Mr Trek Posted March 29, 2009 Report Posted March 29, 2009 Jag har just haft födelsedag och har nu en ganska stor kassa... Så jag tänkte självklart använda en del av den till Star Trek. När det gäller DS9 finns ju boxarna kvar av en del säsonger och för en del säsonger är de borta. frågan är skall man ha boxarna på de säsonger de är tillgängliga eller skall man tänka på hur konstig samlingen kommer att se u och köpa repack? // Mr Trek Quote
Aike Posted March 29, 2009 Report Posted March 29, 2009 Videobutiken vid Linnéplatsen i Göteborg hade i alla fall i vintras DS9-boxar (kanske allihopa). De kostade tror jag 299 kronor styck och köpte man en andra så kosta den 199 kronor. Så kolla där och på CDON som har en del billiga säsonger i boxar om du vill ha dem. Kanske det går att få tag i alla säsongerna till bra pris på det viset. Annars om du köper repack så är Amazon.co.uk billigast. Quote
Mr Trek Posted March 29, 2009 Author Report Posted March 29, 2009 Jo de hade jag redan kollat upp en del... Men videobutiken skall jag nog kolla. Frågan var vilket utförande som var bäst? Quote
The Holy Three Posted March 29, 2009 Report Posted March 29, 2009 Har du någon av boxarna redan, i så fall, vilken version, hårdplast eller repack? Själv skulle jag aldrig köpa något annat än hårdplast boxarna. Finns flertalet på Tradera, dyker upp med jämna mellanrum till helt ok priser. Quote
Mr Trek Posted March 29, 2009 Author Report Posted March 29, 2009 Jag har inte någon box med DS9 än. Quote
Supreme Commander JAF Posted March 29, 2009 Report Posted March 29, 2009 Om du köper de billiga boxarna ur samma serie ser de likadana ut och därmed bryter de inte av heller. Jag har både billiga och dyra boxar och tycker inte att repacken stör sig men det är ju fråga om tycke och smak antar jag. J. Quote
crazy_voyager Posted March 30, 2009 Report Posted March 30, 2009 Jag hade rekommenderat repack. Jag har fyra boxar, alla har problem med gångjärnsmekanismen, dessutom tar dom stor plats. Jag har även 4 repacks men dom är lättare att använda (alla skivor ramlar inte ut så fort man öppnar som dom gör med boxen) och enligt mig nästan snyggare dessutom. PLus att dom är billigare= mer star trek för pengarna ;) Quote
The Holy Three Posted March 30, 2009 Report Posted March 30, 2009 Gångjärnsmekanismen har jag inte haft något problem med alls, har heller aldrig upplevt att alla skivor ramlar ut när jag öppnar boxarna. Visst tar dom lite större plats, men dom ser ju mycket, mycket bättre ut, lite mer tanke har gjorts på boxarna. Re-packsen ser ju bara tråkiga ut. Quote
Mr Trek Posted March 31, 2009 Author Report Posted March 31, 2009 Sitter just nu och samlar mod för att köpa säsongerna 1-5 av DS9.... PS De är bra va? DS Quote
commander ricochet Posted March 31, 2009 Report Posted March 31, 2009 Klart att dom är bra! Kan vara lite segt i dom två första säsongerna men inte dåligt på något vis! DS9 är olik t.ex TNG men dom är lika bra så att säga. Quote
Mr Trek Posted March 31, 2009 Author Report Posted March 31, 2009 Ok, då ska jag snart köpa dem Quote
Mr Trek Posted March 31, 2009 Author Report Posted March 31, 2009 Houston, we have a problem: Flottiljamiral Mamma som skall göra beställningen åker iväg för att handla mat, hoppas att inga boxar tar slut :osäker: Quote
Mr Trek Posted March 31, 2009 Author Report Posted March 31, 2009 OK, nu får jag köpångest, kan någon säga några välsignande ord? Quote
Aike Posted March 31, 2009 Report Posted March 31, 2009 OK, nu får jag köpångest, kan någon säga några välsignande ord? Det är nog den serien som är mest värd att äga på dvd, eftersom det är mycket kontinuitet i den. Serien har också den mest spännande fienden i Dominion. Quote
Mr Trek Posted March 31, 2009 Author Report Posted March 31, 2009 Ok, tack, nu är det bara en liten bit av stigen kvar... Quote
Supreme Commander JAF Posted March 31, 2009 Report Posted March 31, 2009 Ds9 är en serie som älskas av många men samtidigt en serie som man måste ge tid och som tar sig efter hand. Jag menar jag har säsång sex och sju hemma och det är det absolut bästa bland star trek som har gjort vågar jag påstå. Så ge den tid! J. Quote
Mr Trek Posted April 1, 2009 Author Report Posted April 1, 2009 (edited) Säsong 1-5 är på väg... och jag betalade bara 1035 kr för dem! Sen utnyttjade jag ett erbjudande där man fick köpa en dubbledvd för 69 också så Stargate The Ark Of Truth/Continuum är också på väg Här har ni länkar till DS9 säsongerna jag köpte: säsong 1 box norskt omslag 199 kr säsong 2 repack svenskt omslag 299 kr säsong 3 box svenskt omslag 159 kr säsong 4 box norskt omslag 179 kr säsong 5 box norskt omslag 199 kr Edited April 1, 2009 by Mr Trek Quote
The Holy Three Posted April 1, 2009 Report Posted April 1, 2009 Hade ingen aning om att det fanns billiga boxar kvar av DS9 på CDON.com, senast fanns det ju endast säsong 4& 7 kvar, kanske blir att man köper säsong 3 då. Synd att jag inte visste det redan i söndags då jag la en beställning på 4 Clintan filmer från just CDON. Quote
Mr Trek Posted April 1, 2009 Author Report Posted April 1, 2009 (edited) Handlar du över sexhundra slipper du portot om det var portoavgiften du syftade på när du sa "synd". Produktbeskrivningarna för boxarna med norskt omslag var dock väldigt konstig(widescreen stod som bildformat mm), så om du väntar tills fredag eller nåt så kan jag ge dig en(fast man vet ju inte om de finns kvar då, fast de har funnits i några månader nu). Edited April 1, 2009 by Mr Trek Quote
The Holy Three Posted April 1, 2009 Report Posted April 1, 2009 Nej jag tänkte mer på att det var synd att jag inte kunde beställt den redan då och sluppit göra en beställning till igen. Quote
Mr Trek Posted April 5, 2009 Author Report Posted April 5, 2009 De konstiga produktbeskrivningarna skall egentligen vara likadana som den för den svenska s3 boxen. Föutom att klisterlappen på baksidan är norsk. Quote
Doktor.Doom Posted July 27, 2010 Report Posted July 27, 2010 Har också blandad kompott av boxar, men jag har inga problem med vare sig gångjärn eller att skivorna voltar sig ur fodralen, men helt klart är dom svarta boxarna snyggast dom får gärna ta plats lite synd att samlingen av dom ej är komplett, sen så var DS9 lite trög i början men när jag väl överlevt halva första säsongen och man kom på hur alla karaktärer funkar (så gott det går) så fastna jag, DS9 är min favoritserie odiskutabelt. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.