Jump to content

TOS på DVD

Phlox

Recommended Posts

Idag fick jag hem min första TOS DVD. Det är Volume 4 med avsnitten Charlie X och Balance of Terror.

Varför jag köpte fyran och inte den första beror på att det var den enda som sidan hade och den kostade bara 159:-

Nån här samlar på dem?

Jag har funderat på att börja länge. Men har kommit fram till att det inte är speciellt ekonomiskt försvarbart. Jag kommer förmodligen att köpa toppavsnitten (ex. For the world is hollow and I have touched the sky), men antar/hoppas att Paramount kommer att släppa serien i boxar efter att DS9/VOY är släppt.

Men det kan ju dröja, ryktena är ju att DS9 släpps nästa år och VOY 2004. Så då får man kanske vänta tills 2005 om de ens kommer i boxar.

Jag funderar på att skaffa alla volymer, fast sen kommer den att ta upp en massa hyllplats också när man väl har hela.

• 4 weeks later...
  • 4 months later...
  • 1 year later...

nu är den här!!!

Säsong 1 i DVDbox bestående av 8 DVD skivor!

The contents of the DVDs are as follows:

Disc 1: "The Man Trap,” "Charlie X,” "Where No Man Has Gone Before,”* "The Naked Time”

Disc 2: "The Enemy Within,” "Mudd's Women,” "What Are Little Girls Made Of?” "Miri”

Disc 3: "Dagger of the Mind,” "The Corbomite Maneuver,” "The Menagerie, Part I,”* The Menagerie, Part II”*

Disc 4: "The Conscience of the King,”* "Balance of Terror,” "Shore Leave,” "The Galileo Seven”

Disc 5: "The Squire of Gothos,” "Arena,” "Tomorrow is Yesterday,” "Court Martial”

Disc 6: "The Return of the Archons,” "Space Seed,” "A Taste of Armageddon,” "This Side of Paradise”

Disc 7: "The Devil in the Dark,” "Errand of Mercy,” "The Alternative Factor,” "The City on the Edge of Forever”

Disc 8: "Operation: Annihilate!”

* These four episodes have text commentary by Michael Okuda and Denise Okuda

DVD boxen

Går att köpa hos Ginza och Discshop medmera!!

• 2 months later...
  • Create New...