Gå till innehåll
The Holy Three

Vilka TOS-skådisar i vilka ST-serier kan man se?

Rekommenderade inlägg

Undrar nu över ifall någon kan hjälpa till och göra en liten lista om det nu inte redan finns en sådan här på sidan. Det jag undrar över är detta: TOS-besättningen har ju gjort framträdanden i ett flertal andra Star Trek serier, det jag undrar över är vilka Star Trek serier, vilka avsnitt (namn och nummer på dom) och i vilken säsong avsnittena befinner sig i.

All hjälp skulle uppskattas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Undrar nu över ifall någon kan hjälpa till och göra en liten lista om det nu inte redan finns en sådan här på sidan. Det jag undrar över är detta: TOS-besättningen har ju gjort framträdanden i ett flertal andra Star Trek serier, det jag undrar över är vilka Star Trek serier, vilka avsnitt (namn och nummer på dom) och i vilken säsong avsnittena befinner sig i.

Kolla igenom star trek på tv eller vad den nu heter så kan får du en bra bild av vad som finns att se av star trek skådisar. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hjälper gärna med det jag vet :D

I TNG:

DeForest Kelley-"Encounter at Farpoint", första avsnittet i första säsongen.

James Doohan-"Relics", fjärde avsnittet i 6:e säsongen.

Leonard Nimoy-"Unification" (mest del två, skymtas bara i 1:an), 7-8:e avsnitten i 5:e säsongen.

Hoppas att det var till hjälp för dig, La Forge out.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hjälper gärna med det jag vet :D

I TNG:

DeForest Kelley-"Encounter at Farpoint", första avsnittet i första säsongen.

James Doohan-"Relics", fjärde avsnittet i 6:e säsongen.

Leonard Nimoy-"Unification" (mest del två, skymtas bara i 1:an), 7-8:e avsnitten i 5:e säsongen.

Hoppas att det var till hjälp för dig, La Forge out.

i "Unification del 1" har vi istället Mark Lenard som spelade Sarek i TOS"Journey to Babel"(och även i TNG"Sarek") :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Redigerad av K´hogh son of Klintoch

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Undrar nu över ifall någon kan hjälpa till och göra en liten lista om det nu inte redan finns en sådan här på sidan. Det jag undrar över är detta: TOS-besättningen har ju gjort framträdanden i ett flertal andra Star Trek serier, det jag undrar över är vilka Star Trek serier, vilka avsnitt (namn och nummer på dom) och i vilken säsong avsnittena befinner sig i.All hjälp skulle uppskattas.
Kolla igenom star trek på tv eller vad den nu heter så kan får du en bra bild av vad som finns att se av star trek skådisar. J.
Nu har jag rökt vattenpipa i 3 timmar så jag kanske inte tänker helt klart, men vad menas med att jag ska se Star Trek på "tv eller vad den nu heter"? Är ju bara TNG som visas på svensk TV, på en väldigt dålig tid också om jag inte minns fel, och att kolla igenom varje avsnitt som möjligt går för att se ifall någon skymtar förbi kan ta ett tag, om det nu var detta du syftade på.
Undrar nu över ifall någon kan hjälpa till och göra en liten lista om det nu inte redan finns en sådan här på sidan. Det jag undrar över är detta: TOS-besättningen har ju gjort framtr??danden i ett flertal andra Star Trek serier, det jag undrar över är vilka Star Trek serier, vilka avsnitt (namn och nummer på dom) och i vilken säsong avsnittena befinner sig i.All hjälp skulle uppskattas.
Hjälper gärna med det jag vet :DI TNG:DeForest Kelley-"Encounter at Farpoint", första avsnittet i första säsongen.James Doohan-"Relics", fjärde avsnittet i 6:e säsongen.Leonard Nimoy-"Unification" (mest del två, skymtas bara i 1:an), 7-8:e avsnitten i 5:e säsongen.Hoppas att det var till hjälp för dig, La Forge out.
Tackar för dessa och även för Trial And Tribelations som Pjotrk nämnde :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja du har verkligen rökt eftersom du inte verkar ha läst mitt inlägg rätt... Det finns alltså redan en forum tråd som hete "Star Trek på tv" eller något liknande och som just tar upp vilka star trek skådisar som finns att se i andra tv serier och när de dyker upp. :lol: :blink: J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ja du har verkligen rökt eftersom du inte verkar ha läst mitt inlägg rätt... Det finns alltså redan en forum tråd som hete "Star Trek på tv" eller något liknande och som just tar upp vilka star trek skådisar som finns att se i andra tv serier och när de dyker upp. :lol: :blink: J.

Ok, ett citat-tecken hade satt bra där ;) Får kolla in den tråden och se om den är detaljerad som jag bad om att infon för denna tråd skulle vara.

EDIT: Är det alltså den här tråden du syftar på? http://www.startrekdb.se/forum/index.php?showtopic=859

Den tråden har ju inte direkt samma syfte som denna, utan där nämner man ju vilka serier/filmer alla Star Trek skådisar någonsin skymtar förbi på TV. Blir mycket att gå igenom och jag antar att infon inte är lika detaljerad som jag nu önskade :)

Redigerad av AxelFoley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag förmodar att det AxelFoley undrar över är vilka övriga Star Trek-serier TOS-besättningen har varit med i. Själv kan jag inte komma på några fler avsnitt än de som redan räknats upp såvida man inte räknar filmen Generations då förstås. Däremot finns det några TOS-karaktärer förutom besättningen som dykt upp i de övriga serierna. Någon nämnde Mark Lenard som Sarek. Andra som jag kan komma på är:

Arne Darvin (Charlie Brill)

TOS: The Trouble with Tribbles

DS9: Trials and Tribble-ations

Kor (John Colicos)

TOS: Errand of Mercy

DS9: Blood Oath

DS9: The Sword of Kahless

DS9: Once More Unto the Breach

Kang (Michael Ansara)

TOS: Day of the Dove

Koloth (William Campbell)

TOS: The Trouble with Tribbles

Kan hända det finns fler.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men herre Gul? Har vi inte glömt Majel Barret-Roddenberry, aka Nurse Chapel, som spelar Lwaxana Troi i TNG?

M Barret Roddenberry:

TNG

"Haven"-11:e avsnittet i 1:a säsongen

"Manhunt"-19:e avsnittet i 2:a säsongen

"Menage a Troi"-24:e avsnittet i 3:e säsongen

"Half a Life"-22:a avsnittet i 4:e säsongen

"Cost of Living"-20:e avsnittet i 5:e säsongen

"Dark Page"-7:e avsnittet i 7:e säsongen

Inte med i 6:e? Hon är ju med i alla andra :P ;)

Dessa såg jag på Wikipedia. Tro mig, jag kan ingenting om DS9. :P

DS9

"The Forsaken"-17:e avsnittet i 1:a säsongen

"Fascination"-10:e avsnittet i 3:e säsongen

"The Muse"-21:a avsnittet i 4:e säsongen

Självklart gör hon även rösten till datorerna på Enterprise :D :D :D (coolt värre)

BTW, jag älskar henne, hon och hennes "Lwaxana Troi, Daughter of the Fifth House, Holder of the Sacred Chalice of Rixx, Heir to the Holy Rings of Betazed". :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu