Jump to content

FZ är inte nöjd med Star Trek: Legacy

Nyhet

Recommended Posts

FZ har recenserat spelet Star Trek: Legacy och de ger den endast en tvåpoängare (av fem möjliga). Recensenten jämför med andra nya spel och upplever att kontrollerna och flera andra funktioner borde ha varit bättre. Han avslutar sin recension med följande:

Personligen är jag inget större Star Trek-fan, men jag är säker på att de som verkligen är intresserade kommer att lära sig att stå ut med bristerna, och jag hoppas verkligen för er skull att det kommer fortsätta släppas patchar så det en dag kanske går att spela trots att man inte har en bild på Kirk vid sängen.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Det är inte första gången en recensent överdriver bristerna i ett spel.

Man ska ta recensioner med en nypa salt och istället försöka bilda sig en egen uppfattning och för mig behöver det bara stå startrek på ett spel för att jag ska köpa det. :D

Smålandsposten ger betyget 2/5 och skriver idag:

Är man inte väldigt intresserad av Star Trekuniversumet så förstår jag inte varför man skulle vara intresserad av Star Trek: Legacy.

Visst, rymden är häftig. Vem skulle inte vilja åka upp till ISS och hänga där ett par dagar? Star Trek: Legacy får mig dock väldigt ointresserad av att faktiskt besöka rymden och bara vara där utan större anledning.

Allt går väldigt sakta uppe i det okända svarta. Att transportera sig mellan destinationer är oftast klumpigt och det tar lång tid. Fartygen må vara enorma, men när de rör sig som sniglar är det inte roligt att spela. Striderna som ibland uppstår mellan de enorma fartygen är långsamma och obegripliga. Hela spelet är förvirrande och ibland undrar jag vad som faktiskt händer på skärmen. För en dussinspelare är det här helt ointressant, men älskar man Star Trek finns det säkert en sked med charm att hämta.

Man måste nog vara star trek fan för att kunna recencera star trek spel på ett rättvisst sätt. En del recencenter verkar också ha glömt bort vilken målgrupp de recencerar för. De tänker typ så här: Ok jag gillar bara bilspel så därför dissar jag alla spel som inte liknar bilspel! När de i stället borde tänka: Ok, här är ett rymdstrategispel, kommer de som gillar rymdstrategi och strategispel att gilla det här spelet eller inte? Motsvarande gäller givetvis filmer, böcker mm. J.

Sen så har både recensenterna faktiskt en hel del goda poänger, men de baserar nog sina åsikter på erfarenhet med de tidiga uppdragen när man kränger runt i långsamma NX och Constitution-klass skepp. De borde provat att spela Skirmish och använt Defiant-class... där går det INTE långsamt kan jag säga. :w00t:

• Create New...