Gå till innehåll
Tofumannen

Teknikalitet

Rekommenderade inlägg

Ok, star trek är späckat med inkonsekvenser så det är är väl inget att bråka om men jag vill iaf fråga.

I början av säs4 stöter voyager på 7/9s föräldrars trasiga skepp på nån måne. Grovt räknat borde den befinna sig på typ 40 års maxwarp från jorden. Är det här en miss? Eller hur kunde 7s föräldrar vara så långt från jorden?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När Sevens föräldrar stötte på en borgkub så flög dom så tätt inpå det att dom kunde följa med i borgernas warptunnel, och på så sätt hamnade de så långt från Jorden. Borgerna använder inte samma sorts warpteknologi som SF.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ah, misstänkte att det var nåt trick, det är transwarp kanske, har aldrig fattat hur fort det går

Ja det stämmer, Transwarp, och det har inte warpcore utan någon slacks warpspolar. (Warpcoil....Tror jag)

Vad ett gäller hastigheten vet jag inte hur fort det går, eller hur man jämför den med den tradisionella warpkurvan. Vet någon annan?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

har för mig att jag hört att transwarp är 120 gånger fortare än enterprises toppfart. observera dock att det är inte warp 1080 (ca 9*120). det är typ warp 9.9999999999999999999999 som det ska vara eftersom man inte kan överskrida warp 10

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det finns någon gammal diskussion om det där, vi kom fram till att transwarp var ca 15, slipstream 20. Tanken var att efter 10 går skalan neråt igen, men som sagt, sök på transwarp så hittar ni det nog.

För övrigt finns jag, jag är bara grymt oaktiv numera (om någon har saknat mig så hej igen)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
det finns någon gammal diskussion om det där, vi kom fram till att transwarp var ca 15, slipstream 20. Tanken var att efter 10 går skalan neråt igen, men som sagt, sök på transwarp så hittar ni det nog.

För övrigt finns jag, jag är bara grymt oaktiv numera (om någon har saknat mig så hej igen)

Trevligt att råkas! Det var länge sedan... J. ps har du sett att det har hänt en del med min grad under tiden? ds

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För övrigt finns jag, jag är bara grymt oaktiv numera (om n??gon har saknat mig så hej igen)

Trevligt att råkas! Det var länge sedan... J. ps har du sett att det har hänt en del med min grad under tiden? ds

Vem är du...? Ser något bekant ut. :D

Nu får du se till att låsa fast dig vid datorn och ta igen all förlorad tid. Många inlägg att läsa blir det.

PS. Förstår inte folk som är oaktiva, jag menar, det är ju inte som att det fins ett liv utanför Forumet..?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu