Thalaxian Posted March 28, 2006 Report Share Posted March 28, 2006 Jag har funderingar på att ta dykcertifikat och tänkte att då kunde det vara bra med en liten tråd där man kan dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper oavsett om man funderar på att ta eller redan har tagit dykarcertifikat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B'Elanna Posted March 29, 2006 Report Share Posted March 29, 2006 Vad spännade att du funderar på att ta dykarcertifikat. Jag har alltid tyckt att det är spännande att utforska undervattensvärlden. Jag har ibland funderat på att ta certifikat fast just nu har jag inte råd och sedan har andra intressen som exempelvis Star Trek tagit vid. Jag vill gärna veta hur det går för dig! Jag tycker det vore jätte roligt om du berättar lite om dina framgångar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted March 29, 2006 Report Share Posted March 29, 2006 Thalaxian: Du kan kanske interna Homer. han har tagit dykarcert.. Till och med advanced vill jag minnas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Homer Posted March 29, 2006 Report Share Posted March 29, 2006 Helt korrekt Orville, Jag tog dykcert -98, men har inte dykit så mycket och senast var 2000, så jag har inte så mycke erfarenheter att komma med. Men det jag kan rekommdera är att du får lära dig att dyka med torrdräkt då det skiljer sig lite från att dyka med vanlig våtdräkt, om du hade tänkt att dyka i svenska vatten. Och när jag tog cert var man tvungen att ha eget cyklop, snorkel och fenor, vilket blir en extra kostnad om man inte har det redan. Man måste även göra lugnröntgen vilket också kostar en slant, 400 kr när jag gjorde men det är som sagt 8 år sedan. Lycka till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted March 31, 2006 Report Share Posted March 31, 2006 jag får inte ta dykcert jag är astmatiker så det går inte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted August 29, 2006 Report Share Posted August 29, 2006 (edited) jag får inte ta dykcert jag är astmatiker så det går inte Jag är också astmatiker men jag har tagit mitt cet Då kan du nog det med, det enda som krävs är en läkares godkännande - vilket inte innebar några konstiga tester alls utan bara en diskussion och ett urinprov. Lycka till Jag tog mitt cet för ungefär två år sedan och har sedan dess inte dykt då studentlivet är både tidskrävande och ganska fattigt. Dykning kan jag absolut rekommendera, det är en fantastisk upplevelse. Ta gärna ett cet inom organisationen PADI www.padi.com då ditt cet i så fall kommer gälla över hela världen och anses ha mycket god standard. www.dykarna.nu är en bra sida med mycket dykarhistorier och bilder, du kan även annonsera för dykbuddies och utrustning om du vill. Edited August 29, 2006 by Commander Michels Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted September 3, 2006 Report Share Posted September 3, 2006 då kanske jag tar en titt på det i framtiden, just nu är det dock inte aktuellt. Men jag trodde faktiskt inte det gick om man hade astma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts