Essray Postad 4 Oktober, 2002 Rapport Postad 4 Oktober, 2002 Men Soran hade ju inget skepp heller Förvisso(även om han kanske kunde fått hjälp av BoP:en), men som jag tolkade Unkas inlägg menade han hur oslagbara kaptenerna skulle vara tillsammans på sina respektive kommandobryggor. Där är ju inte ren fysisk styrka särskilt användbart, utan snarare strategisk list.
Crayle Postad 4 Oktober, 2002 Rapport Postad 4 Oktober, 2002 Ja de e sant ska man ge folk på nötet så kallar man in Worf & Data
Unkas Postad 2 November, 2002 Rapport Postad 2 November, 2002 Janeway och Sisko konkurerar inte, de slår sig ihop. Sedan klår de Dominion innan eftermiddags te´t.
Morn Postad 2 November, 2002 Författare Rapport Postad 2 November, 2002 Janeway och Sisko konkurerar inte, de slår sig ihop. Sedan klår de Dominion innan eftermiddags te´t. Dom behöver inte slå ihop sig. sisko fixar det med en hand bakom ryggen. samt att sisko kan leka katt och rått med :jemhadar: i the badland. det kan inte Janeway. Janeway åker bra vilse
Captain Proton Postad 19 November, 2002 Rapport Postad 19 November, 2002 Janeway skulle helt självklart vinna. Hon har ju mycket erfarenhet oxå efter att ha varit i delta-kvadranten å så. Janeway, Janeway, Janeway!!! :lol:
Morn Postad 19 November, 2002 Författare Rapport Postad 19 November, 2002 Janeway skulle helt självklart vinna. Hon har ju mycket erfarenhet oxå efter att ha varit i delta-kvadranten å så. Janeway, Janeway, Janeway!!! :lol: när janeway komemr hem så har hon inte en chans mot sisko då han är gud. Sen så hade det inte varit mycket att komma hem till om inte sksko och morn räddade alfaQ. Janeway har inte erfarenhet hon har en reset-knapp
Ella Postad 19 November, 2002 Rapport Postad 19 November, 2002 Jag är kanske lite korkad nu som inte fattat än, men ge mig en förklaring på detta evinnerliga tjat om resetknappen! Hur menar ni?
Sotunk Postad 19 November, 2002 Rapport Postad 19 November, 2002 Jag är kanske lite korkad nu som inte fattat än, men ge mig en förklaring på detta evinnerliga tjat om resetknappen! Hur menar ni? Reset-knappen syftar på hur händelser i ett avsnitt helt och hållet glöms bort till avsnitten som följer därpå, så som det nästan alltid är i t.ex. Voyager.
Warbird Postad 19 November, 2002 Rapport Postad 19 November, 2002 Japp, det är hemskt. Det är skillnad med TOS-filmerna!
Essray Postad 19 November, 2002 Rapport Postad 19 November, 2002 Har det inte också att göra med att Voyager slåss med allehanda raser i 7 år, och trots det ser ut som om det kom direkt från Utopia Planetia?
Sotunk Postad 19 November, 2002 Rapport Postad 19 November, 2002 Har det inte också att göra med att Voyager slåss med allehanda raser i 7 år, och trots det ser ut som om dety kom direkt från Utopia Planetia? Jo, men det du beskriver innefattas ju faktiskt av min beskrivning av reset-knappen.
Unkas Postad 20 November, 2002 Rapport Postad 20 November, 2002 Jag säger det än en gång. I ställer för att sätta de olika kaptenerna emot varandra så betänk vilken suviränitet de skulle bli i en gemensam kraft. Lägg där till en smula Picard så skulle Federationen vara säkrat en lång tid framöver.
Morn Postad 20 November, 2002 Författare Rapport Postad 20 November, 2002 Jag säger det än en gång. I ställer för att sätta de olika kaptenerna emot varandra så betänk vilken suviränitet de skulle bli i en gemensam kraft. Lägg där till en smula Picard så skulle Federationen vara säkrat en lång tid framöver. konstigt jag såg inte att det var Picard som ledde hela dominion-kriget. Det var Sisko (ok kanske inte total ledning men ändå mer än någon annan).
Expendable Ensign Postad 20 November, 2002 Rapport Postad 20 November, 2002 Jag säger det än en gång. I ställer för att sätta de olika kaptenerna emot varandra så betänk vilken suviränitet de skulle bli i en gemensam kraft. Lägg där till en smula Picard så skulle Federationen vara säkrat en lång tid framöver. konstigt jag såg inte att det var Picard som ledde hela dominion-kriget. Det var Sisko (ok kanske inte total ledning men ändå mer än någon annan). Jag håller med Unkas. Med alla kaptener tillsammans skulle ingen kunna besegra dem. Morn. Nej, Picard ledde inte dominion kriget. Det är det heller ingen som påstått.
Unkas Postad 20 November, 2002 Rapport Postad 20 November, 2002 Jag säger det än en gång. I ställer för att sätta de olika kaptenerna emot varandra så betänk vilken suviränitet de skulle bli i en gemensam kraft. Lägg där till en smula Picard så skulle Federationen vara säkrat en lång tid framöver. konstigt jag såg inte att det var Picard som ledde hela dominion-kriget. Det var Sisko (ok kanske inte total ledning men ändå mer än någon annan). Vad jag menade och skrev i mitt inlägg var att Picard, Sisko, och Janeway tillsammans skulle vara oövervinliga. Jag vet mycket väl att det är din favorit Sisko Som "räddar oss" från de onda Dominion.
Morn Postad 20 November, 2002 Författare Rapport Postad 20 November, 2002 Morn. Nej, Picard ledde inte dominion kriget. Det är det heller ingen som påstått. Jag sa aldrig att ni sa det. Jag bara syftade på att Sisko säkrade Fed utan "en smula Picard", så den "smulan" behövs ej Sisko behöver inte dom andra för att vinna då han gör det själv. (dock kan inget stå imot en kirk drop-kick inte änns Sisko)
Unkas Postad 20 November, 2002 Rapport Postad 20 November, 2002 Morn. Nej, Picard ledde inte dominion kriget. Det är det heller ingen som påstått. Jag sa aldrig att ni sa det. Jag bara syftade på att Sisko säkrade Fed utan "en smula Picard", så den "smulan" behövs ej Uppfattat och förstått.
Sotunk Postad 20 November, 2002 Rapport Postad 20 November, 2002 Morn. Nej, Picard ledde inte dominion kriget. Det är det heller ingen som påstått. Jag sa aldrig att ni sa det. Jag bara syftade på att Sisko säkrade Fed utan "en smula Picard", så den "smulan" behövs ej Sisko behöver inte dom andra för att vinna då han gör det själv. (dock kan inget stå imot en kirk drop-kick inte änns Sisko) Bara för att vi inte såg det, så innebär det inte att Picard inte hjälpte till att bekämpa Dominion. Jag tror säkert att han hjälpte till en hel del off-screen. Men visst så var huvudförtjänsten till vinsten över Dominon Siskos.
Expendable Ensign Postad 20 November, 2002 Rapport Postad 20 November, 2002 Kirk skulle drop-kickat dominion till andromeda galaxen.
Morn Postad 20 November, 2002 Författare Rapport Postad 20 November, 2002 Men visst så var huvudförtjänsten till vinsten över Dominon Siskos. Glöm dock inte Morn då han spelade en stor roll också.
Unkas Postad 20 November, 2002 Rapport Postad 20 November, 2002 Men visst så var huvudförtjänsten till vinsten över Dominon Siskos. Glöm dock inte Morn då han spelade en stor roll också. Jo han hadde väll en lite del i det hela. Såg nyligen ett avsnitt där morn smugglar upp medelande på snöret till ett paket som morn ska ge sin syster, tror jag.
Sotunk Postad 20 November, 2002 Rapport Postad 20 November, 2002 Men visst så var huvudförtjänsten till vinsten över Dominon Siskos. Glöm dock inte Morn då han spelade en stor roll också. Japp, Morn ska vi inte glömma bort. Utan honom så hade Dominion förmodligen lyckats rusta ner minfältet utanför maskhålet långt tidigare än de faktiskt gjorde och Dominion hade erövrat hela Alfa-kvadranten.
Sotunk Postad 20 November, 2002 Rapport Postad 20 November, 2002 Men visst så var huvudförtjänsten till vinsten över Dominon Siskos. Glöm dock inte Morn då han spelade en stor roll också. Jo han hadde väll en lite del i det hela. Såg nyligen ett avsnitt där morn smugglar upp medelande på snöret till ett paket som morn ska ge sin syster, tror jag. Hans mamma. Det var precis detta jag syftade på i inlägget ovanför.
Rekommenderade inlägg