Aike Posted August 21, 2009 Report Share Posted August 21, 2009 (edited) Ny film om Star Trek Online: http://gamevideos.1up.com/video/id/26006]http://gamevideos.1up.com/video/id/26006 Edited August 21, 2009 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 22, 2009 Report Share Posted August 22, 2009 Verkade intressant! Fast ändå lite trist att alla ska vara sin egen kapten och föra befäl över sitt eget rymdskepp. Men jag antar väl att det ger utrymme att plocka ihop sin egen besättning och så vidare. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted August 22, 2009 Report Share Posted August 22, 2009 Verkar riktigt bra, ända klagomålet jag har är att skeppen inte brukar vara så lätt manövrerade som de var i den där filmen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted August 22, 2009 Report Share Posted August 22, 2009 Såg lite mäktigt ut! Ja man får hoppas att min bärbara dator orkar med spelet..det är gränsfall tror jag. Men jag hoppas att dom ej gör spelet för tungrott så att så många som möjligt kan spela det utan att behöva tjacka nya burkar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted August 22, 2009 Author Report Share Posted August 22, 2009 Verkade intressant! Fast ändå lite trist att alla ska vara sin egen kapten och föra befäl över sitt eget rymdskepp. Men jag antar väl att det ger utrymme att plocka ihop sin egen besättning och så vidare. J. Kan man inte vara annat som läkare eller ingenjör? Jag trodde det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted August 22, 2009 Report Share Posted August 22, 2009 Man kan ha det i besättningen, jag tror att man kan spela med det på awaymissions också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Novatron Posted August 22, 2009 Report Share Posted August 22, 2009 Spelet kommer bli intressant. Det blir något man kommer att testa i vilket fall. Ser fram i mot det. =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schwozh Posted August 23, 2009 Report Share Posted August 23, 2009 Jag ska lätt välja Klingon Empire, alla ska ju tydligen vara Federationen :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted August 23, 2009 Report Share Posted August 23, 2009 Då lär du ha färre allierade :P , fast jag har inte bestämt mig, fast jag är sugen på det där nya Valiant skeppet (som är en vidareutveckling av Defiant). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schwozh Posted August 23, 2009 Report Share Posted August 23, 2009 (edited) Då lär du ha färre allierade :P , fast jag har inte bestämt mig, fast jag är sugen på det där nya Valiant skeppet (som är en vidareutveckling av Defiant). Just det, mer att förstöra och mer ära till mig ;) Btw har vi ingen "Fleet" här på startrekdb? Varför inte bilda en fleet och gadda ihop oss när väl spelet släpps? Edited August 23, 2009 by Schwozh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted August 24, 2009 Report Share Posted August 24, 2009 Det var snack om det ja, jag tycker att det är en bra idé. Har man inga allierade i början blir man nog lätt krossad av nån 24/7 spelare som kommer att vara mycket övermäktig i början. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schwozh Posted August 24, 2009 Report Share Posted August 24, 2009 Det var snack om det ja, jag tycker att det är en bra idé. Har man inga allierade i början blir man nog lätt krossad av nån 24/7 spelare som kommer att vara mycket övermäktig i början. PvP striderna kommer ju enbart utkämpas mellan klingons och federationen till en början. Enligt ST:Online crew, kommer det sen fler expansions där romulaner, cardassier kommer att inkluderas som spelbara arter. Men ett Fleet här tycker ja vi kan prestera, varför inte köra en tråd i ett forum där vi disskuterar hur "äventyret" går för oss. Eventuellt planera olika äventyr tillsammans=). Om jag inte kör som klingons, kan jag tänka mig att ha ett engineer skepp där jag repererar skadade skepp :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted August 24, 2009 Report Share Posted August 24, 2009 Visst! Jag är på! Skadar ju inte med lite amiraler i flottan haha :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted August 24, 2009 Report Share Posted August 24, 2009 Bara det inte blir för få undersåtar för oss att ge order till ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Novatron Posted August 24, 2009 Report Share Posted August 24, 2009 Hehe jag skall nog också göra en klingon bara för att också gå mot strömmen. Kapla! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted August 24, 2009 Report Share Posted August 24, 2009 Man kan ju tycka och hoppas att detta men att man åker på stordäng, när man är ny i spelet, är balanserat så att detta inte kan ske så lätt när man är "grön". Så att det inte blir som i ett avsnitt i south park där Cartman och grabbarna blir massakrerade av en meganörd som bor vid datorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 25, 2009 Report Share Posted August 25, 2009 Funkar det som mmorpg brukar funka så kommer man att levla upp genom ett antal levels innan man är fulltränad och kan mäta sig med de stora grabbarna. Och då kommer förmodligen de flesta strider man mot man att ske mot folk med samma level. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts