Jump to content

Tävlingen går in i sitt slutskede

Nyhet

Recommended Posts

Nu är den stora tävlingen på väg att avslutas. Vi har fått många bidrag inom nästan alla områden inom databasen, men det finns fortfarande möjlighet att skicka in material. På lördag den 15 september kl 23:59 svensk tid är tiden ute för att få en chans till att vinna priser i denna omgång, så det är flera dagars skrivande kvar. Nu på sluttampen har plötsligt Pia tagit sig in i leken och har snabbt seglat upp på en fjärdeplats. Leder gör fortfarande Björn, tätt följd av Kalle som på sistone närmat sig tätpositionen. Vem kommer att få flest poäng för sina bidrag? Och kommer det fortfarande att bli så att Ingemar med sitt halva poäng kommer få möjligheten till ett av de eftertraktade priserna? Med 8 tävlande och 26 priser ser det ut att bli så, och det finns fortfarande plats för fler. Glöm heller inte att vinnaren, förutom sitt valda pris och äran, även får en personlig avatar.

Läs mer i temat (under "Källa") om hur du kan delta och vilka regler som gäller.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Och kommer det fortfarande att bli så att Ingemar med sitt halva poäng kommer få möjligheten till ett av de eftertraktade priserna? Med 8 tävlande och 26 priser ser det ut att bli så.

Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta åt detta? Att jag med mitt lilla gnälliga halvpoängsinlägg skall få välja mellan de 19 värdefulla priserna som kommer att återstå när de andra har valt sitt. De 7 som har bidragit i all ära, men ni andra tappra 600 eller hur många vi nu är på det här forumet, ni måste skämmas!

/Ingemar

Och kommer det fortfarande att bli så att Ingemar med sitt halva poäng kommer få möjligheten till ett av de eftertraktade priserna? Med 8 tävlande och 26 priser ser det ut att bli så.

Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta åt detta? Att jag med mitt lilla gnälliga halvpoängsinlägg skall få välja mellan de 19 värdefulla priserna som kommer att återstå när de andra har valt sitt. De 7 som har bidragit i all ära, men ni andra tappra 600 eller hur många vi nu är på det här forumet, ni måste skämmas!

/Ingemar

Mja jag skäms inte i alla fall. Jag har väldigt liten kunskap av star trek utanför TNG-avsnitten. Och resten av den kunskap jag har om star trek, har jag väl snarast fått pga vanlig livserfarenhet och ett allmänt intresse av science fiction. Så därför kan jag inte bidraga så vidare värst mycket. Det finns säkerligen många här som har sina olika orsaker till varför dom inte kan/vill deltaga. Döm inte så hårt! Detta är frivilligt.

Edited by michael ricochet

Jag håller nog med Ingemar en del. Även om 8 deltagare faktiskt var mer än vad vi förväntade oss när vi skapade tävlingen (och vi är verkligen glada över alla bidragsgivare), borde det finnas några fler som kan hjälpa till att uppdatera databasen. En av deltagarna har lämnat in en mängd bilder på litteratur, exempelvis, och detta har han tjänat in många poäng på. Där krävs det alltså inte att man har kunskap om Star Trek, utan att man har hittat ett hål i databasen som går att fylla på annat sätt.

Så: Det är 3½ dag kvar! :)

Jo men mitt påpekande var främst att det rent allmänt inte hjälper med syrliga kommentarer för att få hjälp med något, även om det var från en "vanlig" medlem". Framförallt inte när det är en frivillig instats som efterfrågas.

Initiativet och tanken bakom denna tävling som sådan är ju självklart en mycket bra grej!

Edited by michael ricochet

jag fick faktiskt lite dåligt samvete när jag läste om detta efersom jag inte ens har gjort någonting, så jag satte mig och pysslade ihop lite extra till databasen. och eftersom det är jag så vinner jag ju så klart! nää jag skoja bara :P men jag kommer inte sist i alla fall, för det göra alla som inte har bidragit med något!

• Create New...