Nyhet Posted September 11, 2006 Report Share Posted September 11, 2006 Idag släpptes trailern till Star Trek: Of gods and men. I miniserien som ska släppas gratis över internet medverkar ett dussintal skådespelare från TOS, TNG, VOY, ENT och filmerna. Medverkar gör bland annat Tim Russ (Tuvok), Nichelle Nichols (Uhura) och Walter Koneig (Chekov). Regissör bakom projektet är Tim Russ, som också gjort en tidigare Star Trek-baserad historia om Gene Roddenberry. (Tack till Niklas Berg) Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted September 11, 2006 Report Share Posted September 11, 2006 När jag först såg denna nyhet blev jag ganska upprymd. Det här är precis vad jag väntat på i flera år. När jag sedan tittade på trailern infanns sig mer och mer skepsis. Om man bara skall döma ifrån scenerna i trailern ser det ruskigt lågbudget ut. Gillar inte alls den handhållna kameran på bryggan av nåt skepp där. Det verkar som Paramount inte har något med detta att göra...? Eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted September 12, 2006 Report Share Posted September 12, 2006 Fel typ av skådespelare som inte precis vet vad Star Trek är för något. Ska det här bli en korsning på Star Trek och Star Wars. Den där mannen med långt ansikte med mustars passar absolut inte in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted September 12, 2006 Report Share Posted September 12, 2006 Fel typ av skådespelare som inte precis vet vad Star Trek är för något. Ska det här bli en korsning på Star Trek och Star Wars. Den där mannen med långt ansikte med mustars passar absolut inte in. Hmm, vad är det för skådisar du syftar på då? Vad man kan se från trailern så är det ju en drös skådisar som gjort mycket Star Trek förut. Såg till och med en Vulcan från ENT skymta förbi. Och vad är det som påminner dig om Star Wars, själv kan jag inte se några referenser dit...? Man med långt ansikte och mustasch? Gissar på att du menar han som syns efter Uhura i trailern?(Han hade kransskägg...) Det är (om han nu spelar samma roll) Kapten Harriman som förde befäl över Enterprise-B. Karaktären och skådisen syns i början av filmen Generations där Kirk m fl är med på hans skepps jungfru-resa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted September 12, 2006 Report Share Posted September 12, 2006 Jag ser det mest som en rolig grej...När kommer det första avsnittet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted September 12, 2006 Report Share Posted September 12, 2006 I pressutskicket som finns att ladda ner siktar de på december/jultid... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted September 12, 2006 Report Share Posted September 12, 2006 När jag först såg denna nyhet blev jag ganska upprymd. Det här är precis vad jag väntat på i flera år. När jag sedan tittade på trailern infanns sig mer och mer skepsis. Om man bara skall döma ifrån scenerna i trailern ser det ruskigt lågbudget ut. Gillar inte alls den handhållna kameran på bryggan av nåt skepp där. Det verkar som Paramount inte har något med detta att göra...? Eller? Ja håller med om att trailern inte såg så bra ut, men vi får hoppas att det är en tidig trailer. Med alla dom kända skådespelarna från ST så verkar det lovande. Fel typ av skådespelare som inte precis vet vad Star Trek är för något. Menar du att dessa skådespelare inte vet vad Star Trek är? Nichelle Nichols (TOS: Uhura) Walter Koenig (TOS: Checkov) Garrett Wang (VOY: Harry Kim) Gary Graham (ENT: Ambassadör Soval) J.G. Hertzler (DS9: Martok) Tim Russ (VOY: Tuvok) Jag tycker att dessa är några av dom bättre från Star Trek och jag tror att dom mycket väl vet vad Star Trek är för något. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brunt Posted September 12, 2006 Report Share Posted September 12, 2006 Jag tror Supertreck menar att han inte tyckte att dom gjorde en bra tolkning av vad Star Trek är och att det blev för Star Wars aktigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted September 12, 2006 Report Share Posted September 12, 2006 Verkar intressant, men kvalitén på fotot stör mig lite och jag håller med om att det inte riktigt känns som star trek (men det känns inte heller som star wars) Själva kvalitén på rekvisita och så verkar ju bra iaf =) Ska bli kul att se om det blir nåt bra av det (kan ju vara så att den som gjort trailern inte var så bra på det....) och gratis STrek tackar man ju inte nej till =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted September 12, 2006 Report Share Posted September 12, 2006 Verkar intressant, men kvalitén på fotot stör mig lite och jag håller med om att det inte riktigt känns som star trek (men det känns inte heller som star wars) Själva kvalitén på rekvisita och så verkar ju bra iaf =) Ska bli kul att se om det blir nåt bra av det (kan ju vara så att den som gjort trailern inte var så bra på det....) och gratis STrek tackar man ju inte nej till =) Precis, det är fotot som stör mig mest tror jag. Rekvisitan ställer jag mig neutral till så här långt. Efter vad jag förstått så använder de sig en del av Rekvisitan till New Voyages, och även om den är ok så är den väl inte av högsta kvalitet...? Däremot får man se alldeles för lite sammanhängande klipp för att göra sig en uppfattning om hur "Trekkigt" det är, tycker jag. Manus/story är jag inte orolig för än... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai Dukat Posted September 18, 2006 Report Share Posted September 18, 2006 Detta är nog det bästa fanmaterial jag har sett. Visst det är lågbudget men jämför med andra fansaker så är detta en klar nivå högre. Jag tror faktiskt att detta kan bli sevärt och skådisarna kommer att göra att man inte behöver skämmas i soffan för deras skull - vilket man gör med hidden och new voyager. Jag tror att Russ ser detta som en chans att visa upp sin regiförmåga och han har nog lagt ner sin själ i detta. Det är nog många som vill vara med när st-cirkusen drarigång igen och Russ är säkert en het kandidat. Nu är dock trailern lite för spekulativ jag tror nog att det kommer att bli dialogbaserat i sann st-anda. Det blir då även lättare att dölja den dåliga budgeten. Det kan bli intressant till och med högintressant för att vara fanmaterial. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted September 18, 2006 Report Share Posted September 18, 2006 Detta är nog det bästa fanmaterial jag har sett. Visst det är lågbudget men jämför med andra fansaker så är detta en klar nivå högre. Jag tror faktiskt att detta kan bli sevärt och skådisarna kommer att göra att man inte behöver skämmas i soffan för deras skull - vilket man gör med hidden och new voyager. Jag tror att Russ ser detta som en chans att visa upp sin regiförmåga och han har nog lagt ner sin själ i detta. Det är nog många som vill vara med när st-cirkusen drarigång igen och Russ är säkert en het kandidat. Nu är dock trailern lite för spekulativ jag tror nog att det kommer att bli dialogbaserat i sann st-anda. Det blir då även lättare att dölja den dåliga budgeten. Det kan bli intressant till och med högintressant för att vara fanmaterial. Nu kan man väl knappast klassa detta som fan-material?? Inte med så många professionella inblandade och dessutom med Paramounts support i ryggen. Jag tror inte heller att Tim Russ skulle se detta som ett skyltfönster för sina regitjänster. Han har regisserat en hel del förut så branschen vet nog var de har honom. Om inte kommer denna serie knappast att locka mer intresse än just fansen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai Dukat Posted September 19, 2006 Report Share Posted September 19, 2006 Jag tror inte heller att Tim Russ skulle se detta som ett skyltfönster för sina regitjänster. Han har regisserat en hel del förut så branschen vet nog var de har honom. Om inte kommer denna serie knappast att locka mer intresse än just fansen. Visst men detta har varit långt ifrån bra och hanbehöver nog mer i sin portfölj för att övertyga. By the way detta är ett fanmaterial. Om jag har förstått rätt är den ideell och kommer inte att ingå i canon. Så att de råkar vara lite bättre skådisar än andra är bara bonus. Avdankade stjärnor leker moviestars. :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted September 19, 2006 Report Share Posted September 19, 2006 (edited) Visst men detta har varit långt ifrån bra och hanbehöver nog mer i sin portfölj för att övertyga. By the way detta är ett fanmaterial. Om jag har förstått rätt är den ideell och kommer inte att ingå i canon. Så att de råkar vara lite bättre skådisar än andra är bara bonus. Avdankade stjärnor leker moviestars. :P Jo, men jag ställer mig tveksam till att denna produktion skulle göra så mycket för hans karriär.. Angående fanmaterial, här är ett utdrag ur pressreleasen: "The mini-series was written by producer Sky Douglas Conway and Deep Space Nine freelance storywriters Jack Trevino and Ethan H. Calk. Director of photography is Doug Knapp. In addition, many artists in the field of makeup and lighting will join them for what is sure to be a history-making event." Det är alltså allsköns etablerade människor i branschen. (Mer eller mindra i vissa fall) Bara för att det är ideellt gör det inte till fanmaterial. Snarare hamnar denna serie under rubriken "Independent". Edited September 19, 2006 by Tom_Hell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts