Gå till innehåll

Star Trek Databas utlyser "Suecica Astrum Erratus Praemium"


Nyhet

Rekommenderade inlägg

Härmed utlyses ett pris för förtjänstfulla personer eller organisationer från Nordeuropa inom området Star Trek eller som verkat i Star Treks anda. Ni kan läsa mer om priset, som kommer att delas ut den 5 april, bland våra teman. Alla forummedlemmar kan lämna nomineringar senast den 5 mars. Glöm inte att hela Norden medräknas och att vi inte bara tittar på aktuella bragder. I priset ingår inga pengar, utan bara den nog så viktiga äran.

Vi vill också gärna ha in förslag på bra design av priset (där hela namnet, latin och engelska, skall synas). Den slutliga formgivaren kommer att uppmärksammas.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill påminna alla om att vi vill ha förslag på personer via e-post eller PM. Snälla, ta ingen diskussion om personer här i forat. Skicka alla tips via PM eller e-post. Detta för att processenskall göras så smidig som möjligt. Kanske ändras dessa rutiner i framtiden, men som det är nu så gäller detta. Tidigare lämnade tips har tacksam tagits emot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill påminna alla om att vi vill ha förslag på personer via e-post eller PM. Snälla, ta ingen diskussion om personer här i forat. Skicka alla tips via PM eller e-post. Detta för att processenskall göras så smidig som möjligt. Kanske ändras dessa rutiner i framtiden, men som det är nu så gäller detta. Tidigare lämnade tips har tacksam tagits emot.

Men varför kan inte övriga forumiter kunna ha en diskussionstråd om priset och möjliga pristagare? Utan en sådan får ju inte priset någon hajp inför utdelningen. Tänk er om folk inte diskuterade Nobelprisen med spänning innan utdelningen. Då skulle intresset för dem sjunka ganska betänkligt. Ska det här växa och bli ett viktigt pris, som jag tror att det kan bli, så måste ni nog tänka mer PR...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske tar vi upp diskussionen när det närmar sig, men att redan nu starta igång något, tror jag inte på. Vi försöker fortfarande hitta formerna, så det är intressant att höra att en diskussion om personerna bakom önskas. En sådan diskussion kan ju även ge mycket för oss i juryn, inför beslutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Diskussion är bra och det främjar priset som du säger. Men jag tror att det är alldeles för tidigt att ta en sådan diskussion nu. Nu är det mer intressant att tex rycka i trådar man har för att få fram en eller flera sponsorer, om det alls är möjligt, eller att fundera ut lämpliga kandidater. J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror också på en diskussion. Mest därför att det kan komma fram personer och namn som annars kanske inte är självklara.

Sedan några frågor:

Hur många personer/organisationer ska prisas?

Ska det delas ut till alla som har gjort en viktig insats för Trek (kanske ett 20-tal i Skandinavien) eller bara de som har gjort något exceptionellt (5-10 stycken max enligt mina bedömningar)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Och jag menar fortfarande att vi i forumledningen behåller listan för intern diskussion. Att det kommit in nomineringar hindrar ju inte andra från att skicka, eller hur? Tvärtom tror jag att en lista skulle göra att folk inte tycker det är någon idé att nominera någon mer, eller att nominera samma person som redan nominerats tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst susdan74

Ett mycket intressant och trevligt initiativ måste jag säga. Jag skickade ett PM till Pjotr'k med några kandidater och nomineringar. Kommer ni att kontakta dom som vinner på något sätt? Finns en del som jag inte tror är aktiva på forumet men som det skulle vara trevligt att höra någon kommentar från (under förutsättning att dom vinner givetvis).

Väl värt att uppmärksamma våra eldsjälar runt om i Europa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...