Nyhet Posted January 14, 2009 Report Share Posted January 14, 2009 Det har nu släppts en förhandstitt på den första upplagan av serietidningen Star Trek: Countdown. Star Trek: Countdown kommer berätta mer om Nero, skurken i den nya Star Trek-filmen. Den första tidningen kommer att släppas den 21:a januari. [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 14, 2009 Report Share Posted January 14, 2009 "Get your ass up here" - är det verkligen en romulan som säger så? Det låter mer som en amerikansk tonåring... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted January 14, 2009 Report Share Posted January 14, 2009 Nej det låter inte så trekkigt, men det är väll skrivit för att passa en yngre generation. Orden "Gods have mercy on us all", tycket jag också är lite märkligt religösa för att komma ur en sådan mun. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 15, 2009 Report Share Posted January 15, 2009 Återigen är det väl förmodligen en del av anpassningarna till den nya publik man vill ha. Man kanske har rört sig bort från den äldre fans skaran och mot en ny ungdomligare dito? "Buckle up" tyder ju också på det. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 15, 2009 Report Share Posted January 15, 2009 Gods-exemplet är nog ett som, förutom den direkta "översättningen" från engelskans "God have mercy..." till pluralis på God, faktiskt ändå fungerar. Romulanerna är, även om de inte verkar vara så, extremt rädda för sina gudar, särskilt dödsguden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted January 16, 2009 Report Share Posted January 16, 2009 Jag tror jag ska inhandla serietidningen när den släpps. Något jag är både nyfiken och orolig för är hur karaktären Nero funkar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 16, 2009 Report Share Posted January 16, 2009 Den har ju redan börjat ges ut i USA. Ett tips är att vänta till serietidningen ges ut i bokform 15 april. Läs mer på litteraturdatabasen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts