antaeus 0 Report post Posted April 25, 2007 Jag undrar om nån minns vilket avsnitt det var där Janeway och nån annan av besättningen omvandlades till nån sorts maskar? Dessutom vad heter avsnittet där Paris(?) gjorde försöket med över warp 10 med Delta flyer och det hände nåt med tiden... Tackar på förhand! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mikael 0 Report post Posted April 25, 2007 Jag undrar om nån minns vilket avsnitt det var där Janeway och nån annan av besättningen omvandlades till nån sorts maskar? Dessutom vad heter avsnittet där Paris(?) gjorde försöket med över warp 10 med Delta flyer och det hände nåt med tiden... Tackar på förhand! Avsnitt du talar om heter Threshold, Janeway och Paris "evolverar baklänges" (eller hur det nu var) efter åkte lite i warp 10. Länk till avsnittet i fråga i databasen. Quote Share this post Link to post Share on other sites
antaeus 0 Report post Posted April 25, 2007 Jag undrar om nån minns vilket avsnitt det var där Janeway och nån annan av besättningen omvandlades till nån sorts maskar? Dessutom vad heter avsnittet där Paris(?) gjorde försöket med över warp 10 med Delta flyer och det hände nåt med tiden... Tackar på förhand! Avsnitt du talar om heter Threshold, Janeway och Paris "evolverar baklänges" (eller hur det nu var) efter åkte lite i warp 10. Länk till avsnittet i fråga i databasen. Tack för ett snabbt svar! Lustigt att jag faktiskt mindes avsnitten som två skilda saker. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Unkas 0 Report post Posted May 9, 2007 Jag undrar om nån minns vilket avsnitt det var där Janeway och nån annan av besättningen omvandlades till nån sorts maskar? Dessutom vad heter avsnittet där Paris(?) gjorde försöket med över warp 10 med Delta flyer och det hände nåt med tiden... Tackar på förhand! Avsnitt du talar om heter Threshold, Janeway och Paris "evolverar baklänges" (eller hur det nu var) efter åkte lite i warp 10. Länk till avsnittet i fråga i databasen. Tack för ett snabbt svar! Lustigt att jag faktiskt mindes avsnitten som två skilda saker. Paris och Janeway "evolverar framåt" i tiden till en möjlig framtid för mäniskan. Tur att de blir räddade. Intresant att i sin "maskliknande form" så parar sig Janeway och Paris, och man får se deras avkomma slingra iväg ner i träsket. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Supreme Commander JAF 0 Report post Posted May 9, 2007 Jag undrar om nån minns vilket avsnitt det var där Janeway och nån annan av besättningen omvandlades till nån sorts maskar? Dessutom vad heter avsnittet där Paris(?) gjorde försöket med över warp 10 med Delta flyer och det hände nåt med tiden... Tackar på förhand! Avsnitt du talar om heter Threshold, Janeway och Paris "evolverar baklänges" (eller hur det nu var) efter åkte lite i warp 10. Länk till avsnittet i fråga i databasen. Tack för ett snabbt svar! Lustigt att jag faktiskt mindes avsnitten som två skilda saker. Paris och Janeway "evolverar framåt" i tiden till en möjlig framtid för mäniskan. Tur att de blir räddade. Intresant att i sin "maskliknande form" så parar sig Janeway och Paris, och man får se deras avkomma slingra iväg ner i träsket. Ni menar samma sak. Paris hävdar att han utvecklas till en supermänniska men man kan nog säga att det är en tillbakagång till ett primitivare stadium istället. J. Quote Share this post Link to post Share on other sites