Nyhet Posted March 3, 2009 Report Posted March 3, 2009 Teamet bakom spelet Star Trek: Online har lämnat ut uppgifter om en ny klingonsk skeppsklass, Raptor, som är en klingonsk förstörare (eng. destroyer) vilken stod färdig år 2397. Efter spelet utspelar sig i början av 2400-talet är denna klass således en av de allra senaste skeppsklasserna i denna tidsera. Skeppsklassen grundar sig på 2100-talets skeppsklass med samma namn som enligt Star Trek: Online kunde vinna en strid, men aldrig ett krig. Denna nya klass är dock avsevärt uppdaterad. Läs mer i vår skeppsdatabas. Källa [ Till originalnyheten ]
commander ricochet Posted March 3, 2009 Report Posted March 3, 2009 (edited) Snyggt och stilrent tycker jag. Dom har ändå lyckats bibehålla den klingonska stilen här! Påminner något om Qang i fronten fast Qang har "delad" front. Edited March 3, 2009 by michael ricochet
Pjotr'k Posted March 3, 2009 Report Posted March 3, 2009 Fast jag tycker det fortfarande är tråkigt att de använder sig av gammalt material och bara uppdaterar istället för att skapa något helt nytt. Förhoppningsvis innebär detta förfaringssätt att de i så fall satsar på att spelet faktiskt blir en njutning att spela - de borde ju ha fått tid över till det.
Mr Trek Posted March 3, 2009 Report Posted March 3, 2009 Tycker också att det är riktigt tråkigt att de inte har någon bättre fantasi än att uppdatera en "gammal" skeppsklass. Fast det kanske är deras sett att få oss att tycka att spelet är mer "kanon".
Fleetadmiral Posted March 3, 2009 Report Posted March 3, 2009 Anm. "Destroyer" betyder inte "Förstörare", utan bör översättas med "Jagare". Klassen är steget under "Lätt kryssare", och steget ovanför "Fregatt". Indelningen grundar sig i första hand på tonnage, bestyckning, och anpassningen mot typ av uppdrag. Jagaren är t.ex. snabb, lättrörlig och har förhållandevis svår bestyckning i förhållande till pansar + sköldar.
Supreme Commander JAF Posted March 3, 2009 Report Posted March 3, 2009 Både jag och nej. Destroyer är jagare ja, men att bara klassa den snäppet över fregatt är att göra det väl enkelt för sig. En fregatt är i allmännhet ett fartyg som är specialiserat på ubåtsjakt och kan vara både störe eller mindre än jagare. J.
Fleetadmiral Posted March 3, 2009 Report Posted March 3, 2009 Nu gäller det ju inom Star Trek-världen. Inga fregatter i ST jagar ju ubåtar. :-) Jag hänvisar till Memory Alpha.
crazy_voyager Posted March 5, 2009 Report Posted March 5, 2009 Jag får hålla med fleet admiral angående det, termen "förstörare" borde ändras till "jagare". Jag tycker för övrigt den är ganska lik vorchan, samtidigt är det ju svårt att se storleken när man inte har något att jämföra med.
Mr Trek Posted March 5, 2009 Report Posted March 5, 2009 Man skulle ju nästan kunna kalla den "krossare" eller "mosare" också
commander ricochet Posted March 5, 2009 Report Posted March 5, 2009 Ja i tyskan heter dom ju "zerstörer"-förstörare- Och i svenska så kallar man dom jagare. Vet inte om man kan jämföra/översätta detta helt korrekt.
Recommended Posts