Gå till innehåll
Nyhet

Discovery Channel ska testa Kirks kanon i Arena

Rekommenderade inlägg

Mythbusters, som sänds på Discovery Channel, ska testa om kanonen Kirk bygger för att besegra Gornmonstret i avsnittet Arena verkligen fungerar. Det skriver programledaren Grant Imahara på sin Twittersida.

Amerikanska Star Trek-fans kom med förslaget och Imahara var inte sen att hänga på. Så här skriver han efter idén blivit godkänd:

YesssssKirk!!! It's official. #Gorncannon is a go for next season's Viewer's Special. Thanks to all fans 4 your help! :)3:09 PM Jul 8th from Tweetie

I Arena kämpar Kirk mot Gornkaptenen i bergen på ökenplaneten Cestus III. För att vinna striden tillverkar Kirk krut genom att blanda kol, svavel och salpeter. Krutet blandar han sedan med diamanter i ett bambuliknande rör och fyrar av, vilket knockar motståndaren. Se hur det går till

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Problemet är att jag inte har oändligt med pengar och jag har nyss köpt nya golfklubbor på jag har mindre pengar än vanligt. Far se no jag kan använda någon av mina ''Trekkontakter'' eller något. Vem vet när det kommer i sverige?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Problemet är att jag inte har oändligt med pengar och jag har nyss köpt nya golfklubbor på jag har mindre pengar än vanligt. Far se no jag kan använda någon av mina ''Trekkontakter'' eller något. Vem vet när det kommer i sverige?

:lol: Låter lite roligt, "köpt nya golfklubbor, så jag har inte pengar", golf som enligt stereotyp är en sport för snobbar.

Men, men, för övrigt håller jag med Supreme, tycker det tar det roliga ifrån Hollywood myterna om man ska testa dom på riktigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

The holy three:

Numera är nog inte golf en snobbsport. Jag har sett flera hårdingar på rangen med tatueringar och hela paketet. Att golf behöver vara dyrt är också en myt(man gör det så dyrt man vill ha det, det har att betala en massa pengar om man vill men man kan komma undan ganska billigt.

Jag hoppas och tror att ingen här går blindt efter stereotypen eftersom det skulle göra oss till en gäng konstiga typer(vi gillar ju st).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
The holy three:

Numera är nog inte golf en snobbsport. Jag har sett flera hårdingar på rangen med tatueringar och hela paketet. Att golf behöver vara dyrt är också en myt(man gör det så dyrt man vill ha det, det har att betala en massa pengar om man vill men man kan komma undan ganska billigt.

Jag hoppas och tror att ingen här går blindt efter stereotypen eftersom det skulle göra oss till en gäng konstiga typer(vi gillar ju st).

Men jag är ju en konstig typ :blink:

Redigerad av crazy_voyager

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
The holy three:

Det var just därför jag sa att det var en stereotyp. Ungefär som att säga att alla skåningar är hobby-danskar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har saknat att inte kunna se mythbusters på ett bra tag, då jag i ett par flyttar har blivit av med Discovery Channel.

Nu måste jag skaffa mig det. -Det blir ett tidigarelagt nyårslöfte, för det där måste jag se!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror att det är svårt att veta då Discovery Channel Sverige visar random avsnitt känns det som, jag försökte kolla på deras hemsida men dom har ingen fungerande svensk sida (med fungerande menar jag att det inte står "titta hä" på några ställen och på andra står det på engelska och när man klickar på en länk så kommer man till en amerikansk info sida inte svensk)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg