Gå till innehåll
Mr Banana

Skillnader mellan VOY och ENT

Rekommenderade inlägg

Jag har letat efter ett passande ämne men jag har inte hittat något, så jag startar ett nytt.

Jag tänkte fråga er lyckliga människor som sett den nya serien Enterprise. Vad är det för skillnader mellan VOY och ENT tekniskt sett? Har Enterprise warpmotorer, vapen (photontorpeder, phasers), tricorders, talande dator, holodäck/gram, sköldar, transporters med mycket mera?

Jag undrar också vad "huvudtemat" i ENT är. Voy handlade ju om en besättning som slungades iväg 70000 ljusår och försöker ta sig hem. Vad handlar Ent om? Hur ser det ut? Nån som har bilder på skeppet?

undrar Mr Banana

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Jag tänkte fråga er lyckliga människor som sett den nya serien Enterprise.

*Känner mig ganska lycklig. :)*

Enterprise har warp, men hon går bara i 4,5 än så länge. Antar att det kommer att utvecklas lite under seriens gång.

Tricorders finns, även om de är sämre än vad T'pol säger att barn på vulcan leker med.

Datorerna snackar inte, holodecks har de nog inte riktigt plats med, även om de känner till teknologin. Sköldarna heter fortfarande 'polarize the hull plating'... det ligger på den nivån.

Huvudgrejjen är väl att det är människornas första möte med nya världar, de gör lite seriös utforskning. Hälsar på en massa aliens, skaffar vänner och kartlägger nya delar av rymden. Ungefär som i TOS, fast där hade de ju redan varit i stora delar av galaxen. I ENT har de inte det än. :)

Bilder och massor med info finns på http://www.startrek.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack så mycket! Nu vet jag vad jag har att vänta mig...

Angående StarTrek.com...

Är det Harrison Ford där på framsidan eller är det jag som ser fel?? Han kan väl ändå inte vara med i Star Trek?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ang. transporter, det finns en på skeppet men besättningen är rädda för att använda den och den funkar halvbra. Används bara i nödfall.

Och du har rätt i att Scott Bakula (Captain Archer) är rätt lik Harrison Ford.

Jag tycker även att Connor Trinneer (Trip) är lik Brad Pitt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

*lol*

ojoj, där fick jag mig ett gott skratt. Tur att de har fler olikheter än likheter, Brad/Trip och Ford/Archer, annars vet jag faktiskt inte om jag hade kollat på skrotet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

*lol*

ojoj, där fick jag mig ett gott skratt. Tur att de har fler olikheter än likheter, Brad/Trip och Ford/Archer, annars vet jag faktiskt inte om jag hade kollat på skrotet.

<{POST_SNAPBACK}>

T'Pol= Stina i Saltkråkan.

Phlox= Båtsman i Saltkråkan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag har letat efter ett passande ämne men jag har inte hittat något, så jag startar ett nytt.

Jag tänkte fråga er lyckliga människor som sett den nya serien Enterprise. Vad är det för skillnader mellan VOY och ENT tekniskt sett? Har Enterprise warpmotorer, vapen (photontorpeder, phasers), tricorders, talande dator, holodäck/gram, sköldar, transporters med mycket mera?

Jag undrar också vad "huvudtemat" i ENT är. Voy handlade ju om en besättning som slungades iväg 70000 ljusår och försöker ta sig hem. Vad handlar Ent om? Hur ser det ut? Nån som har bilder på skeppet?

undrar Mr Banana

<{POST_SNAPBACK}>

Basic kan man säga att ent är mer likt modern teknik (dataskärmar osv) än vad voygers teknik är. Om du försöker tänka dig ett krigsfartygs brygga 2005 så kommer du sanningen rätt nära. Lägg sen till osäkra transporters och en del andra treksaker som translators (behöver tid på sig för att lära sig språket) och phasers samt lite annat småt och gått... J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu