The Holy Three Posted August 10, 2008 Report Share Posted August 10, 2008 (edited) http://www.scifiworld.no/ Och det är väldigt intressanta gäster för min del, Ken Kirzinger (Jason från Freddy Vs Jason filmen) och Brad Loree från Halloween-Resurrection (den sämsta i filmserien, men han var ändå Myers!) Mässan kommer fortfarande till Sverige: http://www.scifiworld.se/ och kommer att hållas den 1-2 November, gästerna är följande:. Lance Henriksen (MillenniuM, Aliens) Carl Weathers (Rocky I-IV, Predator) Matthew Wood (Grievous från SW Ep III) Om mässan kommer hållas 3 gånger per år i Sverige som tidigare vet jag inte, har mailat och frågat arrangören men fick inget svar om detta, känns lite oproffessionellt på sätt och vis. Men med fler mässor per år i Skandinavien kanske detta ökar chanserna att en ST kändis kan ta sig hit (eller till Norge)? Vi kan alltid hoppas. Edited September 29, 2008 by AxelFoley Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UFP Posted August 10, 2008 Report Share Posted August 10, 2008 http://www.scifiworld.no/ Och det är väldigt intressanta gäster för min del, Ken Kirzinger (Jason från Freddy Vs Jason filmen) och Brad Loree från Halloween-Resurrection (den sämsta i filmserien, men han var ändå Myers!) Mässan kommer fortfarande till Sverige: http://www.scifiworld.se/ och kommer att hållas den 1-2 November, gästerna är ännu ej klara. Om mässan kommer hållas 3 gånger per år i Sverige som tidigare vet jag inte, har mailat och frågat arrangören men fick inget svar om detta, känns lite oproffessionellt på sätt och vis. Men med fler mässor per år i Skandinavien kanske detta ökar chanserna att en ST kändis kan ta sig hit (eller till Norge)? Vi kan alltid hoppas. Coolt! Jag SKA komma dit och ha pengar den här gången :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted August 13, 2008 Report Share Posted August 13, 2008 (edited) AxelFoley: Mässan brukar vara vid tre tillfällen och jag tror knappast att det är ändrat. Att Jesper inte svarade beror säkert på att han har fullt upp med mässorna. Han svarade även vid ett tidigare tillfälle något om att det inte var aktuellt att ta hit några fler av dom "större" skådespelarna från Star Trek. Dels skyller han det på fiaskot som blev när Marina var h??r (väldigt få som var intresserade av autograf och omkringliggande evenemang med henne enligt honom) samt att om han skulle ta hit någon så ville han gärna ha någon av dom mer kända skådespelarna vilket skulle kosta för mycket. Men hoppet är det sista som överger människan sägs det. Edited August 13, 2008 by Tuvok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted August 13, 2008 Author Report Share Posted August 13, 2008 AxelFoley: Mässan brukar vara vid tre tillfällen och jag tror knappast att det är ändrat. Att Jesper inte svarade beror säkert på att han har fullt upp med mässorna. Utökar han mässorna så till andra länder kan jag se att det kanske blir färre här, är ju ingen omöjlighet iaf. Han svarade även vid ett tidigare tillfälle något om att det inte var aktuellt att ta hit några fler av dom "större" skådespelarna från Star Trek. Dels skyller han det på fiaskot som blev när Marina var här (väldigt få som var intresserade av autograf och omkringliggande evenemang med henne enligt honom) samt att om han skulle ta hit någon så ville han gärna ha någon av dom mer kända skådespelarna vilket skulle kosta för mycket. Men hoppet är det sista som överger människan sägs det. Detta har han sagt förut också och jag är väl medveten om detta, ingen begär att Patrick Stewart eller Leonard Nimoy ska ta sig hit, men någon ST-skådis som varit involverad i någon av serierna borde inte vara en omöjlighet. Star Trek förtjänar väl åtminstone 2 chanser, en paus från alla Star Wars gäster skulle bara vara skönt, det blir bara uttjatigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted August 14, 2008 Report Share Posted August 14, 2008 Sorry, personligen jag tror inte att han drar ner på antalet mässor här i sverige, det är ett sådant inarbetat koncept. Skulle han mot förodan göra det så tror jag att den i Sthlm är den som minst ligger i riskzonen med tanke på hur stor den har vuxit sig på dom få år som den har varit där. Jag håller med dig, men tyvärr är det inte jag som bokar gästerna. Har tagit upp detta med honom tidigare men han verkar fast besluten med det han tidigare sagt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted August 17, 2008 Report Share Posted August 17, 2008 AxelFoley: Mässan brukar vara vid tre tillfällen och jag tror knappast att det är ändrat. Att Jesper inte svarade beror säkert på att han har fullt upp med mässorna. Han svarade även vid ett tidigare tillfälle något om att det inte var aktuellt att ta hit några fler av dom "större" skådespelarna från Star Trek. Dels skyller han det på fiaskot som blev när Marina var här (väldigt få som var intresserade av autograf och omkringliggande evenemang med henne enligt honom) samt att om han skulle ta hit någon så ville han gärna ha någon av dom mer kända skådespelarna vilket skulle kosta för mycket. Men hoppet är det sista som överger människan sägs det. Vet du var det kostade att få hit Marina Sirtis? Och Tim Russ när han var här 2004? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 17, 2008 Report Share Posted August 17, 2008 Det handlar nog inte så mycket om kostnaden, även om den säkert inte är att leka med, som att intresset inte räcker till. På en sådan mässa måste det nästan vara lång kö hela tiden för att man ska kunna motivera stora stjärnor och så många star trek fans finns det inte i sverige. Och ja, intresset för star wars och lord of the ring är på en helt annan nivå. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted August 17, 2008 Author Report Share Posted August 17, 2008 AxelFoley: Mässan brukar vara vid tre tillfällen och jag tror knappast att det är ändrat. Att Jesper inte svarade beror säkert på att han har fullt upp med mässorna. Han svarade även vid ett tidigare tillfälle något om att det inte var aktuellt att ta hit n??gra fler av dom "större" skådespelarna från Star Trek. Dels skyller han det på fiaskot som blev när Marina var här (väldigt få som var intresserade av autograf och omkringliggande evenemang med henne enligt honom) samt att om han skulle ta hit någon så ville han gärna ha någon av dom mer kända skådespelarna vilket skulle kosta för mycket. Men hoppet är det sista som överger människan sägs det. Vet du var det kostade att få hit Marina Sirtis? Och Tim Russ när han var här 2004? Nej, gör du? Skulle vara intressant att veta. Tycker det hela är ologiskt. Han chansar hellre på Lorenzo Lamas än en ST-skådis? :blink: Jag var i Malmö 2006 och träffade Marc Singer, Donovan från serien V - The Visitors, och kön till honom var nästan alltid relativt stor. Visst var V poppis när det kom ut, men visst måste Star Trek vara större i Sverige? Tror bara det gäller att hitta en karaktär/skådis som är tillräckligt populär bland fans samtidigt som personen inte är för stor /The Shat, Stewart etc). Helst ska personen bokas till Stockholm-mässan då den alltid har flest besökare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 17, 2008 Report Share Posted August 17, 2008 Men personen måste ha en potential att locka även andra. Bara st folket räcker inte. Annars hade vi haft drösar av st skådisar redan, tro mig. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted August 17, 2008 Author Report Share Posted August 17, 2008 Men personen måste ha en potential att locka även andra. Bara st folket räcker inte. Annars hade vi haft drösar av st skådisar redan, tro mig. J. Iochförsig, men det hjälpte ju inte Lorenzo, hur stort Beastmaster är i Sverige (Marc Singer's andra kända roll) är jag inte säker på heller. Jag skulle gärna vilja att LeVar Burton skulle komma, han har haft 2 stora roller i sitt liv, Geordi La Forge och Kunta Kinte. För er som nu inte sett miniserien Rötter föreslår jag att ni gör det nu. Otroligt bra är den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted August 17, 2008 Report Share Posted August 17, 2008 AxelFoley: Mässan brukar vara vid tre tillfällen och jag tror knappast att det är ändrat. Att Jesper inte svarade beror säkert på att han har fullt upp med mässorna. Han svarade även vid ett tidigare tillfälle något om att det inte var aktuellt att ta hit några fler av dom "större" skådespelarna från Star Trek. Dels skyller han det på fiaskot som blev när Marina var här (väldigt få som var intresserade av autograf och omkringliggande evenemang med henne enligt honom) samt att om han skulle ta hit någon så ville han gärna ha någon av dom mer kända skådespelarna vilket skulle kosta för mycket. Men hoppet är det sista som överger människan sägs det. Vet du var det kostade att få hit Marina Sirtis? Och Tim Russ när han var här 2004? Nej, gör du? Skulle vara intressant att veta. . Nej, inte alls. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted August 18, 2008 Report Share Posted August 18, 2008 (edited) Vet du var det kostade att få hit Marina Sirtis? Och Tim Russ när han var här 2004? Nej, tror inte att Jesper avslöjar det heller om man frågar honom. Tim Russ var ju iofs här på SweCon 2004 och det arrangemanget var verkligen proffsigt utfört (trots en del "barnsjukdomar") och jag tror mer på att man kan locka hit Star Trek relaterade skådespelare till den typen av konvent än vad det är att locka hit dom till Sci-Fi mässan. Edited August 18, 2008 by Tuvok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 18, 2008 Report Share Posted August 18, 2008 Jag vet att swecon (av olika anledningar) blev ett ekonomiskt bakslag för arrangörerna (däribland stockholm trekkers) Vi hade stocon 08 i år men valde att satsa på en icke skådespelare istället för att kosta på massa pengar på att få hit en "kändis". Det känns som att det är intressantare att få hit någon som verkligen är intresserad av att vara här snarare än någon som bara ser det femtielfte konventet sedan nyår. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted August 18, 2008 Report Share Posted August 18, 2008 Jag vet att swecon (av olika anledningar) blev ett ekonomiskt bakslag för arrangörerna (däribland stockholm trekkers) Vi hade stocon 08 i år men valde att satsa på en icke skådespelare istället för att kosta på massa pengar på att få hit en "kändis". Det känns som att det är intressantare att få hit någon som verkligen är intresserad av att vara här snarare än någon som bara ser det femtielfte konventet sedan nyår. J. Finns det fortfarande Star Trek-skådisar som kan leva på enbart konventframträdande? Om man bläddrar igenom gamla nummer av Star Trek Communicator (den numera nedlagda officiella fan clubens tidning), så var det minst ett konvent varje helg i USA i mitten av 90-talet. Det har ju minskat radikalt sedan dess. Dessutom finns det idag betydligt fler Star Trek-skådespelare än då, så konkurrensen måste ha ökat. Jag tror att Jimmy Doohan till exempel kunde leva gott på konvent, åren mellan och efter filmerna hade släppts. Men hur många är intresserad av till exempel Garret Wang eller någon av skådisarna i Enterprise? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DrBryce Posted September 6, 2008 Report Share Posted September 6, 2008 Jag vet att swecon (av olika anledningar) blev ett ekonomiskt bakslag för arrangörerna (däribland stockholm trekkers) Vi hade stocon 08 i år men valde att satsa på en icke skådespelare istället för att kosta på massa pengar på att få hit en "kändis". Det känns som att det är intressantare att få hit någon som verkligen är intresserad av att vara här snarare än någon som bara ser det femtielfte konventet sedan nyår. J. Finns det fortfarande Star Trek-skådisar som kan leva på enbart konventframträdande? Om man bläddrar igenom gamla nummer av Star Trek Communicator (den numera nedlagda officiella fan clubens tidning), så var det minst ett konvent varje helg i USA i mitten av 90-talet. Det har ju minskat radikalt sedan dess. Dessutom finns det idag betydligt fler Star Trek-skådespelare än då, så konkurrensen måste ha ökat. Jag tror att Jimmy Doohan till exempel kunde leva gott på konvent, åren mellan och efter filmerna hade släppts. Men hur många är intresserad av till exempel Garret Wang eller någon av skådisarna i Enterprise? Ärligt talat så känner jag inte ens igen namnet Garret Wang... Men med tanke på att det låter asiatiskt så gissar jag på att det är Harry Kim?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted September 6, 2008 Report Share Posted September 6, 2008 Ärligt talat så känner jag inte ens igen namnet Garret Wang... Men med tanke på att det låter asiatiskt så gissar jag på att det är Harry Kim?? Jo, det är Harry Kim. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted September 28, 2008 Author Report Share Posted September 28, 2008 Jaha, då var gästerna klara då, åtminstone 3 st, om det blir fler står det inget om. Gästerna är följande: Lance Henriksen (MillenniuM, Aliens) Carl Weathers (Rocky I-IV, Predator) Matthew Wood (Grievous från SW Ep III) Bara jag som gäspar åt detta? Har träffat och tagit autograf från både Carl & Lance, och har inget som helst intresse utav Matthew Wood. Hoppas verkligen att andra (mer intressanta för min del) gäster kommer, inte gäster man sett förut ett X antal gånger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted September 29, 2008 Report Share Posted September 29, 2008 Det är inga storstjärnor precis. Samtidigt är Star Wars populärt och lockar många yngre. Predator, Rocky och Aliens har väl kanske inga stora fanskaror, men alla vet som vilka de är. Så det verkar vara säkra val, utan någon särskild glans. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted September 29, 2008 Report Share Posted September 29, 2008 Är det bara jag som inte skulle ha något emot någon stargate skådis? Borde nog locka visst intresse. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted September 29, 2008 Report Share Posted September 29, 2008 (edited) Är väl bättre att starta upp en ny tråd för varje mässa istället för att baka ihop flera i en tråd? Ändra gärna i första inlägget så att det syns vilken mässa det är som avses. Själv ska jag dit då jag alltid åker upp till den i Sthlm för att besöka mässan och träffa vänner som bor där uppe. Edited September 29, 2008 by Tuvok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted September 29, 2008 Author Report Share Posted September 29, 2008 Det är inga storstjärnor precis. Samtidigt är Star Wars populärt och lockar många yngre. Predator, Rocky och Aliens har väl kanske inga stora fanskaror, men alla vet som vilka de är. Så det verkar vara säkra val, utan någon särskild glans. Lance är ganska stor tycker jag, en av de större B-stjärnorna och har varit populär gäst varje gång han varit på mässan förut. Är väl bättre att starta upp en ny tråd för varje mässa istället för att baka ihop flera i en tråd? Ändra gärna i första inlägget så att det syns vilken mässa det är som avses. Om du läser första inlägget så ser du att det även gäller mässan i November, även fast det kanske inte framgick i trådnamnet, vilket kommer ändras nu. Tack för påminnelsen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted September 30, 2008 Report Share Posted September 30, 2008 (edited) Det är inga storstjärnor precis. Samtidigt är Star Wars populärt och lockar många yngre. Predator, Rocky och Aliens har väl kanske inga stora fanskaror, men alla vet som vilka de är. Så det verkar vara säkra val, utan någon särskild glans. Lance är ganska stor tycker jag, en av de större B-stjärnorna och har varit populär gäst varje gång han varit på mässan förut. Jo, personligen kan jag hålla med dig, eftersom det var det enda namnet jag kunde placera. Millennium var en helt ok serie. Dock så tror jag de flesta eller åtminstone många av autografjägarna är mellan 10-20 år. (Så var det i alla fall när jag har besökt mässan i Göteborg.) De lär inte känna igen Lance. Han som spelade Grievious däremot tror jag många fler är mer intresserade av pga karaktären. För ingen kommer ju för David Prowse, utan för Darth Vader Edited September 30, 2008 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted October 4, 2008 Report Share Posted October 4, 2008 Två till gäster klara. ~ Mässans hemsida Danny Trejo Richard Brooker (Jason i Friday the 13th Part III) Utöver dom har vi ju som sagt sedan tidigare: Lance Henriksen Carl Weathers Matthew Wood Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 4, 2008 Author Report Share Posted October 4, 2008 Det är inga storstjärnor precis. Samtidigt är Star Wars populärt och lockar många yngre. Predator, Rocky och Aliens har väl kanske inga stora fanskaror, men alla vet som vilka de är. Så det verkar vara säkra val, utan någon särskild glans. Lance är ganska stor tycker jag, en av de större B-stjärnorna och har varit populär gäst varje gång han varit på mässan förut. Jo, personligen kan jag hålla med dig, eftersom det var det enda namnet jag kunde placera. Millennium var en helt ok serie. Dock så tror jag de flesta eller åtminstone många av autografjägarna är mellan 10-20 år. (Så var det i alla fall när jag har besökt mässan i Göteborg.) De lär inte känna igen Lance. Han som spelade Grievious däremot tror jag många fler är mer intresserade av pga karaktären. För ingen kommer ju för David Prowse, utan för Darth Vader Känner man inte till Lance förtjänar man nog inte att få vara på en sci-fi mässa. Två till gäster klara. ~ Mässans hemsida Danny Trejo Richard Brooker (Jason i Friday the 13th Part III) Utöver dom har vi ju som sagt sedan tidigare: Lance Henriksen Carl Weathers Matthew Wood Läste det precis jag med, härligt!!! Längtat efter en Jason-skådis på dessa mässor, nu är jag såld och ska definitivt dit i November! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted October 6, 2008 Report Share Posted October 6, 2008 (edited) Ska ta autografer av Danny Trejo och Richard Brooker. Lance Henriksen har jag sedan tidigare och övriga är jag inte intresserad av. Ska bara försöka besluta mig om vad jag vill ha signerat. Mycket intressanta gäster måste jag säga, speciellt om man som mig gillar skräck och kultfilm. Edited October 6, 2008 by Tuvok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts