Mr Trek Posted August 31, 2009 Report Share Posted August 31, 2009 Måste bara skryta lite och säga att jag har alla figurer och dubblett av 6 av dem Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted September 1, 2009 Author Report Share Posted September 1, 2009 Det råkar inte vara du som vann det kompletta setet på Tradera då? Har dykt upp två såna, såg att Pjotr'k ledde ett tag där. Någon av dessa dubletter du har råkar inte vara Uhura eller USS Kelvin? Isf är jag intresserad av dom, om du nu är villig att sälja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted September 1, 2009 Report Share Posted September 1, 2009 Tyvärr är det inte Uhura eller Kelvin som är dubletterna, dubletterna är Tricorder, Kirk, Scotty, Old Spock, Hover Bike och Shuttle. Jag är ledsen Jag fick hela setet av min frisörska vars man jobbar på marknadsföringsavdelningen på Burger King och då håller på med dessa. Helt gratis, så tur har jag :P Jag gissar att ni blir lite avundsjuka nu :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted September 1, 2009 Author Report Share Posted September 1, 2009 Ja, att du fick dom så löjligt lätt medan jag åkt omkring i land och rike i jakt på mina. Iofs är det kul med sökandet, är ju en del av samlandet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted September 1, 2009 Report Share Posted September 1, 2009 Fast det är bekvämare att få dem i en plastkasse från mataffären :P och billigare Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted September 1, 2009 Author Report Share Posted September 1, 2009 Bekvämare är det definitivt, riktigt lyxigt. Men smakar det kostar det oftast, och det är lugnt för min del Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted September 1, 2009 Report Share Posted September 1, 2009 Tur för dig att du inte är tretton och inte har världens största budget ;) Men synd för dig att du inte går hos min frisör :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted September 1, 2009 Report Share Posted September 1, 2009 Det kostar skjortan att gå till frisören men den här gången fick du verkligen valuta för pengarna MrTrek Jag har faktiskt 2 kompletta set av BKfigurerna tack vare kompisar. Vi hjälpte varandra att få alla figurer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted September 1, 2009 Author Report Share Posted September 1, 2009 Planerar du att behålla båda kompletta seten, RoLaren, eller kan du tänka dig att göra dig av med 2 figurer från ett av de kompletta seten? Du kanske har ett komplett i sina förpackningar och ett komplett ute ur förpackningarna på display? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted September 1, 2009 Report Share Posted September 1, 2009 Planerar du att behålla båda kompletta seten, RoLaren, eller kan du tänka dig att göra dig av med 2 figurer från ett av de kompletta seten? Du kanske har ett komplett i sina förpackningar och ett komplett ute ur förpackningarna på display? Det är min plan, men jag har inte kommit så långt än. Alla ligger kvar i sina plastförpackningar. Jag har några extrafigurer också, förutom de 2 seten, men några är redan bortlovade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted September 1, 2009 Report Share Posted September 1, 2009 Det kostar skjortan att gå till frisören men den här gången fick du verkligen valuta för pengarna MrTrek Det behövdes ju, och det var inte jag som betalde, det var mamma, en del bra saker finns det med att vara 13 år i alla fall :P Den frisören har jag alltid gått till så vi brukar kunna ha intressanta konversationer om allt möjligt. Mamma har gått till den frisören sen hon flyttade till Göteborg. Det mest imponerande var att hon kom ihåg dem Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted September 1, 2009 Report Share Posted September 1, 2009 Det kostar skjortan att gå till frisören men den här gången fick du verkligen valuta för pengarna MrTrek Det behövdes ju, och det var inte jag som betalde, det var mamma, en del bra saker finns det med att vara 13 år i alla fall :P Den frisören har jag alltid gått till så vi brukar kunna ha intressanta konversationer om allt möjligt. Mamma har gått till den frisören sen hon flyttade till Göteborg. Det mest imponerande var att hon kom ihåg dem Så då går du på WCT (är inte det en träningsoverall ;) ) treffar. Där kan man säkert byta till sig BKfigurer man inte har. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted September 2, 2009 Report Share Posted September 2, 2009 Det gör jag inte, det kommer alltid upp nåt annat, t ex golftävling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted September 2, 2009 Report Share Posted September 2, 2009 När du kan ta med dina star trekfigurer och leka med andra trekkers :knäpp: :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted September 2, 2009 Report Share Posted September 2, 2009 Haha, det förstås, men det blir nog lite enformigt eftersom karaktärerna bara säger en sak. Uhura: "Captain, we are being hailed" Old Spock: "Live long and prosper" Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted September 2, 2009 Report Share Posted September 2, 2009 Sån dålig fantasi, MrTrek. Har du inte sett Spaceballs? Du kan lära dig ett och annat av Dark Helmet :P ;) Dark Helmet: Did you see anything? Colonel Sandurz: No, sir! I didn't see you playing with your dolls again. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted September 3, 2009 Report Share Posted September 3, 2009 Jag har inte sett Spaceballs, men den har varit på införskaffningslistan ett bra tag Det jag skrev var ju för att leksakerna bara kan säga en sak :P , det är svårt att få till en konversation mellan dem Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted September 3, 2009 Report Share Posted September 3, 2009 Dark Helmet för egen dialog för sina dockor eller actionfigurer så det är alltså så man kan leka med dem :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted September 3, 2009 Report Share Posted September 3, 2009 Aha, men det vore hädelse att imitera Nimoy Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 9, 2009 Author Report Share Posted October 9, 2009 Kom igen nu, två stycken till behövs bara, Uhura & USS Kelvin. Måste jag verkligen vända mig till Ebay? Jag ökar budet till 50 kr per figur och hoppas att det hjälper mig i mitt sökande efter ett komplett set Burger King figurer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted October 10, 2009 Report Share Posted October 10, 2009 Jag har Uhura, fast öppnad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 11, 2009 Author Report Share Posted October 11, 2009 Jag har ju mina öppnade ändå så det går bra för min del. Är den i bra skick, likaså rösten? Ingen defekt alls? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted October 11, 2009 Report Share Posted October 11, 2009 Det låter okej, som jag hör det. Ingen synbar defekt heller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 15, 2009 Author Report Share Posted October 15, 2009 Då köper jag gärna den från dig Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 23, 2009 Author Report Share Posted October 23, 2009 (edited) Sådär, nu är första inlägget uppdaterat igen. Tack vare Pjotr'k behöver jag nu endast en figur till, en USS Kelvin, sen är samlingen komplett. EDIT: Jag har även, som tidigare nämnt, en extra Spock Prime till övers, ifall någon skulle vilja byta. Edited October 23, 2009 by The Holy Three Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts