Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• 3 veckor senare...
  • Svar 76
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Jahopp, då var det ett nytt år med många trevliga Startrek-avsnitt som väntar :)

S03E13 - Fair Trade

Det var ett tag sedan jag såg det här avsnittet nu, och då jag somnade minns jag inte riktigt detaljerna längre. Neelix hittar iallafall på lite bus och får en utskällning av kaptenen. Helt okej men inte så värst intressant då Neelix trots allt är den karaktär jag minst gillar.

S03E14 - Alter Ego

Ajaj, nu har Kim gått och blivit kär i fel "tjej" igen. Och Tuvok med ... nästan. Ganska så mycket i utkanterna av Tuvoks karaktär eftersom det är ett "känsloavsnitt" - hade nog snarare väntat mig att "motståndaren" skulle ha varit Chakotay eller Paris, men det blev bra så här.

Ett rätt medelmåttigt avsnitt överlag.

S03E15 - Coda

Det här avsnittet gillade jag inte alls. Jag orkade inte ens bry mig om att se om det lilla jag missade efter att ha somnat. :P

S03E16 - Blood Fever

Wosh, smittande Pon Farr låter inte bra.

Inte alls dumt att se Torres springa runt svettig i en tank-top ;). Duktigt av Paris att lyckas hålla kontrollen så väl som han gjorde (bara lite pussande). Nu lär det väl hur som hellst inte dröjja allt för länge innan de två blir ett par.

Botemedlet (att slåss) kändes lite flummigt. Varför skulle en "chemical imbalance" helt vips botas av en sådan strid? Om det är lite adrenalin eller whatever som behövs så är det ju inga större svårigheter att fixa på annat sätt ...

S03E17 - Unity

Yaaay, The Borg \o/. Allas (eller ok, min) favoritfiende. Har sett fram emot det här.

Även om avsnittet inte fokuserade på borg på vanligt sätt så var det ändå intressant. Dock tycker jag att de kunde skippat att ha människor och andra alpha-kvadrant-arter bland dessa borgs just p.g.a. tidigare nämnda överanvändande av "kontakt med alfa-kvadranten".

S03E18 - Darkling

Ett doktorsavsnitt. Inget särskilt speciellt alls enligt mig.

Kes funderar lite smått på att lämna skeppet, men bestämmer sig sedan för att stanna. Undrar om det är den första förberedelsen för att tittarna ska acceptera att hon sparkas från serien inom ett tiotalavsnitt. Kan väl inte påstå att det blir någon större förlust... Seven ftw.

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...