Lieutenant Imoor Posted October 25, 2007 Report Share Posted October 25, 2007 (edited) Är Chez Sandrine´s ett ställe som finns i verkligheten eller är det bara en studiokreation exklusivt för serien STV? Edited October 25, 2007 by Lieutenant Imoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 25, 2007 Report Share Posted October 25, 2007 Är Chez Sandrine´s ett ställe som finns i verkligheten eller är det bara en studiokreation exklusivt för serien STV? Vad menar du? Att holodäcksprogrammet som Tom Paris använder (baren) skulle vara en specialgrej enkom för svt??? Nonsens naturligtvis. Kolla dvd boxarna. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenant Imoor Posted October 25, 2007 Author Report Share Posted October 25, 2007 Är Chez Sandrine´s ett ställe som finns i verkligheten eller är det bara en studiokreation exklusivt för serien STV? Vad menar du? Att holodäcksprogrammet som Tom Paris använder (baren) skulle vara en specialgrej enkom för svt??? Nonsens naturligtvis. Kolla dvd boxarna. J. Kan du inte läsa en förkortning eller??? STV= Star Trek Voyager! Och frågan är ju då om "baren" är gjord i en studio eller på ett riktigt ställe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted October 25, 2007 Report Share Posted October 25, 2007 Kan du inte läsa en förkortning eller??? STV= Star Trek Voyager! Och frågan är ju då om "baren" är gjord i en studio eller på ett riktigt ställe? det var den konstigaste förklringen jag hört, Voyager förkortar man ju med VOY. jag tänkte också på SVT när jag läste. men angående baren så tror jag att det är en påhittad bar i en studio, har för mig att detta tas upp i en annan tråd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted October 25, 2007 Report Share Posted October 25, 2007 Jag förstår mycket väl att dom andra kan missta din egna förkortning av Voyager som SVT. På denna sida och även allmänt på nätet så används följande förkortningar för serierna: TOS - Star Trek: Originalserien TAS - Star Trek: Den animerade serien TNG - Star Trek: The Next Generation DS9 - Star Trek: Deep Space Nine VOY - Star Trek: Voyager ENT - Star Trek: Enterprise Har du inte redan fått svar på frågan om Chez Sandrine i ämnet Allmänt om Star Trek för nybörjare? Om du är nöjd med svaret där så stänger vi detta ämne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 25, 2007 Report Share Posted October 25, 2007 Är Chez Sandrine´s ett ställe som finns i verkligheten eller är det bara en studiokreation exklusivt för serien STV? Vad menar du? Att holodäcksprogrammet som Tom Paris använder (baren) skulle vara en specialgrej enkom för svt??? Nonsens naturligtvis. Kolla dvd boxarna. J. Kan du inte läsa en förkortning eller??? STV= Star Trek Voyager! Och frågan är ju då om "baren" är gjord i en studio eller på ett riktigt ställe? STV = Voyager? Var har du hittat denna förkortning någonstans? I och försig inte helt ologisk men standard är annars som Jocke säger VOY. Och det stämmer mycket riktigt att vi har haft denna fråga tidigare och att denna dessutom passar mycket bättre in i Allmännt om star trek för nybörjare. Som svar på din fråga är jag övertygad om att baren är gjord i studio eller en miljö som finns på Paramounts område i LA. Det skulle vara alltför dyrbart att förflytta hela teamet till en riktig bar och sedan ha inspelningen där bara för att förflytta alla tillbaka igen. Bättre då att bygga upp allting vilket går ganska snabbt i dagens studios. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted October 25, 2007 Report Share Posted October 25, 2007 Eftersom frågan redan täckts av i den tidigare nämnda diskussionen (något som jag sagt till dig i ett tidigare PM) så bestämmer jag att vi stänger denna diskussion. Svaren är desamma som tidigare. En liten passus, dock: Det skulle ha varit mysigt att strosa in på en exakt likadan bar någonstans i Marseille och lägga upp biljardkulorna för ett härligt spel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts