UFP Posted April 29, 2007 Report Share Posted April 29, 2007 (edited) Om du hade ett skepp som kunde åka igenom tiden, vilket år skulle du välja då? Edited April 29, 2007 by UFP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted April 30, 2007 Report Share Posted April 30, 2007 2370 någonting. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kashked Posted April 30, 2007 Report Share Posted April 30, 2007 Jag skulle ta med en last moderna vapen och åka till civilisationens vagga, Egypten, Babylon eller nåt och installerat mig själv som gud och kung. :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted April 30, 2007 Report Share Posted April 30, 2007 (edited) Någon har storhetsvansinne. :P :lol: 6 april 1996 Frölundaborg. För att vara på plats när Luleå Hockey vinner SM-Guld (det enda hittills). Edited April 30, 2007 by Aliline Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted May 1, 2007 Report Share Posted May 1, 2007 jag skulle åka till 2063 och be Zefram Cochrane fara åt... just ja man får ju inte svära... men hur som helst, när han är borta kan jag lägga vantarna på hans warpdrift och bli totalt stenrik. sedan skulle jag nog åka framåt i tiden igen och lägga vantarna på ett riktigt vrålåk, nämligen universums vackraste skepp: NCC-1701-E USS Enterprise. ojrå kom på att på picards tid behöver man inge pengar eftersom dom inte finns. jag får väl sno enterprise när hon är på besök hemma hos Cochrane. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted May 1, 2007 Report Share Posted May 1, 2007 (edited) Åka tilllbaka några månader och spränga Modo spelarnas buss. Då kan dom inte vinna SM! Edited May 1, 2007 by P'kea Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted May 1, 2007 Report Share Posted May 1, 2007 jag skulle åka till 2063 och be Zefram Cochrane fara åt... just ja man får ju inte svära... men hur som helst, när han är borta kan jag lägga vantarna på hans warpdrift och bli totalt stenrik. sedan skulle jag nog åka framåt i tiden igen och lägga vantarna på ett riktigt vrålåk, nämligen universums vackraste skepp: NCC-1701-E USS Enterprise. ojrå kom på att på picards tid behöver man inge pengar eftersom dom inte finns. jag får väl sno enterprise när hon är på besök hemma hos Cochrane. Och vad tror du picard säger när han ser att du snott hans leksak? J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted May 3, 2007 Report Share Posted May 3, 2007 jag skulle åka till 2063 och be Zefram Cochrane fara åt... just ja man får ju inte svära... men hur som helst, när han är borta kan jag lägga vantarna på hans warpdrift och bli totalt stenrik. sedan skulle jag nog åka framåt i tiden igen och lägga vantarna på ett riktigt vr??låk, nämligen universums vackraste skepp: NCC-1701-E USS Enterprise. ojrå kom på att på picards tid behöver man inge pengar eftersom dom inte finns. jag får väl sno enterprise när hon är på besök hemma hos Cochrane. Och vad tror du picard säger när han ser att du snott hans leksak? J. picard skulle säga: "min mamma säger att man inte får ta andras saker." jag svarar: "men min pappa säger att jag får vad jag vill, så det så!" och så tar jag enterprise och medans picard börjar gråta springer jag hem ifrån sandlådan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofumannen Posted May 7, 2007 Report Share Posted May 7, 2007 Skulle dra till början av 1700talet och söka upp Bach, be honom improvisera en fuga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted May 7, 2007 Report Share Posted May 7, 2007 Skulle dra till början av 1700talet och söka upp Bach, be honom improvisera en fuga. Inga svordomar tack! Ditt inlägg har redigerats med hänvisning till forumreglerna. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted May 9, 2007 Report Share Posted May 9, 2007 (edited) Jag skulle använda skeppet i vardagen. När jag försover mig till jobbet exempel. Eller glömmer förlovningsdagen eller annan händelse. När nästa 100 miljoner vinst på lotto kommer skulle jag resa framåt i tiden för att kolla vad de rätta numrena är, och sedan återvända. Därefter är det bara att njuta av vinsten.......Ferrari, Jaguar, Storebror, slott, nytt batteri till klockan. Ja tänka vad mycket roligt man skulle kunna göra. Om jag blev dödligt sjuk skulle jag kunna resa till framtiden och bota mig. Det vore bra. Edited May 9, 2007 by Unkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Echo1 Posted May 15, 2007 Report Share Posted May 15, 2007 (edited) Jag skulle använda skepppet för återvända till år 1888, 20 Augusti, i East End,Whitechapel i London där Jack Uppskäraren var verksam & jag skulle veta precis när han ska slå till och därmed ligga ett steg före och tillslut fånga Honom något som ingen har gjort än till denna dag Edited May 15, 2007 by Echo1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 Jag skulle nog vilja ta mig en miljon år framåt i tiden och se vad det blivit av människan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 Jag skulle nog vilja ta mig en miljon år framåt i tiden och se vad det blivit av människan. Det är en lockande tanke.., men ärligt talat, vill man göra det. Som det går nu kan det vara stor chans att vi inte fins om 1 miljon år. Åtminstonde så har väll evolutionen gjort mycket förändringar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UFP Posted July 2, 2007 Author Report Share Posted July 2, 2007 (edited) Jag själv skulle vilja resa först till den tid då jorden skapades och se hur jorden blev till och se om big bang teorin stämmer. Sen skulle jag som fleetadmiral vilja se hur det går för människan om 1 miljon år. Efter det så skulle jag vilja bo på ett lyx hus år 2000 och hjälpa flera miljader människor som är fattiga på den tiden tex ge röda korset och rädda barnen jättemycket pengar. Sen efter det skulle jag vilja resa till år 2063, 2153, 2283, och sen 2370. Och sen vill jag se alla framtida Enterprise skepp som man ännu inte sett. B) Edited August 25, 2007 by UFP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sam10 Posted March 7, 2008 Report Share Posted March 7, 2008 Jag skulle vilja resa till år 2151 och se när Enterprise NX-01 lämna jorden och åka ut i rymden. Sedan skulle jag vilja resa till 2300-talet och se när Enterprise-D lämna jorden. Jag skulle vilja stanna kvar i Framtiden en kort tid och se hur världen är då och sen resa till år 2000-talet igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
contec Posted March 7, 2008 Report Share Posted March 7, 2008 Jag skulle använda skepppet för återvända till år 1888, 20 Augusti, i East End,Whitechapel i London där Jack Uppskäraren var verksam & jag skulle veta precis när han ska slå till och därmed ligga ett steg före och tillslut fånga Honom något som ingen har gjort än till denna dag Men du vet att Jack the ripper är en utomjording? eller hur!. Om du fångar honom i 1888 så kan inte Kirk fånga honom i framtiden och scotty kommer inte att bli anklagad för alla dom där morden. (vilket kanske är en bra sak) Kirk tar ju sedan och Teleporterar ut Jack i rymden och sprider hans atomer på ett mycket stort område. Troligen skulle nog Jack ta över din kropp och använda skeppet att åka runt och mörda i många år... /Conny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted September 9, 2008 Report Share Posted September 9, 2008 jag skulle resa till min ungdom och lära mig själv massa saker(spela gitarr , Tae-Kwon-Do , hur man bygger datorer och annat) . kanske jag skulle se till att stoppa mig själv från att göra alla pinsamma saker man gjort . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DrBryce Posted September 9, 2008 Report Share Posted September 9, 2008 Jag skulle åka fram i tiden och hämta den absolut sista iPhonen som gjordes/skall göras. Den lär vara förkrossande bra... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr G. Eastwich Posted September 10, 2008 Report Share Posted September 10, 2008 Jag skulle åka tillbaka i tiden och besöka de berömda händelserna. Slaget vid Waterloo, byggandet av Stonehenge, snubbarna som byggde statyerna på Påskön. Sen skulle jag se till att min familj blev rik och mäktig, kanske en liten adelstitel eller nåt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebbe Posted September 10, 2008 Report Share Posted September 10, 2008 Åka till Republiken Rom och bli senator. Men min kunskap kommer imperiet att hålla. Eller förresten, åker tillbaka till Stormakten Sverige, bli kunglig rådgivare eller snarare kung, tar alla rätta beslut där Sverige gjorde bort sig och sedan förhindrar jag skapandet av Ryssland. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted September 10, 2008 Report Share Posted September 10, 2008 Istället för att förhindra skapandet av Ryssland, varför inte se till att det blev en svenska provins, precis som Finland var . Finland vilket givetvis aldrig borde ha gått förlorat . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted September 11, 2008 Report Share Posted September 11, 2008 (edited) Jag skulle åka tillbaka i tiden och besöka de berömda händelserna. Slaget vid Waterloo, byggandet av Stonehenge, snubbarna som byggde statyerna på Påskön. Sen skulle jag se till att min familj blev rik och mäktig, kanske en liten adelstitel eller nåt.. haha , vore snopet om man besökte Slaget vid Waterloo och råkade ändra utgången(som Rowan Atkinson gjorde i en film) Edited September 11, 2008 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr G. Eastwich Posted September 13, 2008 Report Share Posted September 13, 2008 (edited) Jag skulle åka tillbaka i tiden och besöka de berömda händelserna. Slaget vid Waterloo, byggandet av Stonehenge, snubbarna som byggde statyerna på Påskön. Sen skulle jag se till att min familj blev rik och mäktig, kanske en liten adelstitel eller nåt.. haha , vore snopet om man besökte Slaget vid Waterloo och råkade ändra utgången(som Rowan Atkinson gjorde i en film) Ha ha. Splatt! Oj, där mosade vi lord Wellington med vår tidsmaskin, nu tar vi hans stövlar och sticker... Men, det vore ju synd på Storbritannien om fransmännen fick det. Edited January 5, 2009 by Dr G. Eastwich Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted January 21, 2009 Report Share Posted January 21, 2009 Jag skulle nog inte åka alls det är för stor risk att andra tidslinjen. Men om det skulle gå att göra det säkert skulle jag nog åka tillbaka i tiden till 1987 sen skulle jag stanna till år 2005 och då skulle jag ha upplevt tiden då det kom nya Star Trek avsnitt hela tiden. Jag blev nämligen inte intresserad av Star Trek föränn år 2006 eller år 2007 och då hade det ju slutat komma nya avsnitt sen kanske jag skulle åka framåt i tiden till den 8 maj i år och se filmen först av alla på forumet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts