Gå till innehåll

Vad tycker ni om detta


Bebbe

Rekommenderade inlägg

Tack för denna respons, hjälper mycket. En mycket bra idé att väva in bakgrundshistorien, precis som i Mass Effect böckerna. Måste även göra ett litet uppslagsverk så ni vet vad Dux, Legate och Tribun betyder.

Låter helt rätt! Dessutom blir det lättare att hålla reda på för dig själv när du skriver. Du vill ju inte få hjärnsläpp mitt i alltihopa och börja kalla en tribun legate, eller hur?

Men du skriver väl inte bara för oss? Den här historien känns så lovande så att om den blir lika bra som färdig så borde den tas till förlagen eller publiceras på www.vulkan.se J.

jag hade samma äsikt och varlite förvirrad i början , men det kan bli bra .

förresten får den som vill ta över historien om kapten Ipoka och USS Faragut .

Är det den med människans rymdstation omgiven av sju eller nio krigiska och farliga imperier varav det minsta skulle kunna krossa jorden på en vecka? Lät som en spännande historia! Men när i allsin dar ska jag få tid att skriva den??? J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 132
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

jag hade samma äsikt och varlite förvirrad i början , men det kan bli bra .

förresten får den som vill ta över historien om kapten Ipoka och USS Faragut .

Är det den med människans rymdstation omgiven av sju eller nio krigiska och farliga imperier varav det minsta skulle kunna krossa jorden på en vecka? Lät som en spännande historia! Men när i allsin dar ska jag få tid att skriva den??? J.

nej den vill jag skriva själv(men jag tar gärna emot tips på vad jag ska skriva) . den jag menar är den som är på fyra eller fem inlägg och påbörjades 11 Jul 2008, 8:05

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant historia! Verkar som en kul idé till en bok. Jag får väl följa upp med ett förslag till en film/tv serie istället:

Herr Backsson föddes år 2028. Varje dag han vaknar är det dagen FÖRE föregående dag. Således kommer han att, om skaparen ger honom ett långt liv, att dö runt 1950. Att han inte är som andra märkte han tidigt och att han har kunskap om vad som händer i framtiden likaså. Denna kunskap använder han till, att efter bästa förmåga, ändra tråkiga händelser i framtiden och för det ända målet har han också utbildat sig till privatdetektiv och tagit kontakt med väl utvalda människor inom polisen och andra myndigheter.

Lite spännande och ovanlig vinkling, eller vad säger ni? J.

det påminner om en sak jag läste i en novellsamling med flera Sci-fi författare . där drevs den vite mannen ut ur Amerika av indianer som började ta över mer och mer land , den vite mannen hittade sen till Europa och historien slutade med att man uppfann elden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad jag menar är att i avsnittet du tänker på ("Before and after" , säsong 3) nämner man rasen(Krenim) och de händelser som senare dyker upp i "Year of hell" . detta gör att hela "Year of hell" inte riktigt är canon eftersom Janeway borde reagera på ett annat sätt än hon gör ( hon nästan skrattar åt Krenim trots att Kes tidigare varnat Janeway för dem)

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...