Gå till innehåll
Nyhet

I natt flyger Fuglesang igen!

Rekommenderade inlägg

Den andra och sista rymdresan för Christer Fuglesang äger rum med början i morgon bitti kl 06:36, svensk tid. Det främsta syftet med färden är att leverera teknisk utrustning till ISS, men man kommer också att genomföra tre rymdpromenader. Fuglesang får sällskap av NASA-astronauterna John D. Olivas, Patrick G. Forrester, Jose M. Hernandez och Nicole Scott. Vill ni följa alla nyheterna kring uppdraget så kan ni följa via RSS-flödet på NASA.gov. Ingen direktsändning denna gång på svensk television, men räkna med att det syns i morgontimmarna på SVT och TV4.

Twitter: Christer Fuglesang.

Uppdaterat 090825 kl 08:00: Uppskjutningen är pga dåligt väder uppskjuten till 07:10 svensk tid imorgon (01:10 för Fuglesang i Florida).

Uppdaterat 090826: De lyckades inte med uppskjutningen idag, även nu på grund av vädret. Nytt försök på fredag. Lyckas inte uppskjutningen på fredag blir det i nästa månad.

Uppdaterat 090828: Senaste nytt från NASA är att uppskjutningen ska ske kl: 05:58 svensk tid imorgon lördag.

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

EDT-tiden ligger -4 h gentemot Greenwich och vi ligger +1 nu, eller är det +2 under sommaren? Om det är +1 nu så är det därmed fem timmars skillnad. Det här är alltid så krångligt när man skall skriva om webbpremiärer och liknande exakta tider.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

EDT-tiden ligger -4 h gentemot Greenwich och vi ligger +1 nu, eller är det +2 under sommaren? Om det är +1 nu så är det därmed fem timmars skillnad. Det här är alltid så krångligt när man skall skriva om webbpremiärer och liknande exakta tider.

Jag räknar alltid med att florida tiden är sex timmar efter vår tid både sommar och vinter vilket brukar stämma. Eventuellt så är new york en tidzon före florida men det tror jag inte. Tur att de inte har tidszoner i star trek... J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är sex timmars skillnad till eastern time, jag vet eftersom jag kollar en hel del på amerikanska kanaler och där visar de i ET.

Uppskjutningen ägde tyvärr inte rum idag utan den är uppskjuten till imorgon. Klockan 7:10 svensk tid äger den rum istället :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg