Morn Postad 23 September, 2002 Författare Rapport Postad 23 September, 2002 Det är klat janeway kan förlora fler om hon har ex 150 man på skeppet och 100 dör så hat hon totalt 150 levade man på skeppet
Essray Postad 23 September, 2002 Rapport Postad 23 September, 2002 Hm.. Sisko antagligen. Fast vi vet ju inte vad Janeway gjorde innan hon fick Voyager, hon kanske var värsta esset på stridsflygning. Janeway pysslade väl mest med vetenskapliga expeditioner innan Voyager, massiva kompakta halo-objekt eller ngt sådant. Hon ville ju från början egentligen inte bli kapten, utan science officer(fakta från boken "Mosaic). Annars är det väl Paris sköter det mesta utav flygningen. Han skulle nog kunna flyga ifrån Defiant. Och förresten, *spoiler* *spoiler* *spoiler* *spoiler* Är det Voayger före eller efter End Game vi pratar om?
Morn Postad 23 September, 2002 Författare Rapport Postad 23 September, 2002 Jag skulle säga innan då efter har Janeway fuskat. Men Spoiler nedan Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler efter endgame så är sisko gud och då kan ha lätt butta janeway
Sotunk Postad 23 September, 2002 Rapport Postad 23 September, 2002 Ha ha ha. Redan i säsong 1 så knäcker sisko janeway. ett han gör som han säger två han överlevde the borg (de riktiga borg inte voys fjolborg) 3 han har defiant 4 han är flint 5 han kan planera stora slag 6 han kan tänka på det stora hela och inte bara hans eget skepp 7 han vet hur man tilltalar bajorans 8 han känner morn 9 han tänker på rätt/fel mer än sig själv och egen crew dettta är bara någar jag kommer med fler snart Alla dina är skäl som du listar visar ju varför Sisko är den bästa kaptenen, MEN ingen av dem talar om att Sisko skulle vinna i strid ett skepp vs ett skepp. * Att han överlevde Borgattacken vid Wolf 359 var ju inte mycket hans egen förtjänst, han var hade ju inte ens befälet. Det var väl snarare den där Vulcan-kapten på Saratoga som ligger bakom Siskos överlevnad. * Att han är flint är alltid en bra merit för en Starfleet-kapten, men hjälper honom inte i en mot en-strid. * Han har Defiant, men Janeway har ett borgförstärkt Voyager och kan teknobabbla sig ur vad som helst. Det finns inget hon inte kan göra med en Deflector-puls * Att han kan planera stora slag, innebär ju inte att han är bättre i en mot en-strid. Janeway är van vid den här typen av strid. *Snacka med Bajorans och att känna Morn hjälper inte mycket det heller. SLUTSATS: Janeway vinner.
Morn Postad 23 September, 2002 Författare Rapport Postad 23 September, 2002 Morn är ball, hanb är den första man ser på ds9 i voy piloten. samt att han är med i nästan alla ds9 avsnitt nr 3 det är allt han behöver (Defiant) Med extra armor och quvantom torpeder. Voy är ett lite scout skepp som knapt har några vapen. defiant är ett stark krigsskepp som ha "alla vapen" sen om vi prata janeway efte endgame så knäpper sisko bara med fingaran och janeway är en apa. så lätt är det. slutsats Sisko vinner. om det är någon som kan tänka i små såväl stor slag så är det sisko. Janeway ha en chans att vinna och det är om hon använder sin reset knapp som voy har.
Sotunk Postad 23 September, 2002 Rapport Postad 23 September, 2002 Jag tror inte vi pratat om tiden efter "What you leave behind". Och även om vi gör det så tror jag inte Sisko kan förvandla Janeway till en apa. Det finns inget som visar att Sisko har sådan makt, eller för den delen profeterna. Voyager var kanske inget stridsskepp från början, men efter sju år i deltakvadranten och efter nästan lika många eldstrider som antal avsnitt, så klarar sig nog Voyager bra. Jag är säker på att det finns massvis med förstärkningar på Voyager som inte syns - sköldar, phasers osv. Jag tror fortfarande på Janeway som vinnare. Fastän DS9 är min favoserie. Om vi däremot sätter Voyager mot DS9 så vinner nog Sisko. DS9 har ju överlägsen eldkraft i jämförelse med vilket ensam skepp som helst.
Crayle Postad 23 September, 2002 Rapport Postad 23 September, 2002 Jag instämmer Sisko blir ju inte en Q
Morn Postad 23 September, 2002 Författare Rapport Postad 23 September, 2002 Då Defiant kan knäcka en sprillans nya exelsior class som har extra bra phasers/shöldar så borde dom kunna knäcka en gammal VOy som inte är ny eller så upphottad och är mer än helften så liten sen en exels. dom har ju inte änns quvanton torpeder.
Morn Postad 23 September, 2002 Författare Rapport Postad 23 September, 2002 Jag instämmer Sisko blir ju inte en Q
Sotunk Postad 23 September, 2002 Rapport Postad 23 September, 2002 Jag har inte sett avsnittet med Zek som du pratar om, så jag vet inte riktigt vad det handlar om. Men det profeterna gjorde med Jem'Hadar-flottan var inne i maskhålet - det betyder bara att dem har kraft att göra sådant i sitt eget domän, inte att dem kan göra så mot vilken flotta eller vilket skepp som helst och var som helst. Att Defiant har quantum-torpeder (observera stavningen) behöver inte betyda att dem vinner. Det finns inte mycket som visar hur kraftfulla quantum-torpeder är. Det enda som vi vet är att dem är kraftfullare än photon-torpeder. Skillnaden är kanske inte så värst stor. Dessutom så kan nog Voyager också skjuta quantum-torpeder om de får tillgång till några. SPOILER . . . . I Endgame så tog det ju inte lång tid att fixa Voyager så att skeppet kunde skjuta transphasic-torpeder, så chansen är stor att dem också skulle kunna skjuta quantum-torpeder. . . .
Morn Postad 23 September, 2002 Författare Rapport Postad 23 September, 2002 Det är klart om man retrofittade voy så skulle den vinna. Men vi pratrinte om att göra det om VOy får uppgradra sig så får def gör det lika många "steg" DEt vi pratar om är den Voy man sett i serien innan sista ds9 och defiant inna sista ds9. troligen i voy säsong 5 Och då voy inte har quantum-T så har om inte det i striden vi pratar om. Enligt offociella källor så är quantum-T ca 50% starkare än Photon-T
Sotunk Postad 23 September, 2002 Rapport Postad 23 September, 2002 Vilka officiella källor är det du pratar om? Undrar bara av ren nyfikenhet. Kom just på en annan teknologisk faktor som talar till Voyagers fördel. Voyagers datorer drivs av bio-neurala gelpacks som tydligen innebär snabbare responstid. Vad det innebär för en strid vet jag dock inte. Men i vilket fall som helst så är ju faktiskt Defiant ett mycket smidigare skepp (för smidigt tycker jag), som flyger runt som värsta Millenium Falcon-wannabe:n. Det börjat nästan luta åt att jag överger min ståndpunkt och går över till att Sisko skulle vinna striden. Men om vi satte dem båda i samma typ av skepp med samma typ av vapen, så tror jag fortfarande att Janeway skulle vinna. Och det pga att hon har större erfarenhet i en mot en-strid.
Morn Postad 23 September, 2002 Författare Rapport Postad 23 September, 2002 Det är ensykopedin som bara har med sån som är sagt/visat i serierna/filmerna, står mycket kul där. Det är sant att responsen är snabbare men Defiant har markant mycket mer och mycket kraftigare vapen än voy. Men för att kontra detta så har dom Dax men över 300 års erfarenhet Och jag tror faktist att Sisko är den som ha mest av krigserfarenhet. En mot en är inte så svårt men det är ex att kordinera en stor flotta. Sen så är sisko mer för att offra sig själv och crew för att vinna medans janeway skulle fly då det går dåligt. För att Tona ner på denna diskution så säger jag bara. Kirk kommer och dropkickar defiant och voy och Kirk står som segrare sen unrar jag var du frå din SW referens ifårn Defiant är så långt från Millenium Falcon. den ända likheten är att dom nästa är lika stora (Derfiant är lite större samt att dom båda har en rund del. annar ser jag ingen likhet
Sotunk Postad 23 September, 2002 Rapport Postad 23 September, 2002 Jag äger faktiskt ST: Encyclopedia, men tänkte inte så långt som att titta i den Jämförelsen jag drog mellan MF och Defiant syftade på sättet Defiant ibland flyger runt som en liten fluga hit och dit (t.ex. i "Shattered mirror" för att ta ett tydligt exempel). Det är ingen jag hittade på själv - jag har sett otaliga människor som jämför Defiant och MF. Har t.o.m. för mig jag har läst en intervju med någon i produktionsgänget där det sas att Defiant var inspirerad av MF. Dax må ha 300 års erfarenhet, men större delen av den erfarenheten handlar om andra saker än att flyga stjärnskepp. Dessutom så är varken Jadzia eller Ezri Dax i första hand pilot eller för den delen taktisk officer. Voyager däremot har en Vulcan med 80 års erfarenhet bakom sig som styr vapnen. Kirk skulle däremot aldrig stå som vinnare. Du ville ju att diskussion skulle gälla att kaptenerrna i sitt EGET skepp mötte varandra. Kirk i gamla 1701:an skulle ju inte ha en chans. Jag personligen har aldrig förstått varför Kirk räknas som en legendarisk kapten i stjärnflottan. Han har inte gjort något som inte de andra 3 gjort. Men det är kanske något för ett annat ämne.
Morn Postad 23 September, 2002 Författare Rapport Postad 23 September, 2002 Kirk behöver inget skepp han gör en dropkick bara sen så har defiant wORF PÅ TACTIKAL OCH Dax är den bästa pilot som Sf sett om om dom inte har J Dax så är det nog som kör och han han kan lopa mm. och som du säger så är defiant rörligt så en åker cirklar runt voy. ps jag har 3 st ensyklopeda trek (olika då)
Sotunk Postad 23 September, 2002 Rapport Postad 23 September, 2002 Dax är inte den bästa piloten. Varför tror du det? Hon är vetenskapsofficer, inte pilot. Jag fattar inte ens varför det är hon som styr Defiant hela tiden. Kunde dem inte få tag på en riktig pilot? Tom däremot är utbildad till pilot i första hand. Han måste ju vara en mycket bättre pilot än Jadzia. Ja, Work är taktisk officer på Deifant. Och? Bara för att han var med i TNG och varit med längre i den verkliga världen, så betyder det inte att han är bättre än Tuvok. Tuvok har 60 år mer erfarenhet än Worf. (Jag har bara en av encyklopedierna, och det är inte den nyaste.)
Morn Postad 23 September, 2002 Författare Rapport Postad 23 September, 2002 Då Tom inte änns klarat SFA (enligt orginal story) Så säger jag att Dax är bättre då hon har level 4 i att flyga. Sen om hon inte vari bra varför låter dom henna köra??? Jo för att hon är bra. Jag tor inte att en nevrotisk vulkan på taktical är mycket bättre än Worf då Worf har tonvis med mer strids erfarenhet än Tuvok. :klingon: :klingon: Men jag känner att denna diskution inte kommer att gå länger och kommer få lite ris av ledarna Så jag föreslår att vi möts på den träff som passar bäst och diskuterar detta. och vi får i läxa att fixa fram bevis för varför den ena vinner.
Sotunk Postad 23 September, 2002 Rapport Postad 23 September, 2002 Tom har klarat SFA. Det var någon pilotolycka där Tom var inblandad som ledde till att Tom uteslöts ur flottan. Som jag skrev tidigare så fattar jag inte varför Dax styr Defiant. Det kanske är för att hon är bra, men bara för att hon är bra nog för att styra Defiant så betyder det inte att hon är bättre än Tom. Tom uteslöts inte ur flottan pga att han hade bristande pilotkunskaper. Tuvok är bara neurotisk ibland. Och Worf är inte perfekt han heller Om vi nu snackar Worf DS9 s5-7 så har han knappast mer taktisk erfarenhet än Worf. Så mycket erfarenhet hade Worf inte hunnit med då. Hans tid på Enterprise innebar inte så värst mycket strid, inte i jämförelse med hur mycket Voyager och Tuvok är i strid.
Sotunk Postad 23 September, 2002 Rapport Postad 23 September, 2002 Men jag känner att denna diskution inte kommer att gå länger och kommer få lite ris av ledarna Så jag föreslår att vi möts på den träff som passar bäst och diskuterar detta. och vi får i läxa att fixa fram bevis för varför den ena vinner.
Morn Postad 23 September, 2002 Författare Rapport Postad 23 September, 2002 Som jag sa nyss så tycker jag att vi tar denna diskution vid nästa träff samt att det var i orginal storyn som han inte klarade SF. jag menar då den tanken dom hade när dom valde Tom. Sen så tvivlar jag på att det är piloterna det hänger på inte äns han som har vapnen då dom båda lyder katenen om han/hon väljer vad dom ska göra. när dom ska skjuta var dom ska skjuta, vilken kurs dom ska ta. så dom gör i grunden inte mycket
Sotunk Postad 23 September, 2002 Rapport Postad 23 September, 2002 Ja, men det var du som drog upp Dax ju Är osäker på vad du menar med originalhistoria här? Det var ett tags sedan jag såg Caretaker. Men jag ska sluta att säga emot dig nu. Du verkar ju ha fått nog.
Essray Postad 23 September, 2002 Rapport Postad 23 September, 2002 Då Tom inte änns klarat SFA (enligt orginal story) Så säger jag att Dax är bättre då hon har level 4 i att flyga. Sen om hon inte vari bra varför låter dom henna köra??? Jo för att hon är bra.
Morn Postad 23 September, 2002 Författare Rapport Postad 23 September, 2002 Anledningen till att Tom inte klarade SFA berodde antagligen inte på att han inte kunde sköta spakarna, snarare tvärtom, att han flög med lite för stora risker.
Essray Postad 23 September, 2002 Rapport Postad 23 September, 2002 Jag säger inte att han inte kan sin ska jag säger bara att han saknar erfarenheten att hantera dom rätt
Rekommenderade inlägg