Gå till innehåll
Nyhet

Kort klipp från Star Trek: Online

Rekommenderade inlägg

Det finns ett kort klipp från Star Trek: Online att beskåda här. I trailern är det ett större fokus på krig än vad som sagts tidigare av bl.a. Jack Emmert. Emmert har ju annars lagt fokus på utforskning och teknologisk utveckling, så det kommer att bli spännande se om samtliga kommande trailers kommer att se ut som klippet.

(Tack till Hannu)

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det sägs ingenstans i trailern att det utspelar sig under TNG. Som jag har uppfattat allt, så är det runt år 2400 som spelet utspelar sig. Det enda årtal som nämns i trailern är år 2161, då Federationen grundades.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle tippa på att det blir ungefär som i world of warcraft. Spelet utspelar sig på olika givna skepp, stationer och planeter och dessa kan man resa mellan med hjälp av transportrar, rymdskyttlar eller rymdskepp. Man får hela tiden olika uppdrag att lösa och man kan ta hjälp av andra spelare för att lösa dem. Man kan också välja att strida mot andra spelare (pvp läge). Man hittar saker och vapen och kläder som man kan sälja och byta. Visst blir det mycket strider men det är ju det som är roligt? En möjlighet är ju att man märker att det är star trek genom att det finns flera möjligheter att lösa uppdrag genom diplomati istället för strid. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ingen som checkade webcastet?^^ Där berättar speldesignern jätte mkt om spelet..det e inte enbart bara strider utan mkt mkt mer djupt än något tidigare star trek spel..=)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Visst blir det mycket strider men det är ju det som är roligt? En möjlighet är ju att man märker att det är star trek genom att det finns flera möjligheter att lösa uppdrag genom diplomati istället för strid. J.

Visst är det roligt med strider men jag kan tycka att det blir för mycket av det i många Star Trek-spel. Speciellt med tanke på att Star Trek i mångt och mycket handlar om att hitta fredliga lösningar på konflikter. Blir det möjligt att lösa uppdrag på olika sätt kan det dock fungera.

Ingen som checkade webcastet?^^ Där berättar speldesignern jätte mkt om spelet..det e inte enbart bara strider utan mkt mkt mer djupt än något tidigare star trek spel..=)

Jo, jag har sett den och det låter positivt. Blir det som de säger kan spelet bli riktigt bra, men spelutvecklare har en förmåga att lova mycket.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg