Gå till innehåll
Stormgarde

Dwight Schultz

Rekommenderade inlägg

Dwight Schultz (barkley) är en av de abslut vidrigaste skådespelare som någonsin visats på en skärm. I avsnittet Pathfinder (VOY) är han så bedrövlig att jag bara måste uttrycka min avsky för honom.

Redigerad av Stormgarde

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sedan kan man ju också undra om det verkligen är skådespelarprestationen du dissar eller om det är rollfigeren? Rollfiguren är ju som bekant skapad av manusförfattarna. Om dessa skapar en figur som är vidrig så ju inte detta skådespelarnes fel. Dennas uppgift är ju att följa manuset och skapa en så trovärdig figur som möjligt utifrån det. Men du kanske ser dig själv i figuren barckley? *undrar* J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Sedan kan man ju också undra om det verkligen är skådespelarprestationen du dissar eller om det är rollfigeren? Rollfiguren är ju som bekant skapad av manusförfattarna. Om dessa skapar en figur som är vidrig så ju inte detta skådespelarnes fel. Dennas uppgift är ju att följa manuset och skapa en så trovärdig figur som möjligt utifrån det. Men du kanske ser dig själv i figuren barckley? *undrar* J.

haha

Ja, så måste det vara - "jag ser mig själv i honom". Hur kom du på det?

Dwight spelar ofta super-neurotiska roller förövrigt. Visst, karaktären skapas av manusförfattare/regissör - MEN en skådespelare tolkar rollen och kan överspela eller helt enkelt spela dåligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jodå, smaken är som baken. SJälv är jag en stor fan av både skådisen och karaktären. Tycker det är en både intressant och rolig utveckling den karaktären genomgått sedan debuten i TNG. Jag tror nog mest att det är karaktären som stöter bort en del tittare. Man kan ju inte direkt anklaga Barclay för att besitta en hög social kompetens eller en magnetisk personlighet. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu