Tom_Hell Posted March 19, 2007 Report Share Posted March 19, 2007 Japp, det är dom! :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted March 19, 2007 Report Share Posted March 19, 2007 Nörd för mej har i princip gått över från att betyda en tönt som är fixerad och "överinsatt" i något till en person som är väldigt intresserad av något och duktig/kunnig i sitt ämne. Konkludering- nörd för mej har fått en positiv klang numera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naraku Posted March 26, 2007 Report Share Posted March 26, 2007 Nörd för mej har i princip gått över från att betyda en tönt som är fixerad och "överinsatt" i något till en person som är väldigt intresserad av något och duktig/kunnig i sitt ämne. Konkludering- nörd för mej har fått en positiv klang numera. Nörd borde vara något positivt! Nörd är något positivt för mig med, jag blir hellre kallad nörd än mainstream, i alla fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted March 26, 2007 Report Share Posted March 26, 2007 Det som är negativt med en "äkta" nörd är väl det att de ger upp eller är fullständigt ointresserade av socialt umgänge? Gör man inte det är man nog ingen nörd (nerd) utan snarare en geek, som jag inte tror har någon svensk översättning... :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted March 26, 2007 Report Share Posted March 26, 2007 Det som är negativt med en "äkta" nörd är väl det att de ger upp eller är fullständigt ointresserade av socialt umgänge? Gör man inte det är man nog ingen nörd (nerd) utan snarare en geek, som jag inte tror har någon svensk översättning... :blink: Intressant. För mig är alla orden ungefär "Same shit - different name"... (Som väl inte heller har någon välanvänd svensk översättning?) En nörd enligt gammal Hollywood-tradition är annars någon som är djupt intresserad av töntiga saker. Som Star Trek eller andra populärkulturfenomen :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted March 27, 2007 Report Share Posted March 27, 2007 Det som är negativt med en "äkta" nörd är väl det att de ger upp eller är fullständigt ointresserade av socialt umgänge? Gör man inte det är man nog ingen nörd (nerd) utan snarare en geek, som jag inte tror har någon svensk översättning... :blink: Intressant. För mig är alla orden ungefär "Same shit - different name"... (Som väl inte heller har någon välanvänd svensk översättning?) En nörd enligt gammal Hollywood-tradition är annars någon som är djupt intresserad av töntiga saker. Som Star Trek eller andra populärkulturfenomen :P I och för sig men Star Trek är väl inte töntigt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted March 27, 2007 Report Share Posted March 27, 2007 I och för sig men Star Trek är väl inte töntigt? Töntigheten bestämmer inte vi, det gör "alla andra". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted March 27, 2007 Report Share Posted March 27, 2007 Det som är negativt med en "äkta" nörd är väl det att de ger upp eller är fullständigt ointresserade av socialt umgänge? Gör man inte det är man nog ingen nörd (nerd) utan snarare en geek, som jag inte tror har någon svensk översättning... :blink: Intressant. För mig är alla orden ungefär "Same shit - different name"... (Som väl inte heller har någon välanvänd svensk översättning?) En nörd enligt gammal Hollywood-tradition är annars någon som är djupt intresserad av töntiga saker. Som Star Trek eller andra populärkulturfenomen :P Ordet nörd kommer från engelskan ( nerd ) vilket har en helt annan betydelse T.ex en märkvärd fånig klädd person i fula brillor som är en formidabel besserwisser i massa matte och annat. Ordet nörd lutar sig idag mera åt ordet geek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted March 27, 2007 Report Share Posted March 27, 2007 Ordet nörd kommer från engelskan ( nerd ) vilket har en helt annan betydelse T.ex en märkvärd fånig klädd person i fula brillor som är en formidabel besserwisser i massa matte och annat. Ordet nörd lutar sig idag mera åt ordet geek Nörd och geek betyder ungefär samma sak, både på svenska och engelska! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted April 26, 2007 Report Share Posted April 26, 2007 Ööh är det ett hotell för oss tro? Bild Gigantisk bild, gjorde om till länk /Mikael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naraku Posted April 26, 2007 Report Share Posted April 26, 2007 Ööh är det ett hotell för oss tro? Bild Haha. Underbart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted May 2, 2007 Report Share Posted May 2, 2007 Ööh är det ett hotell för oss tro? Bild Haha. Underbart. Jupp. Om det blir ett trekkonvent i Linköping så får ni bo på detta eminenta hotel!(bilden) Givetvis ska det vara star fleet-subventionerat! ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts