Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Ska börja titta på serien senare ikväll. Läst till och från här på forumet att serien ska vara ganska seg i början eller inte ge världens bästa första intryck, men jag är villig att ge den en chans. Gav ju inte upp på Farscape så jag överlever nog Enterprise... :P

Postad
Ska börja titta på serien senare ikväll. Läst till och från här på forumet att serien ska vara ganska seg i början eller inte ge världens bästa första intryck, men jag är villig att ge den en chans. Gav ju inte upp på Farscape så jag överlever nog Enterprise... :P

Jag har sett första säsongen nu i veckan och jag blev fast direkt.

Det som jag tycker är intressant att det ligger mycket närmare vår tid än dem andra serierna.

Postad

Jo, det är ju intressant, och jag gillar konceptet att göra en prequel-serie! Sedan är det ju en del erfarna skådisar med i serien, men bra att de inte är för kända!

Jag kan lova dig Loch att ju mer du kommer in i serien, och ju fler säsonger, desto mer kommer du älska den! Det gäller dock att man ser alla avsnitt och inte hoppar över något.

Postad

Jag har sett första säsongen nu i veckan och jag blev fast direkt.

Det som jag tycker är intressant att det ligger mycket närmare vår tid än dem andra serierna.

Visst är den första säsongen mycket bra av Enterprise. Tycker dock piloten var lite av en besvikelse. Historien liknade lite för många tidigare filmer och avsnitt av serien.

Postad

Tycker att dem avsnitt av säsong 1 jag sett hittills(har sett till avsnitt 10 när detta inlägg skrivs) vart mycket bra och jag kommer med stor säkerhet att köpa de resterande säsongerna sen.

• 2 månader senare...
Postad (redigerade)
sen tänkte jag på att eftersom Federationen inte finns än tillhör Enterprise NX-01 Jorden och borde ha en design som liknar Jorddesign inte en design som påminner om ett flygande tefat. :klingon:

Du glömmer att det är ett stjärnflotteskepp(jord) vi har att göra med, federationskepp kan ju vara vulcanskepp, andorianskepp, tellariteskepp mm

Stjärnflottans skepp har nästan alltid med undantag som t ex Defiant en "maskinsektion" och en "tefatssektion" som sitter ihop, federationskepp kan ju se ut hur som helst!

Redigerad av Mr Trek

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu
  • Skapa nytt...