Gå till innehåll

Ny Stargate-serie planeras


Nyhet

Rekommenderade inlägg

Grattis, alla science fiction-entusiaster: det blir en tredje Stargate-serie (fjärde, om man räknar med Stargate Infinity)! Den blev senarelagd i planeringen i samband med författarstrejken i USA, och har hotats med att aldrig tas upp. Samtidigt som nu Sci Fi Channel meddelar det sorgliga att Stargate Atlantis (med Robert Picardo i en av huvudrollerna) lägger ned efter sin nu pågående femte säsong får vi alltså höra att Stargate Universe har fått klartecken med planerad sändningsstart under hösten 2009. Vissa rykten säger att serien kommer att rikta sig till en lite yngre publik, men oavsett vilket så kommer den att handla om en grupp av människor som tar sig ombord ett av de gamlas rymdskepp och blir strandsatta där, utan möjlighet att ta sig hem till Jorden.

(Tack till Börje)

Källa

[ Till originalnyheten ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm låter lite VOY nästan. Hoppas då att det inte blir för naivt om det ska inrikta sej till en yngre publik (återstår att se hur dom defenierar "yngre") Synd att stargate atlantis lägger ner. Trots att det var en spinoff på stargate så tyckte jag mycket om den. Men i längden så blir fler och fler spinoff´s urvattnade tycker jag-man tappar grundkonceptet och det kan nästan bli en karikatyr på orginalserien!

Redigerad av michael ricochet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger de ner atlantis mitt i säsongen? Ungefär lika urbota dumt som att lägga ner enterprise efter fjärde. Jag trodde i min enfald att Atlantis var en av de populäraste sci fi serierna på marknaden? Visst låter det spännande att fastna på ett ancient rymdskepp men det låter lite som att köra en rerun på Atlantis början. Kan man inte begära lite kreativitet? J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja eller som jag sade- det känns lite som att det är snott från VOY! Antingen får dom komma upp med något vassare eller köra med någon helt ny serie helt och hållet. (Men INTE flash gordon...tråk och tönt, känns den serien. Föredrog då gamla flash gordon i svartvitt då dom flög runt i senapstuber med tomtebloss i fronten! :w00t: )

Redigerad av michael ricochet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja eller som jag sade- det känns lite som att det är snott från VOY! Antingen får dom komma upp med något vassare eller köra med någon helt ny serie helt och hållet. (Men INTE flash gordon...tråk och tönt, känns den serien. Föredrog då gamla flash gordon i svartvitt då dom flög runt i senapstuber med tomtebloss i fronten! :w00t: )

ja det enda flash gordon verkar ha gemensant med den flash gordon vi alla känner är namnet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tycker jag att SG är en bra serie och Antlantis ett snäpp bättre. Det enda felet med Sg var 10 säsonger, dvs serien levde lite för länge. Det märktes att det var lite idetorka på slutet. Antlantis med 5 säsonger är nog lagomt. Dock vore en helt ny SciFi serie mer intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger de ner atlantis mitt i säsongen? Ungefär lika urbota dumt som att lägga ner enterprise efter fjärde. Jag trodde i min enfald att Atlantis var en av de populäraste sci fi serierna på marknaden?
Säsong 5 kommer avslutas, så alla 20 avsnitt där ska visas.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att tv6 slopar serien utan att ha visat hela säsong 5. Startar på tv6 den 5 sep btw. :)

Den nya serien blir med riktiga skådespelare, det är sagt att de letar efter en erfaren skådis som får ledarrollen(som RDA hade i SG-1) och att resten blir relativt okända förmågor (som de övriga i SG-1 var, Michael,Amanda och Chris)

Verkar som om sci-fi channel har satt en gräns på 5 säsonger för deras serier, SG-1 gick i 5 säsonger (de första 5 gick på Showtime) och Atlantis 5 säsonger.

Redigerad av Aliline
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tycker jag att SG är en bra serie och Antlantis ett snäpp bättre. Det enda felet med Sg var 10 säsonger, dvs serien levde lite för länge. Det märktes att det var lite idetorka på slutet. Antlantis med 5 säsonger är nog lagomt. Dock vore en helt ny SciFi serie mer intressant.

Håller med dig. SG1 borde lagts ner när O´Neill inte längre vill vara med. Käns konstigt att börjamed en ny serie och ide i SG1, efter att ha besegrat alla egyptiska "Gudar". Enda behållningen efter att O´Neill försvann är Vala Mal Doran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...