Gå till innehåll
Nyhet

Enterprise på svensk TV igen!

Rekommenderade inlägg

En glad nyhet för alla oss som blev upprörda över SVT:s nedläggning av Star Trek: Enterprise efter avsnitt 25 i säsong två. Från den 1 april kommer TV4 science fiction att börja visa säsong 1 av serien efter att Star Trek: Voyager når sitt slut. Star Trek Enterprise kommer att visas varje dag med repris nästa dag på Voyagers tider. Det verkar inte som att Voyager-serien kommer att repriseras för tillfället som Star Trek: Deep Space Nine gör, men detta kan ändras med tiden. Stort tack til TV4 science fiction!

(Tack till Homy)

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ähh... man ska ha det på box så att man är friare när det gäller TV-tider, får bonusmaterial, slipper betala för att få TV4 sci-fi mm

Det är iallafall min åsikt.

Redigerad av Mr Trek

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

4 mån med TV4 Sci-Fi 120 kr. 4 säsonger av STE 1200 kr. Kan vara värt för somliga. Dessutom har jag själv redan kanalen och spelar in mycket från TV annars också så för mig är det en glad nyhet. :) Det här var något jag verkligen hoppades på. Hoppas att de köper in Battlestar Galactica också så att man får se resten av säsong 3 och säsong 4.

Redigerad av Homy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alla är vi olika... det är väl tur det. Men du missar bonusmaterial, samlarvärde mm

Sen så vet du ju aldrig när du får strömavbrott eller något annat allvarligt fel och missar ett avsnitt, sen slipper du reklamen, får kanske bättre bildkvalité jag tycker illafall att dessa saker är värda en hel del...

Sen så har jag som 12(snart 13) åring "föräldrablocken" när det gäller TV-kanaler, den kanske du slipper.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alla är vi olika... det är väl tur det. Men du missar bonusmaterial, samlarvärde mm

Sen så vet du ju aldrig när du får strömavbrott eller något annat allvarligt fel och missar ett avsnitt, sen slipper du reklamen, får kanske bättre bildkvalité jag tycker illafall att dessa saker är värda en hel del...

Sen så har jag som 12(snart 13) åring "föräldrablocken" när det gäller TV-kanaler, den kanske du slipper.

Något som är bra med TV4 SF är att det faktiskt är en reklamfri kanal. Det kanske inte alla känner till. Det var något man var rädd för men tydligen har de råd med det. Har bara sett reklam (TV-shop) på tider då det är tomt i tablån. Sen visar de många serier i repris. Star Trek-serierna visar de 3 ggr i veckan så man har möjlighet att ta igen ifall man missar något. Bildkvaliteten är förstås bättre med DVD men den är tillräckligt bra på teven också för min del i alla fall. Bonusmaterial och samlarvärde kan jag inte argumentera emot och då tänker man inte på priset men jag är ingen samlare själv. Den sista punkten kan vara ett problem men som tur är drabbas inte jag då jag inte är 13 längre. :)

Redigerad av Homy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hoppas att de köper in Battlestar Galactica också så att man får se resten av säsong 3 och säsong 4.

Tror nog tyvärr att du måste vänta på att kanal5 har misshandlat färdigt serien först.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hoppas att de köper in Battlestar Galactica också så att man får se resten av säsong 3 och säsong 4.

Tror nog tyvärr att du måste vänta på att kanal5 har misshandlat färdigt serien först.

Jo jag vet. Snacka om misshandel! Först slutade de sända den mitt i säsong 3. Sen började de visa repriser kl. 3 på morgonen men slutade igen efter säsong 2. Men hoppet är inte ute. Jag trodde inte jag skulle se Enterprise på svensk TV igen på många år men där ser man. Det kanske finns hopp för BSG också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Yay! Så roligt, jag har aldrig sett Enterprise, så det skulle vara kul att se några avsnitt innan man bestämmer sig för att tvinga pappa att köpa boxarna (13-åring som jag är). ^_^ Men exakt vilka tider sänds det? (Vill inte tyckas okunnig, men jag vet inte... :rolleyes:) Fast jag undrar om jag har TV4 Sci-fi...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg