Nyhet Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 Det senaste numret Entertainment Weekly har visat 6 exklusiva foton från den kommande Star Trek-filmen. Det här är egentligen första gången som något väsentligt släpps omkring den nya filmen, så missa inte dessa bilder! Olika webbplatser (MTV, UGO.com, etc) har fått exklusiv förstatillgång till dessa bilder, men här är alla samlade på ett ställe. En nyhet som släppts är dessutom att filmens längd blir 2 timmar (+). Klicka på bilderna nedan för högre upplösning. Den första bilden är egentligen bara omslagsbilden till det nya numret. På den andra bilden ser man en bild av större delen av kärnbesättningen (inte Spock, dock) - bilden är från bryggan, tro det eller ej (+), och om man saknade Spock ser man på nästa bild en väldigt stark bild som liknar Sylars uttryckssätt i Heroes (+). På bild nummer 4 ser vi en bild av en aktiv brygga - man känner verkligen inte igen hur bryggan såg ut i Star Trek: Originalserien - den svarta uniformen som Kirk bär skall enligt Damon Lindelof vara en central fråga i just den scen som filmas och ett slagsmål involverandes Kirk och Sulu kan ha ägt rum precis före det att bilden togs (+). På bild nummer 5 ser vi den första bilden på Nero (+) och på den sjätte bilden ser vi att USS Kelvin har en riktigt dålig dag - vi har även uppdaterat Kelvins skeppsklass-artikel med ny info rörande denna bild (+). På den sjunde och absolut sista bilden denna gång ser man Kirk klättrandes ur en kraschad skyttel (+). [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 Intressant! Det verkar som att de håller sig till orginaluniformen vilket gläder mig. Sedan kan man notera att Kirk har i mitt tycke alldeles för ljust hår men man får väl förmoda att det finns hårfärger i framtiden också. Bryggan blev jag inte klok på men det kanske är nödvändigt att göra den modernare än orginalet eftersom tekniken har utvecklats så. Men spännande bilder och ingenting som sågar filmen totalt. I cant wait... J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 Intressanta bilder. Dom förstärker mitt intryck att det mer eller mindre enbart är Spock (den yngre) som liknar originalkaraktären. Kan fortfarande inte säga om det är en bra sak eller ej, om att man till utseendet inte känner igen karaktärerna. Det är det som jag hoppas får svar på med lite mer trailers och filmklipp framöver på skådespelarna i sina respektive roller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 Absolut spännande och aptitretande! Men jag kan inte fatt att dom inte tog Paul McGillion (han som spelar läkare i Stargate Atlantis) till att spela Scotty! Han är ju t.o.m skotte så dialekt och allt är ju klart. Dessutom så är han betydligt mer lik Scotty än han "what'shisname" som ska spela honom! <_< Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 Hehe. De har nästan använt originaluniformerna rakt av. Får se hur de ser ut på bioduken. De har i alla fall lyckats casta skådespelare som ser yngre ut än de gamla skådisarna när serien sändes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 Ska bli intresant och se om det har lyckats få till den gamla stilen och känslan på miljön, som är i TOS. Det är viktigt för att ge filmen en trovärdig koppling till TOS. Med dagens högupplösta film, och klara skärpa, måste det varit svårt för kamerafolket att få till rätt känsla. Om de nu har brytt sig om det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 17, 2008 Report Share Posted October 17, 2008 De vill ju ha nya grupper av biobesökare så de har helt säkert inte brytt sig om att få till the old feeling. Titta bara på bryggan som en av bilderna visar! J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted October 17, 2008 Report Share Posted October 17, 2008 De vill ju ha nya grupper av biobesökare så de har helt säkert inte brytt sig om att få till the old feeling. Titta bara på bryggan som en av bilderna visar! J. Det är ganska troligt att du har rätt. Men jag hoppas att du har fel. Skulle gärna känna igen mig, om det nu är meningen att vi ska resa bakåt i ST-historien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts