Gå till innehåll

Tyck till om Voyager-avsnitt !


Pjotr'k

Rekommenderade inlägg

Här finns det en möjlighet att tycka till om diverse olika Voyager-avsnitt. Rena diskussioner om teknik och liknande kan lämpligen diskuteras här. Jag skriver också här in var diskussioner pågår inom detta ämne så att man kanske kan lägga sitt debattinlägg på ett bättre ställe (om detta finns). Det senaste avsnittet som visas på SVT diskuteras i http://www.stvoyager.nu/cgi-bin....topic=2 .

"Voyager = Star Trek Light": "Aktuellt'>http://www.stvoyager.nu/cgi-bin....ktuellt avsnitt på Voyager": "Romantik'>http://www.stvoyager.nu/cgi-bin....omantik i Voyager": "Skyttlarna'>http://www.stvoyager.nu/cgi-bin....ttlarna på Voyager": http://www.stvoyager.nu/cgi-bin....topic=4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Landa skeppet

Jag kommer i håg när Voyager landade med skeppet på den planet där människorna från jorden bodde på, i avsnittet "the 37's". Det nämndes då att "aldrig någonsin har ett skepp landats". Stämmer verkligen detta? (Senare i serien har Voyager flera gånger landat med skeppet, så nu är de mer vana vid det.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet så var Voyager det första skeppet som landade på en planet. Det finns fler skepp som kan landa, men jag har aldrig sett det i serierna eller filmerna.

Det enda undantaget jag vet är att Kirk landade ett Klingon skepp på planeten Vulcan i filmen 'The Search for Spock'. Men det vara ju inte ett skepp från Federationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Mikael, det var ett hemskans djupt inlägg... ;)

Då är detta alltså det enda kända tillfället där en landning sker? Det borde oavsett ha funnits med i utbildningen, kan man tycka, men de kör väl en hel del "på känn" :) .

/ Peter

(Ändrad av Peter kl. 1:18 pm / Feb. 13, 2001)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket väsen om ingenting. Ni bör vara försiktiga med emoticons, då de riskerar att ta över hela konservationen i bland. Jag skulle bara bli :angry: och :shocked: om detta hände mig, vilket jag dock inte tror. Runt mitt :confused: svävar i bland massa frågetecken, och jag förstår inte varför det skulle göra mig :cheesy: .

Nåväl, jag fortsätter väl vara :cool: som vanligt så är jag nog som mest :biggrin: .

Det var bara det jag skulle säga. Bli inte :angry: nu.

Er egen Kalmarbo på nätet,

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avsnitt 4.23 Living Witness

Är det någon mer än jag som har sett avsnittet och undrat vad som händer med avsnittets hologramdoktor efter att ha åkt från planeten. Han åkte i väg ca 700 år (minns jag rätt om åren?) efter Voyagers vidarefärd och det skulle väl ta ett antal år att komma till jorden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som jag stört mig på länge är hur Kathryn Janeway framställs som kapten.

Jag menar… jämför man med den orubblige Picard och machoKirk så framstår ju Janeway som stressad och halvtokig.

Annars så verkar det som om en del manusförfattare försöker få henne så stark och handlingskraftig, men en del bara fokuserar på hennes femininitet.

Mäkta förvirrande.

//Lollo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ännu inte sett det, men det verkar mycket lovande. Man kan ju se alla aktioner ur flera synvinklar, och att tolka Voyager som "onda" kanske inte alltid är helt främmande...

Quiet

Quiet, din lille anarkist ;). Snart blir väl Jocke och den befodrade Peter (grattis, förresten) kinkiga, om du håller på och bryter in debatter...

Du har dock rätt i fallet Janeway. Hon är ofta cool men samtidigt, pga så olika manusskrivare, litet väl ambivalent. Ibland är hon logisk, som i fallet "Tuvix", med litet kosmetisk sentimentalitet, för att sedan bli obalanserad och stressad (kanske för mycket kaffe...). Ändå är bilden av henne en kompetent chef, förmyndigande och lagom motiverad. Jag får erkänna, att jag var tveksam till valet av en kvinnlig kapten, men det fungerar mycket bättre än väntat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herman

Anarkist ? Hm.. så har jag Aldrig tänkt på mig själv. Men ja, nån gång ska väl vara den första.

Bryter diskussioner ? Jag tycker att det här forumet var bästa platsen för mitt inlägg. Ok, kanske inte ´tyck till om Voyageravsnitt´ var bästa valet.men det var ju rätt med ´serierna´ i alla fall. ;)

Förresten, har ni tänkt på hur ofta hon svimmar ? Jag tror att Picard svimmade sammanlagt två gånger i TNG. Janeway har ju svimmat typ 8 ggr. I de avsnitt jag sett.

Tveksam till valet av en kvinlig kapten ? *haha* Då måste jag säga att det i antalet undersökningar visat sig att kvinnor oftast är mer lämpliga som överordnade, är stresståligare och mer lämpade för arbete under svåra förhålladen. Det enda som ligger emot är att (vi) kvinnor inte har samma fysiska styrka som män. Nästan.

Ursäkta det lilla feministiska utbrottet på slutet, men det var nödvändigt.

;)//Lollo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...