Jump to content
Sign in to follow this  
Kopla

In the cards

Recommended Posts

Hej!

Kollade just på avsnittet "in the cards" jake o nog går runt o försöker fixa saker till en snubbe så att dom ska kunna byta till sig en present till sisko.

gillar ni också såna här mys-avsnitt?

vilket är dom bästa mys-avsnitten i ds9?

det finns ett annat där jake o nog byter saker för andra saker o skapar "no-jake consortium" :D myspys

däremot tycker jag little green men är ett av de sämre.. medan one little ship är en höjdare :D

vad tycker ni?

finns det fler?

-kpl

Jag har lite svårt för detta avsnitt, det blir lite för kletigt. Dessutom kommer inte riktigt karaktärerna fram så som de förtjänar, inte heller tycker jag att intrigen håller ihop helt rätt, det finns lite ”barnsjukdomar” i det hela. Men jag tycker att när man återvinner denna intrig idé i Treachery, Faith and the Great River så faller det liksom på plats. Det blir roligare, mer spännande ja allt är faktiskt bättre där. Jaa enligt mig i alla fall. :rolleyes:

Men idén om mysiga familjeavsnitt kan ibland bli riktiga fullträffar. Som tex Voyagers avsnittet Someone to watch over me. :D

Jag gillar ofta dessa myspys avsnitt. Av de som nämns ovan är One little ship bra. Men bland dessa får man ju inte glömma 5.6 - Trials and Tribble-ations. Den är ju en höjdare att få se Kirk och Scotty in action med Siska och Jadzia Dax. Samt Worfs förklaring varför Klingonerna i TOS skiljer sig utseendemässigt från hur de ser ut i DS9. Det är mys pys dä.

Och en person som Morn som ju har sitt eget avsnitt som man ju känner igen och jag ler varje gång han sitter på sin stol i baren.

Mys avsnitt känns som rätt långsamma "händelsefattiga" avsnitt där karaktärerna irrar runt utan att det händer något eller väldigt lite. Rätta mig om jag har fel, men dessutom tenderar de att bli kärlekshistorier där a blir kär i b som är kär i c eller har familj som inte gillar a varefter a får kalla kårar och dumpar b som blir sur osv.... Dessutom brukar det kombineras med ett banalt yttre hot som gör att hela avsnittet blir en ända stor gäspning... :rolleyes: J.

Mys avsnitt känns som rätt långsamma "händelsefattiga" avsnitt där karaktärerna irrar runt utan att det händer något eller väldigt lite. Rätta mig om jag har fel, men dessutom tenderar de att bli kärlekshistorier där a blir kär i b som är kär i c eller har familj som inte gillar a varefter a får kalla kårar och dumpar b som blir  sur osv.... Dessutom brukar det kombineras med ett banalt yttre hot som gör att hela avsnittet blir en ända stor gäspning...  :rolleyes:  J.

<{POST_SNAPBACK}>

Det var två fiskar som var ute och simmade. Den lilla fisken sa plötsligt att den ville uppleva havet, så bara för en dag. Den stora fisken såg lite förvånad ut och svarade: ”men vi simmar ju redan i havet” Den lilla fisken blev nu stött och svarade väldigt snäsigt: ”Ääh du fattar ju ingenting! Det här är ju bara vatten”

Mys avsnitt känns som rätt långsamma "händelsefattiga" avsnitt där karaktärerna irrar runt utan att det händer något eller väldigt lite. Rätta mig om jag har fel, men dessutom tenderar de att bli kärlekshistorier där a blir kär i b som är kär i c eller har familj som inte gillar a varefter a får kalla kårar och dumpar b som blir  sur osv.... Dessutom brukar det kombineras med ett banalt yttre hot som gör att hela avsnittet blir en ända stor gäspning...   :rolleyes:  J.

<{POST_SNAPBACK}>

Men det roliga är just de avsnitt som är fokuserade på karaktärerna och deras egenheter som Treachery, Faith and the Great River där man får se Nog använda sig av sina ferengikunskaper för att fixa O'Briens problem. [uNDERBART avsnitt!!] Sedan är det själva humorn i dom avsnitten som lättar upp. Jag gillar mysavsnitt!

Ett annat mysigt avsnitt är Take me out to the holosuite... även om jag inte gillar baseball så är det underbart.

:)

Edited by Trolsk

Mys avsnitt känns som rätt långsamma "händelsefattiga" avsnitt där karaktärerna irrar runt utan att det händer något eller väldigt lite. Rätta mig om jag har fel, men dessutom tenderar de att bli kärlekshistorier där a blir kär i b som är kär i c eller har familj som inte gillar a varefter a får kalla kårar och dumpar b som blir  sur osv.... Dessutom brukar det kombineras med ett banalt yttre hot som gör att hela avsnittet blir en ända stor gäspning...  :rolleyes:  J.

<{POST_SNAPBACK}>

Men det roliga är just de avsnitt som är fokuserade på karaktärerna och deras egenheter som Treachery, Faith and the Great River där man får se Nog använda sig av sina ferengikunskaper för att fixa O'Briens problem. [uNDERBART avsnitt!!] Sedan är det själva humorn i dom avsnitten som lättar upp. Jag gillar mysavsnitt!

Ett annat mysigt avsnitt är Take me out to the holosuite... även om jag inte gillar baseball så är det underbart.

:)

<{POST_SNAPBACK}>

Satt idag, med familjen, och kollade på Take me out to the holosuite och jag gillade det, igen, den är just... mysig. Man känner alla personer och deras egenheter. Att alla sådana avsnitt blir tråkiga, håller jag inte med om, In the cards t.ex. håller inte måttet riktigt...

Det här är ju en favorit. Jag vet inte om jag vill kalla det myspysavsnitt. Det händer en hel del och man får veta mycket om karaktärerna. Taskigt av Leeta att inte lämna tillbaka Kukalaka - Bashirs nalle.

Det här är ju en favorit. Jag vet inte om jag vill kalla det myspysavsnitt. Det händer en hel del och man får veta mycket om karaktärerna. Taskigt av Leeta att inte lämna tillbaka Kukalaka - Bashirs nalle.

:lol: Ja, det är taskigt av henne :lol: Ha, ha, det hade jag glömt bort!

Jag såg "In the Cards" igår och jag upplevde det som du beskrev det, mys-pys. Varken bra eller dåligt. Jag tror att sådana avsnitt är "budgetsparare" inför tyngre avsnitt som i detta fall "Call to Arms". Inget ont i det, resultatet kan ju bli hyggligt, om än inte superbra. Vilket "In the Cards" är ett tydligt bevis på. :)