Jump to content

Överföra från DVD-format till annat format

Pjotr'k

Recommended Posts

Jag har ett litet problem. Vi använder oss av en DVD-videokamera som fungerar alldeles utmärkt, men som bränner ner samtliga filmsnuttar på en DVD och jag har ingen möjlighet att klippa ut enstaka filmsnuttar. Jag antar att det finns program som kan dela upp en DVD-film till avi-format, och om man vill det, till olika delar. Har ni några tips på hur jag kan till väga?

Hela DVD:n är alltså i nuläget i en VOB-mapp, och jag vill kunna dela upp den. Alla är nog inte intresserade av att få ta del av allt som vi har filmat, utan jag vill kunna bränna av enstaka filmer och ge bort.

Jag har ett litet problem. Vi använder oss av en DVD-videokamera som fungerar alldeles utmärkt, men som bränner ner samtliga filmsnuttar på en DVD och jag har ingen möjlighet att klippa ut enstaka filmsnuttar. Jag antar att det finns program som kan dela upp en DVD-film till avi-format, och om man vill det, till olika delar. Har ni några tips på hur jag kan till väga?

Hela DVD:n är alltså i nuläget i en VOB-mapp, och jag vill kunna dela upp den. Alla är nog inte intresserade av att få ta del av allt som vi har filmat, utan jag vill kunna bränna av enstaka filmer och ge bort.

det finns program som rippar DVD-materialet till datorn och sånt, men jag har inte så bra koll på vad dom heter men det finns program det vet jag. nu ska ju du använda till en videokamera, men var försigtig att rippa riktiga DVD:er (köpfilmer och sånt alltså) är olagligt tror jag. jag tror att de bästa är att söka på google. ett bra sätt kan vara att söka efter: "konvertera från DVD till AVI" eller liknande, då kan du få upp en guide på hur man gör. det är lättare det än att gissa på vad programmen heter.