Nyhet Posted October 10, 2007 Report Share Posted October 10, 2007 Enligt StarTrek.com och Variety kommer den australienske skådespelaren Eric Bana spela en skurk som kallas "Nero" i J.J. Abrams kommande Star Trek-film. Ryktena säger att han skall spela en romulan, men ingenting om det är bekräftat. Bana spelade Bruce Banner i filmen om Hulken, och nyligen karaktären Romulus i filmen Romulus, My Father. Han har också spelat i Steven Spielbergs Munich och i det episka dramat Troy. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted October 10, 2007 Report Share Posted October 10, 2007 Intressant val av skådespelare. Tycker att han gjort rätt bra roller tidigare och kan säkert personifiera en romulan på ett bra sätt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted October 10, 2007 Report Share Posted October 10, 2007 Blir säkert bra! Han har ju redan spelat i "romulus" och "Troy" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted October 11, 2007 Report Share Posted October 11, 2007 :lol: Hahahah där slog du verkligen huvudet på spiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted October 24, 2007 Report Share Posted October 24, 2007 vänta nu lite här va!! tänkte på det med namnet Nero idag. Nero är ett gammalt namn från det romerska riket, precis som namnen Romulus och Remus. men helt plötsligt slog en tanke mig. i "Balance of Terror" (TOS) blir romulanerna introducerade, där får man veta att människan inte stött på romulaner på över 100 år då det var krig mellan Romulus och jorden (man får också veta att ingen vet hur en romulan ser ut för i det kriget skulle inte view screen ha varit uppfunnet och därför skulle man aldrig ha haft videokonversationer (alla som sett Enterprise vet att det inte stämmer till 100% då Archer vid några tillfällen snackat med romulaner)). men hur som helst, hur ska Nero kunna vara både den nye skurken och romulan?? antingen är han en skurk som inte är romulan helt enkelt (eller bara att ingen vet om att han är det), eller så gör dom en miss och låter honom vara ond romulan. ja eller så kan dom ju låta honom vara romulansk skurk som inte alls muckar med Federationen :lol: hmm ja det sista vore ju inte så kul... men jag skulle nog vilja att dom gjorde en miss och gjorde honom till både skurk och romulan, missar har ju gjorts lite här och där, särskilt i Enterprise som ustpelar sig före allt annat. men vadå det är mina favoritserie så jag antar att missar inte betyder så mcyket för mig. aja nu råkade jag tjata på lite mycket här, men jag kom på hur det a med romulaner så jag var bara tvungen att skriva ner det :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 25, 2007 Report Share Posted October 25, 2007 Rätta mig om jag har fel men filmen ska utspela sig i tos miljö och då förekommer det väl romulaner om jag inte missminner mig helt. Alltså inga problem med den punkten. Sedan undrar jag hur du kan dra den slutsatsen att bara för att han har ett romerskt namn är han automatiskt Romulan? Det kan ju finnas många både kända och okända världar där ute där dom gillar namnet nemo. Han kanske rentav är en människa? Som sagt namnet säger ingenting om vilken karaktär han kommer att spela. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted October 25, 2007 Report Share Posted October 25, 2007 Rätta mig om jag har fel men filmen ska utspela sig i tos miljö och då förekommer det väl romulaner om jag inte missminner mig helt. Alltså inga problem med den punkten. Sedan undrar jag hur du kan dra den slutsatsen att bara för att han har ett romerskt namn är han automatiskt Romulan? Det kan ju finnas många både kända och okända världar där ute där dom gillar namnet nemo. Han kanske rentav är en människa? Som sagt namnet säger ingenting om vilken karaktär han kommer att spela. J. ja men i nyhetsartikeln står det att det ryktas om att han är romulan. och romulanerna kommer inte in i TOS före det åttonde avsnittet och där får man veta att människan inte stött på romulaner på 100 år. och så vitt jag vet så ska XI ustpela sig precis före TOS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 25, 2007 Report Share Posted October 25, 2007 Hm? Kan du ha rätt i :blink: . Nåja det finns väl alltid sätt att gå runt sådana konstigheter i tidsrum kontinuiteten. Mötet kan av olika anledningar vara hemligstämplat. Han kan vara en människa som har fötts upp av romulaner. Den som sade att dom inte har mött Romulaner på hundra år kan ha menat (men inte sagt) förutom det mötet. :blink: Det är en av de saker Adams struntar i för att flera ska gå och se filmen allt att den ska tilltala de nya målgrupper han suktar efter... J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted October 25, 2007 Report Share Posted October 25, 2007 Hm? Kan du ha rätt i :blink: . Nåja det finns väl alltid sätt att gå runt sådana konstigheter i tidsrum kontinuiteten. Mötet kan av olika anledningar vara hemligstämplat. Han kan vara en människa som har fötts upp av romulaner. Den som sade att dom inte har mött Romulaner på hundra år kan ha menat (men inte sagt) förutom det mötet. :blink: Det är en av de saker Adams struntar i för att flera ska gå och se filmen allt att den ska tilltala de nya målgrupper han suktar efter... J. ja och sen har man ju kringgått liknande problem i Enterprise. romulanerna har ju faktiskt varit med, precis som Borg och Ferengis. och i TNG får stöter ju människan på Borg och ferengi för första gången. men det har ju funkat i Enterprise så då lär det väl funka i XI också. jag är inte orolig för att man bryter mot vad som hänt i ST, men jag bara kände att jag behövde skriva av mig lite annars hade jag nog undrat ihjäl mig :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted October 25, 2007 Report Share Posted October 25, 2007 Angående Romulan så är ju deras kultur väldigt romerskt influerad. Nero passar perfekt som namn och känns som en Romulan karaktär. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted October 25, 2007 Report Share Posted October 25, 2007 Angående Romulan så är ju deras kultur väldigt romerskt influerad. Nero passar perfekt som namn och känns som en Romulan karaktär. ja det kan jag hålla med om!! personerna Romulus och Remus var med och startade upp det romerska riket, Nero var en lite skurkaktig typ då på den tiden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted October 25, 2007 Report Share Posted October 25, 2007 ja men i nyhetsartikeln står det att det ryktas om att han är romulan. och romulanerna kommer inte in i TOS före det åttonde avsnittet och där får man veta att människan inte stött på romulaner på 100 år. och så vitt jag vet så ska XI ustpela sig precis före TOS. Star Trek på senare tid mosar allt vad kontinuit heter så det vore inte allt för överaskande om filmen fortsätter med "traditionen". :förbannad: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts