Gå till innehåll

Box vs Repack


Mr Trek

Rekommenderade inlägg

Jag har just haft födelsedag och har nu en ganska stor kassa... Så jag tänkte självklart använda en del av den till Star Trek. När det gäller DS9 finns ju boxarna kvar av en del säsonger och för en del säsonger är de borta. frågan är skall man ha boxarna på de säsonger de är tillgängliga eller skall man tänka på hur konstig samlingen kommer att se u och köpa repack?

// Mr Trek

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Videobutiken vid Linnéplatsen i Göteborg hade i alla fall i vintras DS9-boxar (kanske allihopa). De kostade tror jag 299 kronor styck och köpte man en andra så kosta den 199 kronor. Så kolla där och på CDON som har en del billiga säsonger i boxar om du vill ha dem. Kanske det går att få tag i alla säsongerna till bra pris på det viset.

Annars om du köper repack så är Amazon.co.uk billigast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade rekommenderat repack. Jag har fyra boxar, alla har problem med gångjärnsmekanismen, dessutom tar dom stor plats. Jag har även 4 repacks men dom är lättare att använda (alla skivor ramlar inte ut så fort man öppnar som dom gör med boxen) och enligt mig nästan snyggare dessutom. PLus att dom är billigare= mer star trek för pengarna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, nu får jag köpångest, kan någon säga några välsignande ord?

Det är nog den serien som är mest värd att äga på dvd, eftersom det är mycket kontinuitet i den.

Serien har också den mest spännande fienden i Dominion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Säsong 1-5 är på väg... :D och jag betalade bara 1035 kr för dem! Sen utnyttjade jag ett erbjudande där man fick köpa en dubbledvd för 69 också så Stargate The Ark Of Truth/Continuum är också på väg :D

Här har ni länkar till DS9 säsongerna jag köpte:

säsong 1 box norskt omslag 199 kr

säsong 2 repack svenskt omslag 299 kr

säsong 3 box svenskt omslag 159 kr

säsong 4 box norskt omslag 179 kr

säsong 5 box norskt omslag 199 kr

Redigerad av Mr Trek
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Handlar du över sexhundra slipper du portot om det var portoavgiften du syftade på när du sa "synd". Produktbeskrivningarna för boxarna med norskt omslag var dock väldigt konstig(widescreen stod som bildformat mm), så om du väntar tills fredag eller nåt så kan jag ge dig en(fast man vet ju inte om de finns kvar då, fast de har funnits i några månader nu).

Redigerad av Mr Trek
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 år senare...

Har också blandad kompott av boxar, men jag har inga problem med vare sig gångjärn eller att skivorna voltar sig ur fodralen, men helt klart är dom svarta boxarna snyggast dom får gärna ta plats lite synd att samlingen av dom ej är komplett, sen så var DS9 lite trög i början men när jag väl överlevt halva första säsongen och man kom på hur alla karaktärer funkar (så gott det går) så fastna jag, DS9 är min favoritserie odiskutabelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...