Jump to content

Kyle XY

johannalaforge

Recommended Posts

Kyle XY är en relativt ny sci-fi serie som visas kl 20.00, tisdagar på 5:an. För er som inte har sett serien handlar den om en mycket speciell pojke, mer än så vet jag inte om jag kan säga utan att spoila handlingen för er som inte sett den. Så ni vet, ni som inte sett serien och inte vill få handlingen spoilad, denna tråden är till för att diskutera avsnitten, så om ni inte vill veta ska ni nog inte läsa mera.

Jaja, min åsikt är att Kyle XY är en sjukt bra serie. Den går under sci-fi enligt tidningarna, men handlar även mycket om människors relationer, vilket gör att man skulle kunna placera serien som en dramaserie lika väl som sci-fi.

Nåväl, jag tror inte det finns så mycket mer att säga. Skriv på bara.

attans jag missade de första 40 minutrarna igår, katastrof. jag såg mitt första avsnitt förra veckan och även om det var mitt i serien blev jag helt såld på den. den var faktiskt väldigt bra. nu måste jag följa den serien, bara johanna kommer ihåg att påminna mig varje tisdag :P

Jag följde första säsongen när den gick på Kanal 5 och köpte sedan den amerikanska DVD-utgåvan av första säsongen när den kom ut. Rekommenderas om man gillade den första säsongen.

Nu fortsätter jag att följa säsong 2 av Kyle XY och jag tycker att andra säsongen är minst lika bra som den första om inte tom bättre. Jag gillar karaktärerna väldigt mycket men det är framförallt handlingen som imponerar och man får till en början inte alla svaren serverade på ett fat utan får chans att tänka och reflektera själv. Det är inte många nya Sci-Fi serier som erbjuder det nuförtiden.

Jag gillar Matt Dallas skådespel (Kyle). I de första avsnitten är han mera ovetande om allt, väldigt oskyldig och med en särskild blick i ögonen. Sen senare i säsongen blir han mera social, snackar mycket mer, visar sina sanna känslor, etc. Jag avgudar hans skådespel helt enkelt och ser fram emot att se nästa steg för karaktären Kyle.

Jag kan ju passa på o fråga vad som tycks i allmänhet om karaktären Tom Foss. Personligen tycker jag om honom på ett såntdär hat-kärleks sätt. Jag älskar det han gör för Kyle, men vissa saker gör det ju bara svårare för honom. Det jag inte gillar med honom är hur sträng han låter när han pratar. Det är som om han måste prata så för att få respekt. Om han fanns i verkligheten skulle jag vara nervös av att bara vara i samma rum som honom. Hans röst är läskig.

Jag fick en såndär "aha-upplevelse" igår under programmet. Om Kyle är en klon (typ) av Adam Baylin, och Adam var lika kraftfull som Kyle, då måste ju Jessi också ha en person som hon är klonad ifrån. Om denne är vid livet borde hon också vara kraftfull.

Får se senare i programmet om min teori stämmer, isf coolt.

Angående gårdagens program: "Lita inte på Foss"? Vad tror ni om det. Är han en "ondis" eller vad?

Kyle är en klon av Adam Baylin. Man fick ju reda på att han är framtagen av Adam Baylin's DNA och låg i den där behållaren på Zzyzx.

"Tillverkarna" av Jessi har säkert utgått från någon person när dom skapade henne, om denna person är vid livet eller ej låter jag vara osagt men jag skulle inte direkt bli förvånad om det är så.

Jag tror att Tom Foss är en av dom goda men att manusförfattarna medvetet skrivit hans karaktär på det sättet att man ska tvivla under seriens gång. jag får i alla fall en känsla av att står på de godas sida även om det alltid inte märks.

För övrigt tycker jag att scenerna mellan Kyle och Amanda är så söta och härliga tillsammans.

Vad var det där för ett slut? Hur kan man sluta en säsong sådär, jag kommer inte kunna hålla mig tills nästa år. :( Fast, jag måste säga, det är nog en av de bästa cliffhangers någonsin, riktigt bra gjort, fastän man blir sjuk av förväntan. (fast det är väll det en cliffhanger ska göra?) Jaja, vad tror ni händer med Lori? Och med Kyle och Declan? Kommer Kyle berätta allt för honom eller inte?

Efter att ha sett sammanlagt ett avsnitt så känns det som att det är en serie för dom under 25 och den påminde mej om bl.a OC. Med andra ord inget för mej. Men det är ju bra att andra uppskattar den!

Jag har sett exakt alla avsnitt av OC och kan säga att: Ja, Kyle XY påminner lite om OC faktiskt. (fast mycket bättre, of course) Fast, jag tycker inte att det är negativt direkt att påminna om OC. :lol:

Vad var det där för ett slut? Hur kan man sluta en säsong sådär, jag kommer inte kunna hålla mig tills nästa år. :( Fast, jag måste säga, det är nog en av de bästa cliffhangers någonsin, riktigt bra gjort, fastän man blir sjuk av förväntan. (fast det är väll det en cliffhanger ska göra?) Jaja, vad tror ni händer med Lori? Och med Kyle och Declan? Kommer Kyle berätta allt för honom eller inte?

What the? Nu ser jag i min tv-tidning (som jag för övrigt älskar mer än livet) att Kyle XY inte alls är slut för säsongen! Tvn sa ju att man fick se hur det går nästa år... Nu blir jag tokig. Jag har gått i en hel dag och trott att Kyle är slut för säsongen... Deprimerande. <_<

så e det alltid, iaf i TV guiden. för när kyle skulle börja så missade de det i 2 veckor. ja blev förbannad som missade 2 avsnitt tack var den pucko tidningen, å nu står det i den att den skulle gå igår å även nästa vecka me. yeah right.

å det betalar man för. å det e inte första gången. det e alltid nått fel varje vecka. å då menar ja rätt stora fel

• 3 months later...

YEI!!!! :D :D :D

Nu börjar repriserna av Kyle XY på 5:an klockan 16.10 på vardagarna (mån-fre antar jag, då OC hade den sändningstiden förut. BTW: Hur kunde dem sluta sända OC-repriserna?!?! Har förvisso sett alla avsnitt, men ändå.)

För er som inte sett Kyle XY, gör det. Kyle XY är vad man kallar Must See TV :)

Repriser? Men när dom ska fortsätta att visa säsong 2 om dom bröt typ mitt i?

Inget fel i att visa serien från början men man tycker ju att dom borde fortsätta där dom slutade då vi säkert är några stycken som har väntat på resterande avsnitt. :lol:

Repriser? Men när dom ska fortsätta att visa säsong 2 om dom bröt typ mitt i?

Inget fel i att visa serien från början men man tycker ju att dom borde fortsätta där dom slutade då vi säkert är några stycken som har väntat på resterande avsnitt. :lol:

Jag antar kallt att de bytte ut OC-repriserna mot Kyle XY-repriserna för att de tänker börja visa de nya avsnitten relativt snart, och vill ge dem som inte sett serien en chans att se alla avsnitt. Så brukar la kanal 5 göra? (är ett troget kanal 5-fan, bästa kanalen på tv. (fast 6:an vinner ju status på att visa TNG) )

Ja, så kan det ju vara. Men det var då ett jäkligt långt säsongsuppehåll från Kanal 5's sida. Inte lustigt att tittare flyr från kanalen med tanke på hur dom behandlar/behandlat vissa serier.

Nåväl, det är väl bara att avvakta och se när dom nya avsnitten kommer att visas.

EDIT: Första säsongen ges nu ut på DVD i sverige och går att förboka på Discshop

Edited by Tuvok

Ja, så kan det ju vara. Men det var då ett jäkligt långt säsongsuppehåll från Kanal 5's sida. Inte lustigt att tittare flyr från kanalen med tanke på hur dom behandlar/behandlat vissa serier.

Nåväl, det är väl bara att avvakta och se när dom nya avsnitten kommer att visas.

EDIT: Första säsongen ges nu ut på DVD i sverige och går att förboka på Discshop

håller med, femman har fullkommligt slaktat vissa serier. som till exempel BSG. i början sände dom den lite tidigt (fast ändå helt okej), jobbigt bara at se på sci-fi 19-20 mitt i sommarn, man ser ju bara reflexer från förnstret :arg: sen bytte dom och sände typ 1 på natten ett tag. och tiderna är inte direkt optimala nu heller. men det värsta har ju varit uppehållen, man visar ett par avsnitt se har man uppehålle i ett par månader, och dessutom har man ju visat flera avsnitt i fel ordning :arg:

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jag gav upp rätt snabbt och inväntar säsong 2 på DVD istället så att jag kan se alla avsnitt när jag vill i bra kvalité. Kanal 5 gör sig mer och mer känd för att inte ta några inköpta serier på allvar längre. Trist med tanke på att dom har flera bra serier i sitt utbud.

• 4 weeks later...

5an har klantat sig.

enligt dem så består säsong 5 av 13 avsnitt, men det e så fel så. den består av hela 23 avsnitt.

det va bara det att de gjode ett litet uppehåll när de spelade in serie. å det ha ju inte 5an fattat.

så när serien drar ig¨ång igen så kommer de kalla det säsong 3, fast det igentligen e avsnitt 14-23 i säsong 2.

ha fösökt få dem att fatta detta men de bry sig inte..