Jump to content

Winona Ryder som Spocks mamma

Nyhet

Recommended Posts

star_trek_xi_superliten.jpg

Winona Ryder har fått rollen som Spocks mamma Amanda Grayson i den kommande filmen. Det är alltså nu klart att Spocks föräldrar kommer att finnas med. Intressant val av skådespelare och en viss likhet finns ju ändå med den ursprungliga Amanda. (Källa, Tack till Marcus (Tuvok på forumet))

Dessutom spanar vi in nyheten att Jennifer Morrison (sedd i TV-serien House) har fått en hittills obenämnd roll i filmen som beräknas ha premiär julen 2008. (Källa)

Det ryktas dessutom om att Chris Hemsworth skulle få rollen som Kirks far. Eftersom han är endast 24 år och då Winona Ryder som Spocks mamma också är relativt ung, så är det troligen så att vi kommer att få se Kirk och Spock som mycket unga först, tillsammans med deras föräldrar. (Källa)

ryder_071110.jpgmorrison_071110.jpghemsworth_071110.jpg

[ Till originalnyheten ]

Har kirk och spock föräldrar??? Jaha det har de naturligtvis precis som alla andra. Men med tanke på hur ofta kirk använder knytnävarna så skulle jag nog vilja diskutera lite uppfostran med hans föräldrar... J.

Spocks pappa är ju Sarek och honom känner vi ju :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Hm, lite suspekt tycker jag. Var tvungen att kolla upp saken och mycket riktigt: Winona är ju bara 36 bast. Skulle hon varit 12 när hon fick Kirk? Äh, hon är för ung

Du glömmer en viktig sak: Åldern man spelar är inte alltid åldern man är. Man kan spela både äldre och yngre personer. Sedan vet vi ju inte när hon ska vara Kirks mamma. Det kan ju vara när han är ung säg sex eller tolv år. Så vi får vänta coh se helt enkelt... J.

Jaja, okej då :arg: Men jag är skeptisk :)

Jag också. Det riskerar att inte blir trovärdigt. Dock måste jag koregera mig själv och påpeka att vi ju inte var något om historien. Vi spekulerar faktiskt ganska villt just nu.

Ålder på skådespelare i förhållande till en karaktärs ålder är ofta något som filmens värld inte bryr sig om. Och ibland funkar det. Skådespelarna i LOTR som spelar Sam och Frodo är ett bra exempel. Froda är äldre än Sam, emedan Elia Wood är mycket yngre änn Sean Astin.

• 4 weeks later...
Det ryktas dessutom om att Chris Hemsworth skulle få rollen som Kirks far. Eftersom han är endast 24 år och då Winona Ryder som Spocks mamma också är relativt ung, så är det troligen så att vi kommer att få se Kirk och Spock som mycket unga först, tillsammans med deras föräldrar. (Källa)

Lite intressant läsning.

Trekweb.Com - Chris Hemsworth Wrapped Work as James T. Kirk's Father in Star Trek Movie

• Create New...