Gå till innehåll
Nyhet

Specialprogram av CSI

Rekommenderade inlägg

CSI: Crime Scene Investigation, som sänds på måndagar på kanal 5 har ett specialprogram med starka anknytningar till Star Trek. Hodges och Wendy råkar ramla på varandra under ett science fiction-konvent endast avsett för deras favoritserie på TV (liknande Star Trek) och båda är iklädda kostymer (liknande Star Trek). Med extremt många likheter med Star Trek skall de lösa ett mord som skett på området. I avsnittet syns bland annat Kate Vernon (Battlestar Galactica / Star Trek) och Ronald D. Moore (Star Trek).

Programmet, nummer 20 i den nionde säsongen, sänds den 16 april i USA, i Sverige börjar den nionde säsongen i veckan som kommer.

(Tack till Anita)

Källa

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja då lär vi säkert få vänta ett år på att se det avsnittet i Svergie eftersom Kanal5 i Svergie inte följer säsongerna i USA, utan brukar visa säsongerna så att det brukar finnas ett dubbelavsnitt mitt i säsongen då brukar kanal 5 bryta och sända CSI NY med samma koncept, sända slutet på föregående säsong och början på nästa säsong.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nja, säsong 9 börjar sändas i veckan som kommer, men det dröjer alltså 20 avsnitt till det bästa avsnittet. Skönt, då krockar det inte med Cityakuten som lär ha slutat då.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Läs igen supreme comander säsong 9 börjar i Svergie på måndag, och eftersom avsnittet med star trek är avsnitt 20 i säsong 9 så borde det ta 20 veckor innan vi får se det, alltså 20 veckor efter USA men eftersom kanal 5 bara sänder halva säsongen i taget och sen sänder halva säsongen av CSI NY på CSI:s tid måndagar kl 20.00. Så får vi säkert vänta minst 9 månader kanske upp till 12 mån innan vi får se avsnittet om man ska se det på lagligt vis. Jag är ett stort fan av både CSI och Star Trek och naturligtvis ser jag fram emot detta avsnitt men som sagt jag bor inte i USA och får snällt vänta på detta avsnitt tills det sänds i Svergie

Redigerad av drakryttare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har ni fel allihopa. ;) Kanal 5 är redan på säsong 9, avsnitt 10 sändes igår. Så det är bara 10 veckor kvar till det avsnittet. Kanal 5 visar halva säsonger för att hinna med så många program som möjligt, dumt nog kallar de det för säsongsstarter fast det inte är det. Säsonger i USA är oftast på 22-24 avsnitt.

(förstår ni vad jag menar? :rodna: )

Ser verkligen fram emot detta avsnitt. :) Vad snygga Wendy och Hodges var på den bilden då, som länken visar till.

Redigerad av Aliline

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för påminnelsen! Eftersom Cityakuten (som krös samma tid) har slutat nu på måndag den 15 juni så kan jag alltså se specialavsnittet - riktigt kul!

Aliline - vad synd att du missade sjuårsdagen. Själv ser jag fram emot den 17:e då jag firar 11 år som trekker (fastnade för Star Trek när jag såg Voyager-avsnittet Caretaker, del 2 den 17 juni 1998), och sedan självklart i oktober 2009 då Star Trek Databas firar 10 år!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tack för påminnelsen! Eftersom Cityakuten (som krös samma tid) har slutat nu på måndag den 15 juni så kan jag alltså se specialavsnittet - riktigt kul!
Vilken tajmning. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tyvärr har kanal5 bestämt sig för att CSI ska ta ett uppehåll så ni som väntat på specialavsnittet med Sci/Fi anknytning får ge er till tåls ett tag vad jag kunde få fram så hade kanal5:s hemsida inte bestämt ännu när avsnittet kommer att sändas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
men vad jobbiga de är. :( säkert för att det är sommar, det återvänder väl i höst då?

Man får hoppas att dom återkommer i höst ja det är nog troligt 5:an har speciallitet att bryta säsongerna lite konstigt och oftast inte i dom normala säsongerna

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

CSI

Den populära crimeserien är tillbaka med nya färska avsnitt! Vi fortsätter med avsnitt 20, säsong 9,

och lagom till den tionde säsongen lovar bland annat Jorja Fox att komma tillbaka för att assistera brottsjägarna i Las Vegas i några episoder.

Säsongsstart 19 oktober

kopierat från kanal5s hemsida

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Synd att man missar det, då jag inte har en tv just nu. Men man får hoppas att kanal 5 kommer visa den delen i repris senare, vilket är full möjligt då det brukar göra det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg