Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Efter att jag och pappa ätit 2 kids meal var har jag nu förutom Original Spock och Hoover Bike som jag redan hade Scotty, Kirk, Tricorder och Shuttle.

  • Svar 114
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Yay! :) Mot alla odds så åkte vi till Karlstad i dag för att pappa skulle köpa en video, så jag fick mig ett par leksaker. Yngre Spock och communicator. Inte någon jättesamling precis och jag kan ju inte få tag på fler, men jag är nöjd. ^_^

Postad
Om du vill ha fler finns de på ebay, fast det är lite fusk.

Jo, fast jag är inte mycket äldre än dig, och jag tror inte mina föräldrar låter mig köpa en massa leksaker på E-bay. :lol:

Postad
Jo, fast jag är inte mycket äldre än dig, och jag tror inte mina föräldrar låter mig köpa en massa leksaker på E-bay. :lol:

Du kan ju alltid fråga. Det skadar ju inte. En förälder borde ju uppskatta att sin tonåring hellre lägger pengarna på något så oskyldigt och nördigt som Star Trek än på sprit och droger.

Postad
Jo, fast jag är inte mycket äldre än dig, och jag tror inte mina föräldrar låter mig köpa en massa leksaker på E-bay. :lol:

Du kan ju alltid fråga. Det skadar ju inte. En förälder borde ju uppskatta att sin tonåring hellre lägger pengarna på något så oskyldigt och nördigt som Star Trek än på sprit och droger.

Du menar att det är det Keiko annars vanligtvis lägger sina pengar på? :D

Jag som hade fått för mig att alla över 10 idag fick sitt barnbidrag och ett Visakort :P

Postad
Du kan ju alltid fråga. Det skadar ju inte. En förälder borde ju uppskatta att sin tonåring hellre lägger pengarna på något så oskyldigt och nördigt som Star Trek än på sprit och droger.

Eller Pizza, Red Bull och godis för den delen.

Jag som hade fått för mig att alla över 10 idag fick sitt barnbidrag och ett Visakort :P

Så är det nog inte. Men snart skall jag iallafall få kontokort :P , men barnbidraget får jag inte...

Postad
Efter att jag och pappa ätit 2 kids meal var har jag nu förutom Original Spock och Hoover Bike som jag redan hade Scotty, Kirk, Tricorder och Shuttle.

Vilken härlig farsa du måste ha som sitter och käkar 2 st kids meal för sin sons skull, för att du ska få dina Star Trek leksaker.

Postad

Han hade ju kunnat äta ett Whopper Meal istället för 2 kids meal. Men jag förstår din pappa, klart han vill uppmuntra sin son till bra intressen som Star Trek. Själv bjöd jag min mamma på BK igår. Givetvis tog hon Kids Meal och bidrog mig med en Bonesfigur till min samling. Saknar endast Hoverbike och USS Kelvin.

Hehe, givetvis antyder jag inte att Keiko bruka lägga pengarna på sprit och droger, men hon skulle ju kunna göra det om hon inte hade andra intressen som Star Trek :P

Postad

Sprit och droger? Nene, jag är det lydiga lilla flickan som oskuldsfullt följer reglerna, ser ni. (De fick ställa in en cykeltur med skolan för att jag var nästan den ända med hjälm, för de får inte cykla med de under 15 som inte har det.) XD Dessutom är jag för smart för att gå in i ett farligt beroende, jag vet vad det kan göra med människor. Fast jag tror inte att mina föräldrar är så förtjusta i leksaker heller, böcker är mer deras stil (min också, för den delen). Mamma tycker knappt att jag ska samla på ST, så jag är glad att pappa gillar Star Trek. ^_^

Postad
Sprit och droger? Nene, jag är det lydiga lilla flickan som oskuldsfullt följer reglerna, ser ni. (De fick ställa in en cykeltur med skolan för att jag var nästan den ända med hjälm, för de får inte cykla med de under 15 som inte har det.) XD Dessutom är jag för smart för att gå in i ett farligt beroende, jag vet vad det kan göra med människor. Fast jag tror inte att mina föräldrar är så förtjusta i leksaker heller, böcker är mer deras stil (min också, för den delen). Mamma tycker knappt att jag ska samla på ST, så jag är glad att pappa gillar Star Trek. ^_^

Se där, det var väl precis det jag trodde. Självklart borde väl föräldrar ställa upp för en sådan mönsterdotter och köpa trekleksakerna på Ebay :)

Postad
Sprit och droger? Nene, jag är det lydiga lilla flickan som oskuldsfullt följer reglerna, ser ni. (De fick ställa in en cykeltur med skolan för att jag var nästan den ända med hjälm, för de får inte cykla med de under 15 som inte har det.) XD Dessutom är jag för smart för att gå in i ett farligt beroende, jag vet vad det kan göra med människor. Fast jag tror inte att mina föräldrar är så förtjusta i leksaker heller, böcker är mer deras stil (min också, för den delen). Mamma tycker knappt att jag ska samla på ST, så jag är glad att pappa gillar Star Trek. ^_^

Du får väl börja läsa alla utmärkta Star Trek böcker så att din mamma också blir nöjd då! Det har jag gjort och de är verkligen riktigt bra(vilka jag har läst kan du se på min forumsprofil ;) ).

Drogerna för ungdomar idag är alla energidrycker som de flesta häller i sig. Bättre och lägga pengarna på ST!

Postad
Du får väl börja läsa alla utmärkta Star Trek böcker så att din mamma också blir nöjd då! Det har jag gjort och de är verkligen riktigt bra(vilka jag har läst kan du se på min forumsprofil ;) ).

Jo, kanske, är dock mer för Fantasy-böcker...

Drogerna för ungdomar idag är alla energidrycker som de flesta häller i sig. Bättre och lägga pengarna på ST!

Ja, usch! >.< Jag kan stolt säga att jag aldrig så mycket som smakat på energidryck. Det luktar inte gott... <_<

Postad (redigerade)
Drogerna för ungdomar idag är alla energidrycker som de flesta häller i sig. Bättre och lägga pengarna på ST!

Ja, usch! >.< Jag kan stolt säga att jag aldrig så mycket som smakat på energidryck. Det luktar inte gott... <_<

Vänta bara tills den dag ni upptäcker den gudabenådade drycken man knappt kan klara sig utan; kaffe :)

Edit; Btw är väl Janeway just rätt duktigt beroende av kaffe :P

Redigerad av Fmi
Postad (redigerade)

Jag kan stolt säga samma sak, tänker inte smaka för den delen heller och de kostar ju skjortan. Som jag sa "bättre att lägga pengarna på ST!".

Vänta bara tills den dag ni upptäcker den gudabenådade drycken man knappt kan klara sig utan; kaffe :)

Edit; Btw är väl Janeway just rätt duktigt beroende av kaffe :P

Paketen luktar gott(nyöppnade speciellt), men drycken smakar blää! Iallafall senaste gången jag smakade(vilket var ett tag sen).

Redigerad av Mr Trek
Postad (redigerade)
Paketen luktar gott(nyöppnade speciellt), men drycken smakar blää! Iallafall senaste gången jag smakade(vilket var ett tag sen).

Kaffe är en "aquired taste". Det smakar verkligen hemskt till en början, men sedan ..... mmmmm vad gott :)

Nåja, nu ska jag försöka att inte locka er in i fördärvet :P

Redigerad av Fmi
Postad
Vänta bara tills den dag ni upptäcker den gudabenådade drycken man knappt kan klara sig utan; kaffe :)

Edit; Btw är väl Janeway just rätt duktigt beroende av kaffe :P

Jag hatar kaffe! Jag hatar lukten, smaken och inte minst konsistensen! Har smakat ett par gånger och ångrade mig bittert varje gång. <_<

Nej, jag tror jag håller mig till den verkligt gudabenådade drycken: Te! (Underbart till macka.) ^_^

(Började inte tråden om BK-leksakerna? Vi har kommit av ämnet helt! :lol: )

Postad

Kaffe är vidrigt. Det är ju bönavkok. Hellre dricker jag te, vilket jag dricker kanske 2 ggr/år förutom när det är som vamast ute och jag gör ice tea. Annars blir det mest vanligt hederligt mälarvatten för min del. Direkt ur kran.

Nu tror jag att jag fått tag på Hoverbike via en trekkompis som varit på BK. Då fattas det bara USS Kelvin.

Postad
Kaffe är vidrigt. Det är ju bönavkok. Hellre dricker jag te, vilket jag dricker kanske 2 ggr/år förutom när det är som vamast ute och jag gör ice tea. Annars blir det mest vanligt hederligt mälarvatten för min del. Direkt ur kran.

Nu tror jag att jag fått tag på Hoverbike via en trekkompis som varit på BK. Då fattas det bara USS Kelvin.

Har du alla andra leksakerna nu eller?

Postad

Mina kommer heller inte säljas. BKleksakerna ser fina ut i min treksamling som jag har snyggt utställd i ett vitrinskåp i vardagsrummet. Home-stajlister skulle få spader om de såg hur jag "stylat" mitt vardagsum. LOL!


×
×
  • Skapa nytt...