Gå till innehåll
The Holy Three

Östergötland Treff #2

Rekommenderade inlägg

Nu är det nästan 5 månader sedan vår första Treff skedde i samband med den nya filmens släpp på bio. Jag tänkte att det kanske var dags för ett andra möte, denna gång i samband med DVD-släppet utav den nya filmen den 4:e november.

Vi kanske skulle kunna se filmen hos någon (dagas kanske, med sin bioduk?) och sedan gå ut för att ta några Romulan Ale's tillsammans?

Vi använder den här tråden precis som vi använde den andra med att komma överens om alla detaljer, om intresset finns.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena. Var ett tag sen. Skulle väl kunna tänka mig en träff men tyvär har jag ingen bioduk längre. Sålde den för ett tag sen för det var så krångligt att möblera med den plus att lampan höll på att ge sig ändå. Nu har jag bara en 32" LCD. Ni kan se bilderna här http://www.minhembio.com/dagas sista bilden (den enda med projektorn) är tagen för 2½ år sedan i en annan lägenhet. Som ni ser är det inte lika stökigt längre hehe. Med TVn är det lättare att dra kablarna och man behöver inte ha kolsvart för att kunna se bilden. Dock ganska maffigt ljud fortfarande som ni ser.

Visst kan vi vara hos mig ändå men vi kan nog inte vara allt för många och tränga hos runt den lilla 32 tummaren. Får bara plats 3 personer i soffan och resten hamnar långt ute på sidorna. Har inget emot om vi ska vara hos någon annan så länge det är i Linköping.

Redigerad av dagas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Blir vi en del kanske vi behöver vara någon annanstans, kan bli uppemot 5-7 personer som jag ser det. Blir det för många hemma hos dig? Kan möjligen vara hos mig eller ricochet. Jag bor dock i Norrköping, skulle det bli ett problem? Har nämligen en hörnsoffa där 5-6 personer får plats, sen finns det gott om plats runtom den. Jag själv kan ju sitta i kaptensstolen B)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan nog få in 5-7 personer med rimlig komfortnivå, några till om de kan tänka sig att sitta på vanliga köksstolar eller golvet. Har en 38-tums tv. Min TV är uppkopplad mot datorn så då kan vi också roa oss med Trek-relaterade Youtube-klipp. :)

En sak du dock bör notera är att även om man beställt i förtid så finns det många instanser som kan klanta till leveransen så den kommer nån dag för sent. Vore tråkigt att behöva krångla på det sättet, så jag föreslår att förlägga det hela till några dagar efter releset.

Jag föreslår också att den romulanska ölen intas på plats, för att minimera flängandet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då är ni ju nästan givna att gå med i No Ma'am Östergötland :lol:

Hur gör vi nu, datumet närmar sig, blir fredag bra för alla? Son of Klintoch har vi fortfarande inte hört något av. Ska kolla om det kanske finns intresse för några andra också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har tyvärr inte lyckats hitta några såna än, men med nästa års medlemsavgifter ska en del av den summan gå till Psycho Dad stickers åt alla medlemmar iaf :)

Ni får ha en insamling för att rädda TVprogrammet Psycho Dad också, för det är väl t o m bättre för No Ma'amare än trek ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo det får vi nog ha ;)

Nu så, grabbar och tjejer, har jag med hjälp av Pjotr'k's karta över alla Öschöttar här på forumet PM'at varenda en, och frågat efter intresse. Bifogade länken till denna tråd. Så vi får se om det blir några fler intressenter. Skulle ju vara kul om vi blir ett gäng, eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur många av oss är på idén att ta några glas vid och/eller efter mötet? Romulan Ale måste ju ändå intas under mötet tycker jag!

Jag är på, men jag tycker att var och en tar med sitt eget så vi slipper flänga ner på stan eller så.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är alla andra med på det också? Att drickandet sker hemma hos personen vi har mötet?

Skulle vara bra om dagas kunde göra sin röst hörd här inne också, även någon av de andra jag PM'at. K'hogh är än en gång spårlöst försvunnen. Typiskt Klingons.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu