Jump to content

Star Trek XI - 47 dagar kvar till premiären

Nyhet

Recommended Posts

star_trek_xi_superliten.jpg Nu är det 47 dagar kvar till premiären den 8 maj, en siffra som får samtliga trekkers att tänka lyckliga tankar. Då nås vi av den glada nyheten att staden Vulcan kommer att få en specialvisning i Calgary, den 6 maj (2 dagar före USA-premiären). 300 Vulcan-bor kommer att bussas till Calgary för specialvisningen och Leonard Nimoy menar det är logiskt att Star Trek och "vulcans" hör ihop (+) och att denna lösning är till gagn för båda parterna. Även om staden Vulcan så här nära premiären skulle ha fått ett positivt besked skulle de inte haft tid på sig att iordningsställa stadens biograf till de krav som finns på en sådan här storfilm och Leonard Nimoy menar därför att en logisk kompromiss har kommit till stånd. Världspremiären av filmen blir i Sydneys magnifika operahus den 7 maj, rapporterar Reuters, en tid innan Londons Europapremiär.

[ Till originalnyheten ]

2000 bor det där, men bara en sjättedel ungefär får komma med. 300 är oavsett många att bussa till Calgary, men det är säkert staden Vulcan som får betala bussandet. Nu skall vi bara få Sarek att satsa på "sin" kampanj.

Abrams och Paramount har flörtat väldigt mycket med Oceanien, av för mig oklar anledning. Bland annat var den första visningen av 20 minuter film för journalister på Nya Zeeland. Att världspremiären blir i Sydney (bortsett från Vulcan-visningen i Calgary, förstås, och säkert någon mer specialvisning någonstans) är ett led i detta som jag ser det. Att det är just operahuset är nog för att det är störst lokal i Sydney och de uppnår alla krav som Paramount ställer. Sedan ger det nog extra PR om premiären är i operahuset, en av världens mest kända byggnader.

Men vad vet jag - de kanske har samtliga Australienpremiärer i operahuset...

• Create New...