Nyhet Posted March 27, 2009 Report Share Posted March 27, 2009 På den officiella svenska hemsidan för Star Trek-filmen syns filmens namn som "Star Trek Undefined" - är detta ännu ett arbetsnamn på filmen eller är det faktiskt så att filmen kommer att få detta namn? Undefined skulle därmed kunna syfta på det obestämda med en nystart där tidigare givna förutsättningar har förändrats i kraftig grad, något som faktiskt stämmer överens med filmens bakgrundsberättelse. Arbetsnamn och namnvarianter som annars figurerat är Corporate Headquarters, Star Trek XI och Star Trek Zero. I Sydkorea heter filmen dessutom Star Trek: The Beginning, men "Undefined" är något helt nytt. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted March 27, 2009 Report Share Posted March 27, 2009 Vet inte varför men jag hade fått för mig att filmen skulle heta Star Trek kort och gott. Men eftersom det handlar om en nystart kanske Star Trek: Ctrl Alt Del skulle vara ett passande namn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted March 27, 2009 Report Share Posted March 27, 2009 Eller också har man insett att man behöver ett begrepp som särskiljer star trek från all annan star trek. Jag har annars trott att namnet var star trek och inget annat. Man kanske kan ha en namngivningstävling lite privat kanske? Vad tycker ni alltså nya filmen ska ha för tillnamn? Star Trek: Revisited Star Trek: A new beginning Star Trek: Reset Kanske? J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted March 27, 2009 Report Share Posted March 27, 2009 Eller bara: Delete Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 27, 2009 Report Share Posted March 27, 2009 Jag ser nu att det som tidigare idag stod "Star Trek Undefined" (med datumet under) nu är borttaget och istället står det "Star Trek" (med datumet under). Det kan ju självfallet ha varit en miss i programmeringen från Paramounts sida som gjorde att denna spekulation kom upp, men det är heller inget nytt i spekulationerna på nätet om att Paramount skulle lägga till något till Star Trek-namnet. En annan m??jlighet är självklart att Paramount råkat lägga till ett planerat namn genom en blunder, men detta är bara en spekulation från min sida. Jag tycker att Star Trek Undefined vore ett perfekt namn, i övrigt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted March 27, 2009 Report Share Posted March 27, 2009 Det kan också ha varit en planerad "miss" för att öka intresset genom att dra igång spekulationer. Ju mer det pratas om filmen desto bättre för dem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 28, 2009 Report Share Posted March 28, 2009 (edited) Finner det föga troligt att dom skulle ändra namnet på filmen när det släppts 3 trailers och några TV-spots för filmen med enbart namnet "Star Trek". Så gör man helt enkelt inte så här nära ett släpp av en mångmiljonsproduktion. Edited March 28, 2009 by The Holy Three Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 28, 2009 Report Share Posted March 28, 2009 Vet inte varför men jag hade fått för mig att filmen skulle heta Star Trek kort och gott. Men eftersom det handlar om en nystart kanske Star Trek: Ctrl Alt Del skulle vara ett passande namn. :lol: Det vore passande. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts