Fleetadmiral Postad 22 Januari, 2009 Rapport Postad 22 Januari, 2009 Du behöver nog inte vara så rädd att ändra tidslinjen, eftersom du skapar en alternativ tidslinje. Citera
Mr Trek Postad 23 Januari, 2009 Rapport Postad 23 Januari, 2009 Jo men jag vill ju inte komma tillbaka och så visar det sig att allt är helt annorlunda tänk om jag inte ens är född Citera
Fleetadmiral Postad 27 Januari, 2009 Rapport Postad 27 Januari, 2009 Nämen, Mr Trek, hur kan du säga så? Du finns ju fortfarande, räcker inte det? Citera
Mr Trek Postad 27 Januari, 2009 Rapport Postad 27 Januari, 2009 Du då tänk om du blev påkörd av en bil i den alternativa tidslinjen eller om det här forumet inte existerade det skulle vara ganska tråkigt va? Citera
UFP Postad 19 September, 2009 Författare Rapport Postad 19 September, 2009 (redigerade) Du då tänk om du blev påkörd av en bil i den alternativa tidslinjen eller om det här forumet inte existerade det skulle vara ganska tråkigt va? Annars kan du ju ta skeppet till "Mirror Universe" och Tidsresa där. Då kommer inte du bli drabbad av någon "tidsförändring", utan din medpartner i det Universumet... :visslar: <_< Redigerad 19 September, 2009 av UFP Citera
Fmi Postad 19 September, 2009 Rapport Postad 19 September, 2009 Eftersom jag inte tror på alternativa tidslinjer så skulle jag udner frutsättning att det gick att resa genom tiden endast göra sådant som jag kan vara hyffsat säker på att det inte skulle påverka tidslinjen. Något som genast kommer till tanke är ju t.ex. att glida med skeppet över en dinosauriefylld slätt. Om man hade cloakingmöjligheter på skeppet skulle man ju dock kunna göra så mycket mer - besöka alla antika platser vid deras byggande och användande, observera gamla slag (vilket säkert inte är riktigt så roligt egentlgigen ...), observera de personer som religioner bygger på etc. Citera
Schwozh Postad 20 September, 2009 Rapport Postad 20 September, 2009 jag skulle vilja besöka Palestina "år 0" och kolla var man kunde hitta Jesus, som är trots allt västvärldens största influens eller världens största influens till dagens värld. Citera
Supreme Commander JAF Postad 21 September, 2009 Rapport Postad 21 September, 2009 Fast då är år noll fel tid. Var det inte någon som räknade på en massa saker (i bibeln bland annat) och kom fram till att Jesus av en mängd skäl inte kunde vara född år noll utan mer troligt runt år 5 ekr eller vad det nu var. (Om man antar att Jesus finns som en historisk person alltså!) Själv skulle jag gärna fara runt i historien och lägga beslag på en massa intressanta föremål (som är förstörda nu) Skulle det inte vara kul att äga kniven som Ceasar dödades med till exempel? J. Citera
Fmi Postad 21 September, 2009 Rapport Postad 21 September, 2009 Och dessutom börjar ju Jesus inte verka förrens vid 30 års ålder eller dylikt, så den bästa tidpunkten att besöka vore nog isf runt 35-45 e.Kr. Citera
Schwozh Postad 21 September, 2009 Rapport Postad 21 September, 2009 Fast då är år noll fel tid. Var det inte någon som räknade på en massa saker (i bibeln bland annat) och kom fram till att Jesus av en mängd skäl inte kunde vara född år noll utan mer troligt runt år 5 ekr eller vad det nu var. (Om man antar att Jesus finns som en historisk person alltså!) Själv skulle jag gärna fara runt i historien och lägga beslag på en massa intressanta föremål (som är förstörda nu) Skulle det inte vara kul att äga kniven som Ceasar dödades med till exempel? J. Jo tack jag vet, jag satte citats tecken för att just ingen vet. Troligare runt år 7, Jesus föddes. Då menar jag den historiska då och inte den "fiktiva" Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.