Jump to content

Namn på Star Trek-filmen?

Nyhet

Recommended Posts

star_trek_xi_superliten.jpgPå den officiella svenska hemsidan för Star Trek-filmen syns filmens namn som "Star Trek Undefined" - är detta ännu ett arbetsnamn på filmen eller är det faktiskt så att filmen kommer att få detta namn? Undefined skulle därmed kunna syfta på det obestämda med en nystart där tidigare givna förutsättningar har förändrats i kraftig grad, något som faktiskt stämmer överens med filmens bakgrundsberättelse. Arbetsnamn och namnvarianter som annars figurerat är Corporate Headquarters, Star Trek XI och Star Trek Zero. I Sydkorea heter filmen dessutom Star Trek: The Beginning, men "Undefined" är något helt nytt.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Eller också har man insett att man behöver ett begrepp som särskiljer star trek från all annan star trek. Jag har annars trott att namnet var star trek och inget annat.

Man kanske kan ha en namngivningstävling lite privat kanske? Vad tycker ni alltså nya filmen ska ha för tillnamn?

Star Trek: Revisited

Star Trek: A new beginning

Star Trek: Reset

Kanske? J.

Jag ser nu att det som tidigare idag stod "Star Trek Undefined" (med datumet under) nu är borttaget och istället står det "Star Trek" (med datumet under). Det kan ju självfallet ha varit en miss i programmeringen från Paramounts sida som gjorde att denna spekulation kom upp, men det är heller inget nytt i spekulationerna på nätet om att Paramount skulle lägga till något till Star Trek-namnet. En annan m??jlighet är självklart att Paramount råkat lägga till ett planerat namn genom en blunder, men detta är bara en spekulation från min sida.

Jag tycker att Star Trek Undefined vore ett perfekt namn, i övrigt!

• Create New...