khelben Posted December 22, 2008 Report Share Posted December 22, 2008 (edited) Kolla in den här. Hela Star Trek filmerna legitimt direkt via webben. Fick tag i information via Wikipedias dokument som berör Star Trek. (Det visade sig att länken nu inte längre funkar, men dom borde ha någonting någonstans...) Edited December 22, 2008 by khelben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted December 22, 2008 Report Share Posted December 22, 2008 Kolla in den här. Hela Star Trek filmerna legitimt direkt via webben. Fick tag i information via Wikipedias dokument som berör Star Trek. (Det visade sig att länken nu inte längre funkar, men dom borde ha någonting någonstans...) Jag tror att de tog bort dem när de remastrade versionen kom. Sedan la de upp de gamla på Youtube. Eller något i den stilen. Det gick dock aldrig att se avsnitten härifrån i Europa och samma sak gäller på YT (även om det går att kringgå). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gronkal Posted July 4, 2009 Report Share Posted July 4, 2009 det skulle annars ha varit coolt måste jag säga, ifall man kunde se dom på internet gratis och legalt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thamupp Posted December 22, 2009 Report Share Posted December 22, 2009 Om man kopplar upp sig till en proxy server i USA kan man helt lagligt och gratis se TOS på CBS hemsida. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted January 4, 2010 Report Share Posted January 4, 2010 Om man kopplar upp sig till en proxy server i USA kan man helt lagligt och gratis se TOS på CBS hemsida. hej hur gör man det? tack om du orkar svara Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thamupp Posted January 4, 2010 Report Share Posted January 4, 2010 Det ska jag göra men först måste jag kolla om det fortfarande går och så... Edit kommer :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thamupp Posted January 6, 2010 Report Share Posted January 6, 2010 Okej har kommer en snabb guide till hur man gör... 1 öppna internetexplorer>verktyg>internetalternativ 2 Klicka på filken Anslutningar>Laninställningar 3 längst ner på laninställningar ska det finnas "proxyserver" 4 bocka i "använd en proxyserver..." 5 gå in på en sida som http://www.samair.ru/proxy/ip-address-01.htm# 6 och kopiera en adress från USA 7 skriv i adressen i "adress" inne på laninstälningar 8 skriv in porten in "port" inne på laninställningar exempell på adress: 123.123.123:4234 "123.123.123" är adressen och ":4234" är porten när du har lyckats så kommer ett sånt här meddelande fram inann då kommer in på den första sidan du skrev in: "Welcome to the CoDeeN HTTP CDN Service! You are using CoDeeN content distribution network(CDN). CoDeeN is a pulling-based HTTP content distribution network(CDN) deployed on PlanetLab with the goal of improving the Web performance. You see this page because you chose to use CoDeeN in some way. If you don't want to surf through CoDeeN, please undo whatever step you made to use CoDeeN. Please check your proxy setting at your browser, or uninstall any anonymizer software which uses CoDeeN. By the way, using Web anonymizer through CoDeeN will not work smoothly, and your access to CoDeeN get blocked at any time. Finally, please do not attempt to abuse our system. For security reasons, we closely monitor all the activities through CoDeeN and log all the requests, and in case of abuse these may be used as evidence in police investigation. Otherwise, CoDeeN is open to public use, so feel free to enjoy the service. You will be redirected to the page you have just requested in ten seconds. " Notera! När du använder en proxy så blir internet väldigt segt osv, för att sluta använda proxyn så är det bara att bocka ur "använda en proxy..." Här har du ett annat sätt att kolla på Star Trek på internet mycket smidigare. IceFilms. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted January 7, 2010 Report Share Posted January 7, 2010 Var är kvalitén på TOS bäst CBS eller IceFilms? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted January 7, 2010 Report Share Posted January 7, 2010 Testar nu att se TOS på CBS med en proxy. Kommer nog inte se andra ST-serier streamat eftersom min moral stoppar mig där eftersom det inte är CBS själva som har lagt ut det... Dessutom kräver det en massa installation :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thamupp Posted January 7, 2010 Report Share Posted January 7, 2010 (edited) Var är kvalitén på TOS bäst CBS eller IceFilms? Är inte säker men skulle tro att den är bättre på CBS. Edited January 7, 2010 by thamupp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted January 7, 2010 Report Share Posted January 7, 2010 Var är kvalitén på TOS bäst CBS eller IceFilms? Är inte säker men skulle tro att den är aningen bättre på CBS. HD kvalitén där var riktigt bra i alla fall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thamupp Posted January 7, 2010 Report Share Posted January 7, 2010 HD kvalitén där var riktigt bra i alla fall Funkade det bra med proxy? Fick du lämna det att buffra innan du kollade eller kunde du kolla direkt när du klickade play utan att det "hackade" längre in i avsnittet. Har inte använt proxy på jätte länge :P Men när det kom upp här så var jag tvungen att testa igen. Jag googlade i en evighet för att hitta den proxy server sidan, alla nu för tiden är automatiska (man behöver inte skriva in adressen själv) men alla dom automatiska proxy jag hittade tog bort all flash och då funkar det ändå inte :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted January 7, 2010 Report Share Posted January 7, 2010 Haha :P ^ HD kvalitén fungerade jättebra! Dock så har jag inte kommit till något avsnitt med Full HD än, så det kan jag inte säga något om än :P Men vanlig HD fungerade jättebra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts