lady buckingham Posted May 3, 2007 Report Share Posted May 3, 2007 Jag är personligen ett stort fan av Stargate SG-1 (även om jag inte är för förtjust i tanken på att amerikanska militären kontrollerar människans väg ut i universum) och ett ännu större fan av Stargate Atlantis. Men jag är också lite nyfiken på er. Vart skulle ni åka om ni någonsin fick chansen? Föreställ er själva: Ledningen på SGC kontaktar er och ger er erbjudandet att leda ett större SG-team genom stjärnporten till en obebod planet för att grunda en mänsklig koloni. Men enda problemet är att det kan röra sig om en enkel resa (precis som i Stargate Atlantis). så det blir en resa med ett maskhål som kan hållas öppet i högst 38 minuter. Så nu är den stora frågan; Vart skulle ni åka (välj en planet som t.ex abydos, vulcan, krypton eller någon annan planet. Eller hitta på en fiktiv planet)? Vilka och vad skulle ni ta med er? (kommer lägga in min drömdestination senare) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted May 3, 2007 Report Share Posted May 3, 2007 Jag skulle välja någon vacker, grön och obebod planet. Där skulle jag grunda mitt eget SGC och ta över galaxen jag kommer till. Finns det några väldigt kraftfulla utomjordingar så håller jag mig undan dom såklart. För att grunda ett sådant imperium så behös det personal med låg moral. Borde nog kontakta Överste Maybornes gubbar . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted May 3, 2007 Report Share Posted May 3, 2007 Jag skulle välja någon vacker, grön och obebod planet. Där skulle jag grunda mitt eget SGC och ta över galaxen jag kommer till. Finns det några väldigt kraftfulla utomjordingar så håller jag mig undan dom såklart. För att grunda ett sådant imperium så behös det personal med låg moral. Borde nog kontakta Överste Maybornes gubbar . Då behöver jag inte oroa mig nämnvärt eftersom du antagligen kommer att bli skjuten i ryggen tämligen omgående. Det är nämligen just det som är definitionen på låg moral. Men du kanske tänkte dig ett slavsamhälle? J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted May 3, 2007 Report Share Posted May 3, 2007 Jag skulle välja någon vacker, grön och obebod planet. Där skulle jag grunda mitt eget SGC och ta över galaxen jag kommer till. Finns det några väldigt kraftfulla utomjordingar så håller jag mig undan dom såklart. För att grunda ett sådant imperium så behös det personal med låg moral. Borde nog kontakta Överste Maybornes gubbar . Då behöver jag inte oroa mig nämnvärt eftersom du antagligen kommer att bli skjuten i ryggen tämligen omgående. Det är nämligen just det som är definitionen på låg moral. Men du kanske tänkte dig ett slavsamhälle? J. Ja något sådant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted May 4, 2007 Report Share Posted May 4, 2007 (edited) jag skulle välja en värld där en avancerad ras bodde tidigare . rasen skulle ha förvunnit så att det stod mig fritt att använda deras teknologi. rasen skulle till skillnad från Atlanterna vara obesegrade p.g.a sin avancerade teknologi utan ha försvunnit på grund av nån sjukdom(om de hade besegrats skulle deras teknologi vara värdelös eftersom fiender här och där redan visste hur man besegrar dem) . jag skulle inte ta med mig nån som Daniel Jackson eller nån annan idiot som inte tar hot på allvar . nej , ALLA ska vara stridstränade och välbeväpnade , visseligen skulle jag kanske behöva ett par medlemar som kunde det Jackson är bäst på nämligen att skapa vänner (Asgard skulle vara bra att ha i närheten).jag skulle självklart behöva ett par medlemar som kunde förstå sig på den nya teknologin . :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Edited November 15, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted May 5, 2007 Report Share Posted May 5, 2007 Med Daniel Jackson skulle jag gå vart som helst…lol, jag bara skämtar. Det finns många platser som jag skulle vilja åka till om jag hade den möjligheten i Star Trek. Måste jag välja en plats ifrån Star Trek skulle jag vilja åka till Betazed annars skulle jag välja en trevlig planet i Andromeda galaxen. Jag hade nog gärna åkt med hela original besättningen SG-1 och även tagit med Kathryn Janeway, Seven of Nine, Doktorn (EHM), Doktor Bashir, Jadzia, B. Torres, Tom Paris, LaForge, Data, Worf, Captain Picard, Deanna Troi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kashked Posted May 6, 2007 Report Share Posted May 6, 2007 Jag skulle vilja åka till Atlantis. Föredrar SG1 på TV, men Atlantis skulle vara roligare att bsöka om det var verkligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted May 7, 2007 Report Share Posted May 7, 2007 Jag skulle ta och dra till Klingons hemplanet och kolla om dom vill bryta arm litegranna! ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts