Gå till innehåll

TV6


Norts82

Rekommenderade inlägg

Hallu Gott folk

Nu är det våra chans att visa att vi har makten :)

om alla här på denna sida mailar in till tv6 och säger vad dom tycker

eller bara skriver mer Star trek så kanske det går att få genom det.

vi får använda vårat enda vapen oss själva, våra åsikt är ju viktiga

för dom, ju fler som ansluter till det här ju mer Press sätter vi på Nissarna bakom

skrivbordet, förmedla detta till alla som älskar Star trek och säg till dom att maila, ringa

och knacka på dörr till TV6 om det behövs för att få Våra vilja fram :w00t:

Här är Adressen: http://www.tv6.se/index.php?option=com_con...&Itemid=890

Länge Leve Star Trek

Fredrik KS

Redigerad av Norts82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallu Gott folk

Nu är det våra chans att visa att vi har makten :)

om alla här på denna sida mailar in till tv6 och säger vad dom tycker

eller bara skriver mer Star trek så kanske det går att få genom det.

vi får använda vårat enda vapen oss själva, våra åsikt är ju viktiga

för dom, ju fler som ansluter till det här ju mer Press sätter vi på Nissarna bakom

skrivbordet, förmedla detta till alla som älskar Star trek och säg till dom att maila, ringa

och knacka på dörr till TV6 om det behövs för att få Våra vilja fram :w00t:

Här är Adressen: http://www.tv6.se/index.php?option=com_con...&Itemid=890

Länge Leve Star Trek

Fredrik KS

Vilken serie menar du då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallu Gott folk

Nu är det våra chans att visa att vi har makten :)

om alla här på denna sida mailar in till tv6 och säger vad dom tycker

eller bara skriver mer Star trek så kanske det går att få genom det.

vi får använda vårat enda vapen oss själva, våra åsikt är ju viktiga

för dom, ju fler som ansluter till det här ju mer Press sätter vi på Nissarna bakom

skrivbordet, förmedla detta till alla som älskar Star trek och säg till dom att maila, ringa

och knacka på dörr till TV6 om det behövs för att få Våra vilja fram :w00t:

Här är Adressen: http://www.tv6.se/index.php?option=com_con...&Itemid=890

Länge Leve Star Trek

Fredrik KS

Vilken serie menar du då?

Hallu

Att dom ska köra DS9 såklart efter TNG men det är nog som Killen här uppe säger dom kör nog inte fler serier samtidigt

Tyvärr =0(

Länge Leve Star Trek

//Fredrik

Redigerad av Norts82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror nog att vi tar vatten över huvudet. Det är snarare tittarsiffrorna som avgör hur bra

en serie är. Men nu är ju TNG placerad på knäpp tid. Det blir antagligen en självklar svaghet så att

tv6 inte ser några behov att ta in fler Star Trek.

Nackdelen är att det är fel personer som ingår i tittartester som inte har intresse för Star Trek

tv6 är bara bussiga som drar repris på TNG men tycks gett upp med just Star Trek.

Tragisk att man inte kan anmäla sig som en av tittarsiffror på Star Trek.

Allt ska tydligen ske systematisk på utvalda personer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med dig, Supertreck, om mycket av det du säger. Samtidigt verkar de inte alltid vara inriktade på tittarsiffror. När Enterprise visades på SVT hade serien fler tittare än SVT Morgon och fyra gånger så många tittare som Landet Runt, men inte ser vi dessa läggas ner. Nej, bara Star Trek: Enterprise...

Jag kan förstå att det finns mer av ett allmänintresse att sända nyhetsprogram som Landet Runt och SVT Morgon, men om det är ett allmänintresse - borde inte folket titta mer på dessa program då?

Så jag tror inte att det är så enkelt, tyvärr. Det finns nog mer i vågskålen än enbart tittarsiffror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med dig, Supertreck, om mycket av det du säger. Samtidigt verkar de inte alltid vara inriktade på tittarsiffror. När Enterprise visades på SVT hade serien fler tittare än SVT Morgon och fyra gånger så många tittare som Landet Runt, men inte ser vi dessa läggas ner. Nej, bara Star Trek: Enterprise...

Jag kan förstå att det finns mer av ett allmänintresse att sända nyhetsprogram som Landet Runt och SVT Morgon, men om det är ett allmänintresse - borde inte folket titta mer på dessa program då?

Så jag tror inte att det är så enkelt, tyvärr. Det finns nog mer i vågskålen än enbart tittarsiffror.

Nja, du kan nog inte dra in SVT som jämförelse. De har ett specifikt uppdrag från riksdagen som de andra reklamfinansierade kanalerna slipper. Att de dessutom inte är reklamfinansierade bidrar givetvis till att tittarsiffror spelar mindre roll. För kanaler som sexan är det ganska uppenbart att de är beroende av tittarsiffror. Ett annat problem med denna kanal är att den har tagits fram i syfte att vara den slasktratt ZTV var för 3:an och TV1000 tidigare. Jag är säker på att de serier som visas nu har till största del varit väldigt billiga i inköp (vilket i viss mån märks på kvaliteten på de nyproducerade serierna...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...