bjorn98009_91 Posted March 13, 2007 Report Share Posted March 13, 2007 Jag läste på Star Trek.com att de planerar att skicka upp raketen med James Doohan:s aska i rymden. De tar också med sig en skiva med personliga hälsningar till Doohan, hälsningar som ni kan skriva fram till den 15 mars. Så om du vill skicka en hälsning så gör det på http://www.nameastarspacelaunch.com/doohan...sp?src=startrek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted March 13, 2007 Report Share Posted March 13, 2007 Är vi (Star Trek fans)verkligen så traumatiserade av Doohans frånfälle att vi så gärna vill lägga energi på något sådant? :blink: Personligen tycker jag att det räcker med den symboliska gesten det innebär att skicka upp askan. Fast ville man spara lite pengar kunde man be NASA ta med den upp nästa gång och låta någon astronaut sprida den där uppe... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 14, 2007 Report Share Posted March 14, 2007 Tänk att få blir publiserad i rymden, bara det är ju en anledninga att skriva en hällsning. Men det är överdrivet. Trekker, specielt i USA, är lite konstiga på så sätt. Det tenderar att gå till överdrift för vissa.....Nu ska jag skriva min hällsning till Scotty, before they beam him upp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjorn98009_91 Posted March 14, 2007 Author Report Share Posted March 14, 2007 (edited) Tänk att få blir publiserad i rymden, bara det är ju en anledninga att skriva en hällsning. Men det är överdrivet. Trekker, specielt i USA, är lite konstiga på så sätt. Det tenderar att gå till överdrift för vissa.....Nu ska jag skriva min hällsning till Scotty, before they beam him upp Håller med Unkas! Kanske lite överdrivet, men varför inte. Det kanske tar 10 minuter av sin tid, men jag tycker att det är värt det. Edited March 14, 2007 by bjorn98009_91 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 22, 2007 Report Share Posted March 22, 2007 Tar väl inte så mycket av vår energi att skriva något litet som tack för minnena. I'm typing as we speak B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted March 22, 2007 Report Share Posted March 22, 2007 (edited) har nyss skrivit!blev kanske kort men fick med allt Edited March 22, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted March 23, 2007 Report Share Posted March 23, 2007 Tar väl inte så mycket av vår energi att skriva något litet som tack för minnena. I'm typing as we speak B) Nej, jag tycker inte heller att det tar upp mycket tid eller energi, jag tycker bara att motivet är lite konstigt. Tror inte att Doohan tittar snett på mig för att jag inte gör det. Dessutom är jag övertygad om att han inte tittar på mig över huvud taget. Jag har redan tackat honom tusen gånger om på andra sätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 3, 2007 Report Share Posted April 3, 2007 Tar väl inte så mycket av vår energi att skriva något litet som tack för minnena. I'm typing as we speak B) Nej, jag tycker inte heller att det tar upp mycket tid eller energi, jag tycker bara att motivet är lite konstigt. Tror inte att Doohan tittar snett på mig för att jag inte gör det. Dessutom är jag övertygad om att han inte tittar på mig över huvud taget. Jag har redan tackat honom tusen gånger om på andra sätt. Tycker det är en cool grej att göra bara. Men tror du inte på projeket så ska du självklart inte bidra ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Job Posted April 29, 2007 Report Share Posted April 29, 2007 (edited) Jag tycker det är jättefint, och det var ju faktiskt Doohan själv som ville upp i rymden, det var hans änka som tryckte på knappen som sköt upp raketen.. Edited April 29, 2007 by Job Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts