Nyhet Posted April 27, 2009 Report Share Posted April 27, 2009 Med start idag inleder Burger King världen över (alltså även i Sverige) en satsning på Star Trek. Med varje s.k. "Kids Meal" får gästen en Star Trek-leksak och i ryktena omkring kampanjen står att det också blir affischer som skall delas ut, men detta sägs inte officiellt från Camilla Malmberg på Burger Kings sida idag. Om leksakerna även inkluderar samlingsglasen får vara osagt, men det låter som att fokuset är på en leksak och inget mer än det. Så om ni har vägarna förbi en Burger King och vill få tag på en Star Trek-leksak som säkert inte har ett större värde men som ändå är rätt så kul att ha - köp då ett "Kids Meal"! [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted April 27, 2009 Report Share Posted April 27, 2009 Nu blev jag sugen på en Whopper Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 27, 2009 Report Share Posted April 27, 2009 Vill ha en om man kan få en Spock figur! Kul att det även sprids hit till Sverige. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted April 27, 2009 Report Share Posted April 27, 2009 Så här ser det ut i USA: http://www.trekbbs.com/showpost.php?p=2861...amp;postcount=1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted April 27, 2009 Report Share Posted April 27, 2009 Jag blev sugen på en Neelix special med extra allt... Har de det på menyn tror ni? <_< J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 27, 2009 Report Share Posted April 27, 2009 Så här ser det ut i USA: http://www.trekbbs.com/showpost.php?p=2861...amp;postcount=1 Åååhhh! Hoppas det är dessa som släpps här, då vill jag ha allihop! Tyvärr har vi ju inte Burger King i Norrköping Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted April 28, 2009 Report Share Posted April 28, 2009 Skulle ni inte förbi Burger King när ni har er Öschötta(ursäkta stavningen som antagligen är fel) treff? I en annan tråd sa ni ju att ni skulle dit och hämta mat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 28, 2009 Report Share Posted April 28, 2009 Jodå det ska vi, treffen sker i Linköping där Burger King finns, som tur är. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsara Posted April 28, 2009 Report Share Posted April 28, 2009 Set Whoppers to stun... Men en Spockfigur borde följa med Burger Kings vege-meal! Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 28, 2009 Report Share Posted April 28, 2009 Är Spock vegetarian? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted April 28, 2009 Report Share Posted April 28, 2009 Bilder på figurerna och skeppen från Tyskland: http://picasaweb.google.com/micha.spieler/...eat=directlink# Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted April 28, 2009 Report Share Posted April 28, 2009 Är Spock vegetarian? Han är Vulcan=Äter inte kött, de är inte så ociviliserede och våldsamma barbarer som vi människor vet du ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 28, 2009 Report Share Posted April 28, 2009 Det hade jag faktiskt glömt bort totalt :rodna: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted April 28, 2009 Report Share Posted April 28, 2009 Det är lätt att glömma, med ett så omfattande universum som i ST med alla arter och allt annat är det inte lätt att komma ihåg allt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsara Posted April 29, 2009 Report Share Posted April 29, 2009 Snokade runt på ett BK i Malmö i går men än så länge ingenting. Måste bara lösa logistiken mellan att själv vara vegetarian och dregla efter ett BK-meal... :rodna: Men man brukar nog kunna köpa bara en leksak också, hm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted April 29, 2009 Report Share Posted April 29, 2009 (edited) Snokade runt på ett BK i Malmö i går men än så länge ingenting. Måste bara lösa logistiken mellan att själv vara vegetarian och dregla efter ett BK-meal... :rodna: Men man brukar nog kunna köpa bara en leksak också, hm. Jag sitter i exakt samma dilemma. Om jag inte får köpa leksaken separat får jag väl ta med mig en köttätarbekant som får tugga i sig burgaren, medan jag roar mig kungligt med min leksak! Edited April 29, 2009 by Marvin Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsara Posted April 29, 2009 Report Share Posted April 29, 2009 Haha, ja så får det bli. Man får samla in alla tjänster som personer överhuvudtaget kan tänkas vara skyldiga en. "Jag hjälpte dig flytta förra året, nu får du äta en hamburgare åt mig". Men som sagt, jag tror att de säljs separat också, även om priset kanske är nästan detsamma som för ett helt meal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted April 29, 2009 Report Share Posted April 29, 2009 Här är bilder på glasen: http://www.trekbbs.com/showpost.php?p=2884...amp;postcount=1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 29, 2009 Report Share Posted April 29, 2009 Kan man verkligen köpa dom enskilt? Är ni säkra på det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsara Posted April 30, 2009 Report Share Posted April 30, 2009 Inte säker! En gång för några år sedan när jag var på Burger King var det en förälder som gjorde det till sitt barn. Barnet hade fått fel leksak och ett mastodontutbrott över det, så pappan köpte en annan. Så det är mer den minnesbilden som hänger med fortfarande... men är inte säker på att det går. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 30, 2009 Report Share Posted April 30, 2009 Har för mig att min kusin fick göra något liknande, fast då byta. Var någon Lejonkungen figur, fast då på McDonald's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Novatron Posted April 30, 2009 Report Share Posted April 30, 2009 Typiskt och jag som bantar också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fmi Posted May 2, 2009 Report Share Posted May 2, 2009 Snokade runt på ett BK i Malmö i går men än så länge ingenting. Måste bara lösa logistiken mellan att själv vara vegetarian och dregla efter ett BK-meal... :rodna: Men man brukar nog kunna köpa bara en leksak också, hm. Jag sitter i exakt samma dilemma. Om jag inte får köpa leksaken separat får jag väl ta med mig en köttätarbekant som får tugga i sig burgaren, medan jag roar mig kungligt med min leksak! Du kan lämna hamburgarna här hos mig, jag äter dem gärna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted May 2, 2009 Report Share Posted May 2, 2009 Trekmovie har en artikel om allt man vill veta om Burger King och Trek här: http://trekmovie.com/2009/05/02/exclusive-...rom-commercial/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted May 3, 2009 Report Share Posted May 3, 2009 Hoppas glasen kommer till Sverige! De verkade ju urtjusiga och väkte ha begäret hos mig! J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts