Jump to content

Broschyr saknas!

bjorn98009_91

Recommended Posts

Jag undrar om det är någon som har Star Trek Insurrection och/eller Nemesis i Special Edition på DVD? Om ni har det, vet ni isåfall om det följde med såndana små broschyrer där det står om de olika kapitlen i filmen. Jag vet att alla andra St filmer fram till Star Trek First Contact har haft det, men de två senaste filmerna som jag köpte har saknat detta.

Min INS är iofs region 1 men den har en sida med namnen på alla kapitel. Den andra sidan är omslagsbilden.

Vad det gäller NEM så har jag köpt en gammal hyrfilm och fick inte med något sådant. Men det kan ju fortfarande ha funnits i köpvarianten.

Att det saknas är egentligen inte så konstigt. De sparar in några kronor på något som egentligen är små-onödigt. Speciellt som det oftast bara brukar stå namnen på kapitlen och inte vad de handlar om.

Edited by Tom_Hell

• 2 months later...
  • 1 year later...

ojojoj, jag fick bara en broschyr till Generations när jag köpte mina TNG-filmer. jag trodde att man slutade med såna till dom andra filmerna, men nu blir man ju förbannad eftersom det tydligen skulle ha varit såna med. aja den jag har sitter i alla fall fint på toalettdörren. haha hade den på insidan först så att man hade nåt fint att titta på när man satt och sket, men så kom jag på att när man duschar så blir det ju fuktigt. så för att förhindra fuktskador på den satte jag den på utsidan istället, nu är det det första man ser när man kommer in genom ytterdörren, det är ju bra i alla fall :P

Du har ju tecknartalang så du får väl måla av den på insidan av dörren. Det vore ju tråkigt om du inte hade nåt´att titta på när du gjorde nummer två!? :D

tecknartalang?? jag lovar, ni kommer inte se att det är en streckgubbe jag försökt rita när ni får se nåt av mina verk. om det är min avatar du syftar på så är det inte jag som gjort den, jag hittade den på nätet. den enda bildtalangen jag har är i photoshop, där kan jag väl pyssla ihop nåt vettigt i alla fall.

Du får göra en screenprint av det du gjort i datorn på din dörr då. Annars så lånar du nån's skrivare och skriver ut t.ex den bilden som jag har som avatar(star trek online) på ett A4 och slänger upp på dörren. Ursnyggt!

hmm när du skrev det här kom jag på att tänka på att jag faktiskt har en extra kopia på omslaget till Legacy som jag gjorde, annars har jag ju en skrivare så jag kan ju skriva ut massor och tapetsera med trekbilder :lol: ojoj jag skulle ju kunna montera en TV på insidan av dörren, det är nog bäst, tur att det bara är min toa då, så slipper man köbildning :lol:

Skriv ut en liten comm.badge och sätt på tröjan! Vi borde ha en star trek dag över hela lande då alla rännde runt med varsin sådan! :w00t:

vi gjorde commbadges i kartong till våran pjäs i skolan, det var kul.

men aja tillbaka till ämnet, har du också blivit utan broshyr nån gång?? haha blev tvungen att abryta skrivandet mitt i inlägget för att springa och kolla om det följde med några till mina senaste inköpta filmer (inte trek, men ändå) och det följde inte md några :arg: fast det värsta är ju när man får till vissa filmer i en serie och inte till andra, precis som när jag köpte mina trekfilmer, usch, nu känns det ju inte som att jag har Special Edition längre när andra har något som inte jag har. broschyren hör lika mycket till extramaterialet som det som finns på discen.

Sorry can't help you there. Skam till sägandes så äger jag bara TNG avsnitten och 5 st star trekspel. Ska köpa den första TNG-filmen dock! Borde det inte framgå vad som medföljer eller så? Och får man inte med det så får man väl säga till. Kanske kan man beställa broschyrer från nätet om inte annat?